افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

ورزش مدارس باید جدی گرفته شود

  • کد خبر : 185348
ورزش مدارس باید جدی گرفته شود

آفتاب نیوز: ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه با حضور در شانزدهمین ستاد نظارت بر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، در نشست وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان و ضمن استماع گزارش عملکرد و اقدامات چند دستگاه مختلف از وزارت ورزش و جوانان. این وزارتخانه توصیه ها و توصیه های کاربردی مهمی را در راستای […]

آفتاب نیوز:

ابراهیم رئیسی صبح دوشنبه با حضور در شانزدهمین ستاد نظارت بر وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، در نشست وزیر و معاونان وزارت ورزش و جوانان و ضمن استماع گزارش عملکرد و اقدامات چند دستگاه مختلف از وزارت ورزش و جوانان. این وزارتخانه توصیه ها و توصیه های کاربردی مهمی را در راستای ارتقای کارایی و بهبود عملکرد این مجموعه ارائه کرد.

رئیس جمهور در ابتدای سخنان خود با تبریک میلاد با سعادت امام جواد (ع) به عنوان کوچکترین امام، مصادف شدن این روز را با حضور در وزارت ورزش و جوانان به فال نیک گرفت و گفت: رسالت اصلی است. و هدف وزارت ورزش و جوانان، سلامت و نشاط اجتماعی است که جلوه مهم آن ایجاد و ارتقای امید در جامعه خواهد بود.

رئیسی با اشاره به تعداد قابل توجهی از افرادی که در زندگی خود به ورزش توجه کافی ندارند، ناآگاهی از عوارض ورزش نکردن و مشکلات ناشی از کم تحرکی را از دلایل این تعداد دانست و وزارت ورزش را وادار به این امر کرد. همکاری با وزارتخانه های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین رسانه ملی برای ارتقای شاخص ها در این زمینه.

رئیس جمهور عدم دسترسی به اماکن ورزشی را یکی دیگر از دلایل عدم توجه به ورزش در جامعه برشمرد و افزود: رفع نواقص فضاها و زیرساخت های ورزشی از سند آمایش سرزمینی و همچنین تکمیل پروژه های نیمه تمام ورزشی با کمک خیرین، نهادها و سازمان های انقلابی و سازمان های مردم نهاد راهکارهایی هستند که موجب توجه بیشتر به مناطق مغفول و ارتقای شاخص های عدالت ورزشی می شود.

رئیس جمهور همچنین نقش وزارت آموزش و پرورش را در کشف استعدادها، توسعه علایق و هدایت توانمندی های کودکان و نوجوانان در عرصه ورزش بسیار مهم و موثر دانست و بر جدی گرفتن ورزش در مدارس و ساختار آموزشی تاکید کرد. و برنامه ریزی دقیق در این زمینه.

ضرورت تسهیل در صدور مجوز مراکز ورزشی، اولویت ورزش بر اقتصاد ورزش، اهمیت توسعه ورزش همگانی در کنار ورزش حرفه ای، توجه به ورزش و بازی های بومی و روستایی، توجه به توسعه 5 رشته ورزشی پایه و توجه ایجاد تنوع در رشته های ورزشی کمتر پررونق، علاوه بر توصیه های دیگر دکتر رئیسی در این جلسه، رشته های پرطرفدار برای ایجاد زمینه موفقیت و کسب مدال های بیشتر در مسابقات ورزشی جهانی و منطقه ای بود.

رئیس جمهور با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری بانوان ورزشکار و الگو در ایجاد نشاط اجتماعی، بر تامین امکانات لازم و اختصاص فضای بیشتر به بانوان در عرصه ورزش تاکید کرد و گفت: تا جایی که ورزش به مردان مربوط می شود، باید ورزش بانوان باشد. همچنین مبتنی بر عدالت جنسیتی و توسعه سرزمینی بود.

رئیسی نظارت بر قراردادهای ورزشی را یکی از اقدامات بسیار خوب وزارت ورزش و جوانان برشمرد و بر لزوم ایجاد پیوندهای اخلاقی و رفتاری برای قراردادهای ورزشکاران به عنوان الگو برای جامعه تاکید کرد.

توجه به اخلاق و فرهنگ از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در حوزه ورزش کشور بود، دکتر رئیسی با اشاره به شاخصه های مهم «حیا و جوانمردی» در ورزش کشور، عدم تقابل بین ورزشکاران و نمایندگان مجلس را بیان کرد. رژيم صهيونيستي در ميادين ورزشي نيز تحت تأثير اين ويژگي‌ها و برخاسته از فرهنگ غني ايراني و اسلامي در دفاع از مظلوم و مقابله با ظالم بود و بر تلاش ويژه براي حفظ اخلاق و فرهنگ تاكيد كرد.

رئیس جمهور در ادامه دیپلماسی ورزشی را یکی از قابلیت های بسیار مهم برای ارتقا و افزایش تعامل، همکاری و هم افزایی با سایر کشورها عنوان کرد و افزود: همانطور که در سیاست خارجی اولویت دولت توجه به همسایگی سیاسی است، در ورزش نیز در دیپلماسی اولویت دولت است. ، باید به کشورهای اسلامی به ویژه مناطق همسایه، مجاور و متمدن نیز توجه شود.

“پایبندی به روحیه تحول، نوآوری، خلاقیت و ابتکار در امور ورزش و جوانان”، “لزوم توجه به ثبات مدیریتی و رفع سریع مشکل فدراسیون های بدون مدیر”، “برقراری عدالت بین قهرمانان المپیک و پارالمپیکی ها برای بهره مندی”. از امتیازات قهرمانی»، «توجه ویژه به انتخاب مربیان ورزشی به عنوان مربیان نسل آینده»، «ارزش گذاری افزایش تخصیص پست های مدیریتی به زنان در وزارت ورزش و جوانان»، «توجه ویژه به استقرار خانه های ورزش در روستاها، «تاکید بر تسهیل ازدواج جوانان از طریق پرداخت به موقع خدمات ازدواج، اشتغال و مسکن»، «توجه به مهارت آموزی قبل از ازدواج یا حین ازدواج زوج های جوان»، «برنامه ریزی کمک های دولتی برای ازدواج ارزان تر» و «تاکید بر اهمیت روایت امید از غرور ورزشکاران در ایجاد نشاط و «امید در جامعه» از دیگر محورهای سخنان رئیس جمهور در نشست مدیران وزارت ورزش و جوانان بود.

رئیسی در پایان بر اهمیت ایجاد اتاق فکر برای اعتلای ورزش در کشور، ارائه راهکار برای توسعه ورزش همگانی و پاسخگویی به شبهات و گره های ذهنی نسل جوان و بررسی موارد ذکر شده در بیانیه های این شورا تاکید کرد. رهبر معظم انقلاب اسلامي در ديدار با ورزشكاران و تنظيم احكام خواستار اقدام بر اساس اساسنامه شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185348

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.