افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
4

در تعیین حقوق منطقه ای چه معیارهایی باید در نظر گرفته شود؟

  • کد خبر : 185080
در تعیین حقوق منطقه ای چه معیارهایی باید در نظر گرفته شود؟

به گزارش بازار، سومین گزارش از سلسله گزارش های منطقه ای حداقل دستمزد در ایران با هدف اصلاح ماده 41 قانون کار منتشر شد. این گزارش حقوق منطقه ای را بر اساس هزینه زندگی و سایر مولفه های موثر بر حقوق از جمله تفاوت در شاخص های بازار کار، ساختار تولید و استاندارد زندگی تعیین […]

به گزارش بازار، سومین گزارش از سلسله گزارش های منطقه ای حداقل دستمزد در ایران با هدف اصلاح ماده 41 قانون کار منتشر شد. این گزارش حقوق منطقه ای را بر اساس هزینه زندگی و سایر مولفه های موثر بر حقوق از جمله تفاوت در شاخص های بازار کار، ساختار تولید و استاندارد زندگی تعیین کرده و به این نتیجه رسیده است که مناطق کشور (استان های مورد بررسی) این استان ها نه تنها از نظر هزینه زندگی و تورم شرایط یکسانی ندارند، بلکه این استان ها با شاخص های بازار کار (نرخ بیکاری، نرخ مشارکت و نرخ اشتغال)، ساختار تولیدی (نوع بخش و فعالیت اقتصادی، رشد اقتصادی، اندازه شرکت ها و بهره وری نیروی کار) و استاندارد زندگی (مشارکت جمعیت دهک اول و آخر درآمدی کل جمعیت منطقه، میانگین رابطه بین جبران خدمات و حقوق مصوب و نرخ فقر) تفاوت های قابل توجهی با یکدیگر دارند.

علاوه بر این، دو شاخص هزینه زندگی و تورم نمی‌توانند نمایانگر ویژگی‌های اقتصادی، سطح زندگی و شرایط بازار کار استان‌ها به طور همزمان باشند.

بنابراین لازم است حقوق منطقه‌ای علاوه بر شاخص‌های تورم و هزینه زندگی، شاخص‌های مربوط به سطح زندگی، شرایط بازار کار و ساختار تولیدی را نیز در بر گیرد و این امر مستلزم اصلاح ماده 41 قانون اساسی است. قانون کار. قانون و اصلاح ضوابط تعیین حداقل دستمزد منطقه ای.

متن کامل گزارش «گزارش حداقل دستمزد منطقه ای (3): دستمزد منطقه ای ایران با رویکرد اصلاح ماده 41 قانون کار. اینجا خواندن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.