افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

با کشف سیاره ای شبیه به زمین در زمان سفر کنید/عکس

  • کد خبر : 185393
با کشف سیاره ای شبیه به زمین در زمان سفر کنید/عکس

تینا مزدکی: سیاره ای که در فاصله 73 سال نوری از ما کشف شده است، دیدگاه جدیدی را به دانشمندان ارائه می دهد. سیاره تازه متولد شده HD 63433 d نام دارد و فقط کمی بزرگتر از زمین ماست، اما دقیقاً مانند خورشید ما به دور ستاره ای می چرخد.این سیاره کوچکترین سیاره ای است […]

تینا مزدکی: سیاره ای که در فاصله 73 سال نوری از ما کشف شده است، دیدگاه جدیدی را به دانشمندان ارائه می دهد. سیاره تازه متولد شده HD 63433 d نام دارد و فقط کمی بزرگتر از زمین ماست، اما دقیقاً مانند خورشید ما به دور ستاره ای می چرخد.این سیاره کوچکترین سیاره ای است که تا به حال پیدا شده است و کمتر از 500 میلیون سال قدمت دارد و برای دانشمندان بسیار ارزشمند است، زیرا این سیاره بسیار ارزشمند است. می تواند اطلاعات زیادی در مورد چگونگی شکل گیری سیاراتی مانند زمین به آنها بدهد.

زمین تنها سیاره ای است که دارای حیاتی است که ما می شناسیم. یافتن چنین سیاراتی در اطراف ستارگانی مانند خورشید می تواند به دانشمندان کمک کند تا اجزای سازنده حیات را در سایر نقاط جهان شناسایی کنند. این سیاره تازه کشف شده هم بسیار شبیه زمین است و هم بسیار متفاوت است، که می تواند به این معنی باشد که فرصتی عالی برای دانشمندان برای مطالعه آن است. به گفته اخترفیزیکدانانی که این تحقیق را رهبری کردند، این کشف سیاره بسیار مفید است زیرا بسیار شبیه به آغاز تاریخ سیاره زمین است.

سیاره ای به اندازه زمین ما با استفاده از تلسکوپ شکار سیاره فراخورشیدی TESS کشف شد. این تلسکوپ به دنبال نوسانات ضعیف و منظم نور ستارگان است و بر اساس آن ها وجود سیارات فراخورشیدی را اثبات می کند. ستاره شناسان جرم و اندازه سیاره را با اندازه گیری اثرات مختلف و نور ساطع می کند.

HD 63433 یک ستاره کوتوله زرد است که تقریباً هم اندازه و هم جرم خورشید است و مشخصات دمایی مشابهی دارد. اما در مقایسه با 4.5 میلیارد سال خورشید، بسیار جوانتر است و فقط کمی بیش از 400 میلیون سال سن دارد. HD 63433 از نظر ستاره ای فقط یک نوزاد است. تاکنون تنها سه سیاره فراخورشیدی کشف شده اند که به دور آن می چرخند، 2 مینی نپتون مشاهده شده در سال 2020 و HD 63433 d که اخیراً کشف شده است.

با کشف سیاره ای شبیه به زمین در زمان سفر کنید/عکس

اقیانوس عظیمی از گدازه

تحقیقات نشان می دهد که HD 63433 d تنها 1.1 برابر شعاع زمین است. با این حال جرم آن هنوز ناشناخته است، اما این اندازه فیزیکی نشان دهنده ترکیب مواد است که با توجه به آن می توان به جرات گفت این سیاره مانند زمین، مریخ یا زهره است. این سیاره فراخورشیدی هر 4.2 روز یکبار به دور آن می چرخد. به دور ستاره خود بسیار نزدیک می گردد. این بدان معنی است که سیاره و ستاره آنقدر به هم نزدیک هستند که احتمالاً سیاره به ستاره خود ثابت است و یک طرف همیشه به ستاره ثابت است.

دانشمندان بر این باورند که بر اساس این داده ها، سطح این سیاره احتمالا دریایی از مواد مذاب است که دمای روزانه آن حدود 1570 کلوین، 1297 درجه سانتیگراد یا 2366 فارنهایت است. البته زمین تا به حال چنین دمایی نداشته است، اما ممکن است روزی در تاریخ خود، درست زمانی که به آن ضربه خورد و ماه از آن جدا شد، چنین دمایی داشته باشد.

هنوز اطلاعات زیادی در مورد HD 63433 d در دست نیست، اما مطالعه آن می تواند اطلاعاتی در مورد اندازه آن به دانشمندان بدهد، و به دست آوردن چگالی سیاره می تواند مشخص کند که از چه چیزی ساخته شده است و حتی نشان می دهد که آیا این سیاره جو دارد یا نه. و اگر اتمسفر داشته باشد، این جو دقیقاً چه موادی دارد؟

۵۸۳۲۳

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185393

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.