افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

حکم قصاص محمد قبادلو اجرا شد

  • کد خبر : 185396
حکم قصاص محمد قبادلو اجرا شد

به گزارش مرکز مطبوعات قضایی : رأی دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر « انتقام شخصی » محمد قبادلو در ماجرای شهادت یک افسر نیروی انتظامی به نام فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن پنج مامور دیگر در جریان اغتشاشات سال گذشته، وی با تایید دیوان عالی کشور اعدام شد. چگونگی کشته شدن […]

به گزارش مرکز مطبوعات قضایی : رأی دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر « انتقام شخصی » محمد قبادلو در ماجرای شهادت یک افسر نیروی انتظامی به نام فرید کرم پور حسنوند و مجروح شدن پنج مامور دیگر در جریان اغتشاشات سال گذشته، وی با تایید دیوان عالی کشور اعدام شد.

چگونگی کشته شدن فرید کرم پور توسط محمد قبادلو

بر اساس گزارش پلیس 10 شهریور 1401، در حالی که گروهی از مأموران کلانتری در حال کنترل اغتشاشگران در شهر پرند بودند، فردی به نام «محمد قبادلو» که با خودروی پیکان سفید رنگ تردد می کرد، عمداً با سرعت زیاد و به قصد رانندگی در حال رانندگی بود. کشتن. ماموران کلانتری که در حال انجام وظیفه بودند در حین راندن موتورسیکلت 6 مامور را زیر پا گذاشتند که هر 6 نفر مجروح و دست و پا شکستند و یکی از ماموران به نام “فرید کرم پور” در دم جان باخت. اثر شدت جراحات مشهود است. .

عامل این حادثه توسط ماموران انتظامی و شاهدان حاضر در محل شناسایی و دستگیر می شود. متهم از ابتدای دستگیری به جرایم خود به ویژه رانندگی با خودرو به قصد قتل به سمت مأموران پلیس اعتراف کرد.

پس از صدور کیفرخواست، پرونده متهم در خصوص قتل عمد با عنوان «قتل عمد و سایر جرایم در صلاحیت دادگاه های کیفری» به دادگاه کیفری یک استان تهران ارجاع می شود.

رای دادگاه کیفری استان تهران در پرونده «قتل عمد» محمد قبادلو

رسیدگی به پرونده محمد قبادلو متهم به قتل و سایر جرایم در صلاحیت دادگاه کیفری از قبیل: قتل پنج مامور پلیس، صدمه بدنی به آنان و تخریب عمدی اموال متعلق به نیروهای انتظامی در جنایی دادگاه یک استان تهران در آبان 1401 آغاز به کار کرد.

محاکمه متهم با حضور: متهم، شکات، شاهدان عینی حادثه، کارشناسان پزشکی قانونی و وکیل معین قبادلو انجام شد و سرانجام در 12 دی ماه 1401 جلسه محاکمه اعلام و رای مربوطه صادر شد.

دادگاه کیفری یک استان تهران محمد قبادلو را به اتهام «قتل عمد» شهید فرید کریم پور و «ابتدا به قتل عمد» ماموران یگان امداد از طریق ضربه زدن با خودرو به قصد انتقام از خود به آنها محکوم کرد. آن ها را بکش. وی به ۱۰ سال حبس تعزیری و به اتهام «تخریب عمدی» ۶ دستگاه موتورسیکلت سازمانی یگان امداد فرماندهی انتظامی شهرستان رباط کریم به غرامت و یک سال و نیم حبس محکوم شد.

رای دادگاه کیفری یک استان تهران مبنی بر قصاص نفس پس از تجدیدنظرخواهی متهم و وکلایش به دیوان عالی کشور ارسال شد.

شعبه رسیدگی کننده به تجدیدنظرخواهی متهم، پس از وصول پرونده و رسیدگی به آن، رأی دادگاه را تأیید و پس از تأیید رأی قصاص در اسفند ماه 1401، پرونده برای اجرای رأی به دادگاه بدوی ارسال می‌شود.

اما با نامه پزشک معاینه به رئیس قوه قضائیه و قضات دیوان عالی کشور، وکلای متهم بار دیگر خواستار اعاده دادرسی در تاریخ 31 خرداد 1402 شدند.

رئیس دیوان عالی استان اعاده روند را خلاف شرع می داند و نقض حقوق والدین می داند.

در نهایت رئیس قوه قضاییه با از سرگیری روند موافقت می کند و پرونده برای رسیدگی به دیوان عالی کشور ارجاع می شود.

تایید مجدد حکم قصاص در دیوان عالی کشور

شعبه بازپرسی دیوان عالی کشور در رسیدگی مجدد به پرونده، درخواست متهم را منطبق با بندهای ماده 474 قانون آیین دادرسی ندانسته و با تأیید رأی محکوم علیه، درخواست اعاده دادرسی را رد کرده است. خود قصاص

حکم اعدام محمد قبادلو به جرم قتل عمد شهید ثابت قدم فرید کرم پور حسنوند پس از ۴۸۷ روز رسیدگی قضایی در این پرونده صبح امروز اجرا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185396

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.