افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

بارش برف و کولاک در انتظار چهارمحال و بختیاری است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 185593
بارش برف و کولاک در انتظار چهارمحال و بختیاری است – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

معصومه نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کولاک برف در گردنه ها و پهنه ها هستیم. برف پاشمه، کاهش دید و کاهش دما در بیشتر مناطق استان، همچنین در […]

معصومه نوروزی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی به چهارمحال و بختیاری شاهد بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید و کولاک برف در گردنه ها و پهنه ها هستیم. برف پاشمه، کاهش دید و کاهش دما در بیشتر مناطق استان، همچنین در این مدت احتمال ریزش بهمن در مناطق مستعد وجود دارد.

معاون توسعه، پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: پیش بینی می شود بارش ها از این سامانه بارشی در روز سه شنبه گسترده باشد، البته بارش ها در مناطقی از کوهرنگ رخ می دهد. اردلبخش هایی از فارسان کیار و لردگان شدیدتر هستند. همچنین به دلیل وزش باد با این سامانه احتمال رگبار برف و کاهش دید در ارتفاعات و گردنه های استان وجود دارد.

وی ادامه داد: با توجه به فعالیت این سامانه بارشی در چهارمحال و بختیاری، به شهروندان توصیه می شود از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز وسایل ایمنی مانند زنجیر چرخ به همراه داشته باشند، همچنین به مردم توصیه می شود از فعالیت های کوهنوردی و پارک خودرو در نکست خودداری کنند. به درختان فرسوده و نیمه ساختمان ها کار کردن خودداری.

نوروزی تصریح کرد: طبق پیش بینی سلام پیش بینی می شود روز چهارشنبه از شدت این سامانه بارشی کاسته شود و در آن روز در نواحی غربی چهارمحال و بختیاری مانند کوهرنگ بارندگی خواهد بود. اردل، کیارآقاجان فلارد و خان میرزا ما خواهیم بود

معاون توسعه، پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: طی فعالیت این سامانه بارشی در استان به ویژه در مناطق بن، سامان، شهرکرد، بروجن و فارسان وزش باد شدید خواهد بود.

وی تصریح کرد: روز پنجشنبه احتمال بارش خفیف و پراکنده، مه و کاهش دید و همچنین افت دما در ارتفاعات منطقه کوهرنگ وجود دارد. روز جمعه با ورود سامانه بارشی شدید به چهارمحال و بختیاری، تمامی مناطق استان تحت تاثیر بارش های مطلوب قرار می گیرد.

نوروزی یادآور شد: از این سامانه در مناطق کوهرنگ بارندگی پیش بینی می شود. اردلاربابان و بخش هایی از فلارد و کیار البته بارش های حاصل از این موج در سراسر استان با شدت بالا و مطلوب است.

معاون توسعه، پیش بینی و مخاطرات جوی هواشناسی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این سامانه بارشی در روز شنبه نیز در استان به فعالیت خود ادامه می دهد اما از شدت بارندگی نسبت به روز جمعه کاسته می شود و فعالیت این بارش نیز ادامه خواهد داشت. کاهش سامانه همراه با وزش باد نسبتا شدید پیش بینی می شود، این موج بارشی در روز یکشنبه نیز به تدریج از استان خارج می شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت هرگونه تغییر در فعالیت سامانه رگباری مذکور، اطلاع رسانی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185593

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.