افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

تکمیل زیرساخت های جهاد کشاورزی در عرصه های کشور نیازمند هزار تلاش اعتباری است

  • کد خبر : 185030
تکمیل زیرساخت های جهاد کشاورزی در عرصه های کشور نیازمند هزار تلاش اعتباری است

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران و در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مهندسی و مدیریت آب ایران که در دانشکده کشاورزی و طبیعی برگزار شد افزود. منابع شهر تهران. دانشگاه البرز افزود: تکمیل زیرساخت های مزارع با تخصیص اعتبار حدود 50 میلیارد ریال […]

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی در مراسم افتتاحیه پنجمین کنگره مهندسی و مدیریت آب و خاک ایران و در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مهندسی و مدیریت آب ایران که در دانشکده کشاورزی و طبیعی برگزار شد افزود. منابع شهر تهران. دانشگاه البرز افزود: تکمیل زیرساخت های مزارع با تخصیص اعتبار حدود 50 میلیارد ریال برای 200 سال نیاز است.

وی با بیان اینکه در حوزه زیرساخت ها، کانال ها و چشمه ها با چالش جدی مواجه هستیم، گفت: در این بخش، معاونت مهندسی باید در زمینه اجرای اقتصادی تر پروژه ها با حفظ پایداری تا 10 سال کمک و مشاوره ارائه کند.

نیازی شهرکی با اشاره به اینکه باید با رایزنی های لازم پای سرمایه گذاران به این بخش باز شود، گفت: اجرای سیستم های آبیاری از سال 1370 در کشور آغاز شده است که نیازمند ایده های نو در اجرای این سیستم های آبیاری هستیم در حالی که این سازه ها به روز و مطابق با آخرین متدهای روز دنیا هستند و ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند.

معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تغییرات اقلیمی باعث گرم شدن زمین شده است، تصریح کرد: با کاهش بارندگی و تغییر اقلیم مواجه هستیم و این در شرایطی است که برخی کشورها مانند عربستان آنها راه حل هایی برای جبران این تغییرات اندیشیده اند: آنها یک میلیارد دلار به کشت گلخانه ای اختصاص داده اند.

وی به نقش جنگ در امنیت غذایی کشورها اشاره کرد و گفت: از نظر زیرساخت های آبی و زمینی معوقات زیادی داریم که عامل اصلی آن سرمایه گذاری است به طوری که نیمی از کانال های کشاورزی که بیش از 400 هزار است. کیلومترها هنوز خاک هایی هستند که باید از آنها مراقبت کرد.

نیازی شهرکی افزود: همچنین حدود سه میلیون هکتار سیستم آبیاری را اجرا کرده ایم و با وجود هشت و نیم میلیون هکتار زمین آبی هنوز برای تکمیل آن راه زیادی در پیش داریم.

وی با بیان اینکه به برخی از اراضی آب رسانی کرده ایم اما شبکه آبیاری اجرا نشده است، گفت: با وجود افزایش جمعیت، نیازهای غذایی کشور نیز افزایش یافته است بنابراین باید از 125 میلیون تن به 160 میلیون تن برسد. که منابع آب به معنای واقعی محدود است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ادعای وزارت نیرو این است که بخش کشاورزی سالانه 82 میلیارد مترمکعب آب مصرف می کند، گفت: این میزان آب در بخش کشاورزی مصرف نمی شود در حالی که این میزان آب وجود ندارد. و منابع آب به شدت در حال کاهش است.

وی افزود: تغییرات اقلیمی به قدری سریع اتفاق می افتد که علم نمی تواند با این سرعت با آن همراه شود، در حالی که پایداری سازه ها قابل قبول نیست.

وی تصریح کرد: سهم آب در بخش کشاورزی به شدت در حال کاهش است و آبیاری تحت فشار موجب صرفه جویی در مصرف آب نمی شود، بلکه بهره وری را افزایش می دهد، در حالی که سهم آب به شدت در حال کاهش است و علاوه بر آن این بخش 2 رقیب مصرفی و صنعتی دارد.

نیازی شهرکی با اشاره به اینکه آب شرب بخش بزرگی از منابع آبی در اختیار ما را تشکیل می دهد، گفت: تاکنون تولید پایدار داشته ایم اما امنیت غذایی آینده کشور بسیار جدی است و باید به بحث مصرف نیز رسیدگی کنیم. بهينه سازي.” .

وی بر توجه به موضوع خاک تاکید کرد و تصریح کرد: خاک بستر تولید است و اگر خاک آماده نشود به چیزی نخواهیم رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=185030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.