افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

شکست تیم ملی هندبال مقابل کره جنوبی/فینال با مقام ششمی – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 185337
شکست تیم ملی هندبال مقابل کره جنوبی/فینال با مقام ششمی – خبرگزاری به علاوه اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، تیم هندبال کشورمان که در مرحله یک چهارم نهایی گروه اول با دو باخت مقابل قطر و ژاپن و یک پیروزی مقابل امارات به مقام سوم دست یافت، دوشنبه شب دوم بهمن ماه به مصاف هم رفت. تا در روز بیست و یکم مسابقات به مقام پنجمی دست یابد. هندبال قهرمانی […]

به گزارش خبرنگار مهر، تیم هندبال کشورمان که در مرحله یک چهارم نهایی گروه اول با دو باخت مقابل قطر و ژاپن و یک پیروزی مقابل امارات به مقام سوم دست یافت، دوشنبه شب دوم بهمن ماه به مصاف هم رفت. تا در روز بیست و یکم مسابقات به مقام پنجمی دست یابد. هندبال قهرمانی مردان آسیا به مصاف کره جنوبی رفت و با قبول شکست مقابل این تیم در رده ششم این مسابقات آسیایی قرار گرفت.

ایران و کره جنوبی برای دومین بار در این رویداد به مصاف هم رفتند که در مرحله مقدماتی همگروه بودند و این بازی با نتیجه 26 بر 24 به سود کره به پایان رسید. کره ای می بینم با 9 طلا، 4 نقره و یک برنز برای سرعت تپه ها و پرافتخارترین تیم قاره آسیا در بخش مردان هستند.

در نیمه اول این دیدار حساس کره ای می بینم آنها با پیروزی 16 بر 13 به رختکن رفتند. در نیمه دوم بازیکنان ایران توانستند این تفاضل گل را جبران کنند و حتی برای لحظاتی بازی را 20 بر 20 به تساوی بکشانند اما در دقایق پایانی تیم کره موفق شد اختلاف خود را یک گل و با همین شرایط افزایش دهد. ، این دیدار با نتیجه 27 بر 26 به سود آنها به پایان رسید.

به این ترتیب تیم هندبال مردان کشورمان پس از قبول شکست مقابل کره جنوبی در روز بیست و یکم مسابقات قهرمانی آسیا و جهان در رده ششم قرار گرفت و کره جنوبی نیز در رده پنجم قرار گرفت.

هندبالیست های کشورمان در حالی به مقام ششم دست یافتند که طبق اعلام IHF چهار تیم اول این رویداد به جام جهانی 2025 راه خواهند یافت و کنفدراسیون هندبال آسیا نیز در تلاش است تا مجوز حضور پنجمین تیم در این رقابت ها را به دست آورد. در دوره قبل تا 5 تیم راهی مسابقات کرواسی شوند.

هندبال ایران در دور قبلی این بازی ها در رده چهارم قرار گرفت و برای دومین بار به مسابقات جهانی راه یافت. بدست آورد شاگردان رحیمی زاده با کسب مقام ششمی در جام بحرین نتوانستند عنوان و سهمیه دوره قبل را تکرار کنند.

تیم هندبال مردان ایران در بیست و یک دوره حضور در مسابقات قهرمانی آسیا تنها دو بار جواز حضور در مسابقات جهانی را در سال 2014 در بحرین و در سال 2022 در عربستان کسب کرد و در مسابقات جهانی اخیر در لهستان، شیلی را شکست داد. در مرحله یک شانزدهم نهایی این رقابت بالا گرفته بود.

مجتبی حیدرپور، محمد سیاوشی، افشین صادقی، علی رحیمی کازرونی، رضا عزتی، یونس اطهری، میلاد قلندری، محمدمهدی بهنام نیا، آرمان رحمانی، وحید مسعودی، امیرعباس سلطانی، محمد سافاریمهران رهنما، کامیار طاهری، کیارش طاهری، یاسین کبیریانجو، سلامان با کراواتمحمدرضا اوریسعید باخاری و پویا نوروزی نژاد 20 بازیکنی بودند که تیم کشورمان را در این رقابت ها همراهی کردند.

روح خداوند اکرمی نیا (سرمربی)، مجید رحیمی زاده (سرمربی)، مهدی درهی، مهدی قشقایی راد، کاظم ناصر آسانسور و علی بخشی کارکنان فنی تیم ملی هندبال کشورمان را تشکیل دادند.

بیست و یکمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیا و مسابقات انتخابی قهرمانی جهان 2025 بین کرواسی، دانمارک و نروژ از 31 آذر تا 13 بهمن ماه در منامه بحرین برگزار می شود. با کاهش سهمیه قاره آسیا تنها چهار تیم اول این رقابت ها راهی جام جهانی خواهند شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185337

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.