افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
6

امیرعبداللهیان: به آمریکایی ها هشدار می دهیم که اقدامات آنها دامنه جنگ را افزایش می دهد

  • کد خبر : 185558
امیرعبداللهیان: به آمریکایی ها هشدار می دهیم که اقدامات آنها دامنه جنگ را افزایش می دهد

به گزارش میراث آریا، حسین امیرعبداللهیان که امروز برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک به آمریکا سفر کرده است، در جمع خبرنگاران علت سفر خود را تشریح کرد و گفت: هدف اصلی این سفر است. برای شرکت در نشست وزرای خارجه شورای امنیت کشورها که با موضوع صلح و امنیت […]

به گزارش میراث آریا، حسین امیرعبداللهیان که امروز برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک به آمریکا سفر کرده است، در جمع خبرنگاران علت سفر خود را تشریح کرد و گفت: هدف اصلی این سفر است. برای شرکت در نشست وزرای خارجه شورای امنیت کشورها که با موضوع صلح و امنیت با تمرکز ویژه بر موضوع غزه و فلسطین برگزار می شود.

وی با بیان اینکه فرانسه در حال حاضر رئیس شورای امنیت سازمان ملل است و این نشست به ریاست فرانسه برگزار می شود، خاطرنشان کرد: این نشست فرصت خوبی است تا مواضع خود را در حمایت از فلسطین، مخالفت با نسل کشی بیان کنیم. رژیم صهیونیستی و محاصره باید انسان‌سازی غزه و مهاجرت اجباری مردم این منطقه توسط صهیونیست‌ها را اعلام کنیم و در این جلسه ایده‌ها و راهکارهای پایان جنگ مطرح شود.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: با استفاده از این فرصت با نمایندگان مختلف بین المللی و همتایان خود در حاشیه این نشست دیدار و رایزنی خواهیم کرد.

امیر عبداللهیان با اشاره به دیدار خود با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در نیویورک گفت: در این دیدار موضوعات دوجانبه از جمله توافقات صورت گرفته بین سران ایران و روسیه از جمله سفر دکتر رئیسی به مسکو مورد بحث و بررسی قرار گرفت. با آقای لاوروف درباره این موضوع. ارزیابی مشترک ما این است که توافقات صورت گرفته بین دو رئیس جمهور به خوبی انجام می شود.

وی گفت: در این دیدار همچنین موضوع تحولات منطقه از جمله آخرین تحولات غزه و دریای سرخ مورد توجه قرار گرفت. وی در خصوص دیدار خود با عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان در نیویورک گفت: با توجه به ادامه نسل کشی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، بخشی از دامنه جنگ به لبنان از جمله جنوب این کشور نیز کشیده شده است. مانند مناطق شمالی سرزمین های اشغالی.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران گفت: اخیراً مقامات رژیم صهیونیستی تهدیدهایی را مطرح کردند و گفتند که از احتمال گسترش دامنه جنگ صحبت می کنند. اسرائیل از ابتدای جنگ به شدت نگران گسترش دامنه جنگ توسط حزب الله و جبهه شمالی بوده است و می دانند لبنان که هنوز وارد جنگ گسترده نشده است، معادله را تغییر داده است. . به نفع فلسطین و غزه است و اگر حزب الله تصمیم جدیدی بگیرد و بخواهد سناریوی جدیدی را دنبال کند، تغییرات جدیدی در گستره حوادث غزه رخ خواهد داد و در صورت لزوم، هر تصمیمی بر اساس آنچه ما داریم در دستور کار حزب الله قرار خواهد گرفت. از آقای سید حسن نصرالله بشنوید.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه تهدیدات اسرائیل مبتنی بر ترس است، ادامه داد: آنها در غزه به جز کشتار زنان و غیرنظامیان و تخریب دستاوردهای افتخاری نداشتند و به همین دلیل دست به عملیات تروریستی در اطراف زده اند. فلسطین

وی همچنین به دیدار خود با نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه اشاره کرد و تصریح کرد: در این دیدار درباره تاثیرات جنگ بر صلح و آرامش منطقه سوریه بحث و رایزنی کردیم.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات نظامی آمریکا و انگلیس در دریای سرخ و حمله به مناطقی از یمن که تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه است. دامنه جنگ را افزایش دهد.

وی ادامه داد: همزمان با حملات آمریکا و انگلیس به یمن، تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که 230 کشتی تجاری و نفتکش در دریای سرخ در حال حرکت هستند و این نشان می دهد که پیام یمنی ها را به خوبی دریافت کرده اند. که فقط یمنی ها کشتی هایی را که عازم بنادر رژیم صهیونیستی هستند متوقف می کنند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار و رایزنی هفته گذشته خود با دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس در حاشیه نشست داووس، تصریح کرد: در این دیدار به آقای کامرون گفتم که اقدام وی برای افزایش تنش در دریای سرخ و علیه یمن است. یک اشتباه استراتژیک

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185558

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.