افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

وعده نتانیاهو برای آزادی زندانیان اسرائیلی با “ابتکار جدید”

  • کد خبر : 185342
وعده نتانیاهو برای آزادی زندانیان اسرائیلی با “ابتکار جدید”

کد خبر: 15332 ۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۳:۱۵:۰۰ روز دوشنبه نخست وزیر اسرائیل در دیدار با خانواده های این زندانیان اعلام کرد که برای آزادی آنها ابتکاری دارد. گفتن فردا | بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که این رژیم طرح جدیدی برای آزادی اسرای اسرائیلی از نوار غزه دارد. نتانیاهو که این روزها به […]



کد خبر: 15332

۱۴۰۲/۱۱/۰۳ ۰۳:۱۵:۰۰






روز دوشنبه نخست وزیر اسرائیل در دیدار با خانواده های این زندانیان اعلام کرد که برای آزادی آنها ابتکاری دارد.

گفتن فردا | بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گفت که این رژیم طرح جدیدی برای آزادی اسرای اسرائیلی از نوار غزه دارد.

نتانیاهو که این روزها به دلیل عدم رعایت دو هدف جنگی اعلام شده توسط اسرائیل در غزه تحت فشار است، در دیدار با نزدیکان اسرای اسرائیلی اظهار داشت: ما ابتکار عمل خودمان را داریم، توضیح بیشتری نمی دهم.

اسرائیل آزادی اسرای غزه و نابودی حماس را از اهداف جنگی خود در غزه اعلام کرده است. با وجود این، تحقق هر دو هدف به بن بست رسیده است.

چند روز پیش نیویورک تایمز گزارش داد که چندین فرمانده ارشد ارتش اسرائیل به این نتیجه رسیده اند که دستیابی به هر دو هدف به طور همزمان امکان پذیر نیست و هرگونه برنامه ریزی بلندمدت برای نابودی حماس ناگزیر به مرگ زندانیان حماس می شود.

علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران احتمال نابودی کامل حماس را حتی در فلسطین اشغالی زیر سوال برده اند. “گادی آیزنکوت” افسر سابق ارتش اسرائیل و در حال حاضر یکی از اعضای کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو، سه شنبه گذشته در مصاحبه ای وعده های مقامات اسرائیلی برای نابودی کامل حماس را “قصه” خواند.

ایهود اولمرت، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی نیز چند روز پیش در مقاله ای در روزنامه هاآرتص نوشت که خود نتانیاهو می داند که قادر به از بین بردن حماس نیست.

تحلیلگران غربی می گویند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، از تلاش های مکرر رژیم اسرائیل برای از بین بردن خود از زمان پیدایش خود جان سالم به در برده است. کارشناسان نظامی و سیاسی ماه گذشته به نیویورک تایمز گفتند که ساختار این سازمان برای مقاومت در برابر توطئه های تخریب آن طراحی شده است.

گیورا ایلند، افسر سابق اسرائیلی که ریاست شورای امنیت داخلی اسرائیل را برعهده داشت، در گفت‌وگو با این روزنامه آمریکایی گفت: حماس نشان داده است که این توانایی را دارد که فوراً فرماندهان مرده خود را با افرادی که به همان اندازه توانمند هستند جایگزین کند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس، در 7 اکتبر (15 مهر) در واکنش به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندانی کردن و شکنجه هزاران فلسطینی، عملیاتی را آغاز کرد که به نام ” طوفان الاقصی».

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. جنگنده‌های حماس از چند نقطه از حصارهای مرزی وارد سرزمین‌های اشغالی شدند و به روستاها حمله کردند و علاوه بر کشتن تعداد زیادی از اسرائیلی‌ها، تعدادی از آنها را نیز به اسارت گرفتند. گزارش ها حاکی از آن است که حماس در حال حاضر 136 اسیر اسرائیلی را در غزه نگهداری می کند.

در پاسخ به این عملیات، رژیم صهیونیستی حملات سنگینی را به غزه انجام داد و این منطقه را در محاصره کامل قرار داد. تاکنون حداقل 25295 فلسطینی در حملات اسرائیل به غزه شهید و 63 هزار نفر دیگر زخمی شده اند. با وجود این، همانطور که تحلیلگران می گویند، عملیات حمله به الاقصی شکست بزرگ سیاسی و امنیتی را بر اسرائیل تحمیل کرده است.

میانجیگری مصر، قطر و آمریکا برای آزادی زندانیان تاکنون ناموفق بوده است. جنبش حماس اعلام کرد که مذاکرات تبادل اسرا تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که حملات مرگبار در غزه پایان یابد.

بر اساس بیانیه ای که امروز از سوی دفتر نتانیاهو منتشر شد، حماس هیچ طرح اقدامی برای موافقت با تبادل زندانیان پیشنهاد نکرده است. وی گفت: هیچ طرحی از حماس وجود ندارد، این درست نیست. من این را تا جایی که ممکن است واضح می گویم، زیرا دروغ های زیادی گفته می شود که قطعاً قصد دارد شما را عصبانی کند.

در توافق قبلی بین حماس و رژیم اسرائیل برای آزادی اسرا که در نوامبر امضا شد، 81 اسرائیلی و 24 شهروند خارجی در ازای 240 فلسطینی آزاد شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185342

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.