افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

ارجاع به کمیسیون تلفیق افزایش سرمایه بانک های ملی، سپه و فومنتو برای تامین مسکن

  • کد خبر : 185851
ارجاع به کمیسیون تلفیق افزایش سرمایه بانک های ملی، سپه و فومنتو برای تامین مسکن

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه سوم بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با استناد به بندهای (1) و (2) الحاقی. ) از تبصره (10) ماده موافقت کردند این لایحه را برای بررسی بعدی به کمیسیون تلفیق ارائه کنند. محمدباقر قالیباف رئیس […]

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی امروز (سه شنبه سوم بهمن ماه) شورای اسلامی در جریان بررسی قسمت درآمدی لایحه بودجه سال 1403 کل کشور با استناد به بندهای (1) و (2) الحاقی. ) از تبصره (10) ماده موافقت کردند این لایحه را برای بررسی بعدی به کمیسیون تلفیق ارائه کنند.

محمدباقر قالیباف رئیس شورای اسلامی در خصوص این دو بند الحاقی گفت: بند الحاقی (1) و (2) به هم متصل است و برای افزایش سرمایه بانک های دولتی باید دولت موافقت کند، نباید توقع ایجاد کنیم و این به معنای قانون گذاری نیست، تمام بانک های ذکر شده در بند (1) الحاقی دولتی هستند و بانک ها نمی توانند با دارایی های خود این کار را انجام دهند.

رئیس مجلس با تاکید بر اینکه موضوع مسکن اولویت اول ماست، افزود: تاکید داریم اگر در مقوله مسکن به مردم کمک کنیم، گویی به معیشت آنها کمک کرده ایم. لازم است آقای بحرین این موضوع را به دقت بررسی کنند و باید به نحوه انجام آن توجه شود و کمیسیون تلفیق نیز باید این موضوع را بررسی کند و پس از بررسی کندتر این دو بند الحاقی را به صحن علنی ارسال کند.

محمدرضا پورابراهیمی داورانی پس از سخنان رئیس مجلس با تاکید بر اینکه نکات مطرح شده از سوی دکتر قالیباف دقیق و روشن است و سال گذشته افزایش سرمایه 25 درصدی برای بانک ملی و افزایش 25 درصدی برای بانک سرمایه را پیش بینی کرده بودیم. اما متاسفانه این موضوع اجرایی نشد و در واقع اعطای مجوز مشکلی را حل نمی کند و باید تسهیلات بیشتری ارائه شود و دولت به تعهد نهایی خود در قبال بانک های سپه و ملی عمل نکرده و باید موظف به انجام آن باشد.

به گزارش کاسا د ملت؛ پس از اظهارات نمایندگان و رئیس مجلس، بندهای (1) و (2) تبصره (10) برای بررسی بعدی به کمیسیون تلفیق ارسال شد.

در بندهای اضافی مربوط به کمیسیون تلفیق آمده است:

به دولت اجازه داده می شود تا سقف یک میلیارد (1.000.000.000.000) ریال با رعایت سیاست های کلی اصل 44 (44) قانون اساسی از طریق:

1- واگذاری سهام و مشارکت های اجتماعی شرکت ها

2- فروش اموال منقول و غیر منقول و تولید اجناس شخصی

3- فروش دارایی های وزارت راه و شهرسازی یا واگذاری اراضی و املاک تحت اختیار وزارت مذکور و شرکت ها و سازمان های تابعه آن (به ارزش کارشناسی روز) به منظور افزایش سرمایه وزارت مذکور. بانک

دولت می‌تواند سرمایه بانک‌های ملی، سپه و تعاونی‌های توسعه را تا سقف پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال از محل تولید دارایی‌ها و فروش اموال آنها افزایش دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185851

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.