افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

شرط نرخ مالیات صفر برای شرکت های بورسی تعیین شد

  • کد خبر : 184970
شرط نرخ مالیات صفر برای شرکت های بورسی تعیین شد

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: شرکت های بورسی مشروط به افزایش سرمایه و تزریق منابع خود به بخش تولید و توسعه با نرخ صفر مالیات مشمول مالیات می شوند. در شش سال گذشته ما مشکلات جدی داخلی و خارجی را پشت سر گذاشتیم که برخی از آنها به لطف […]

به گزارش بازار، احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی اظهار داشت: شرکت های بورسی مشروط به افزایش سرمایه و تزریق منابع خود به بخش تولید و توسعه با نرخ صفر مالیات مشمول مالیات می شوند. در شش سال گذشته ما مشکلات جدی داخلی و خارجی را پشت سر گذاشتیم که برخی از آنها به لطف دیپلماسی بین المللی حل شده است.

وی افزود: نرخ رشد اقتصادی ایران تقریبا 14 فصل است که رشد مثبتی را تجربه می کند، طبق پیش بینی ها نرخ رشد اقتصادی 1402 نیز مانند سال گذشته مثبت خواهد بود.

وزیر اقتصاد با بیان اینکه مشکل رکود و رشد پایین اقتصاد را پشت سر گذاشته ایم، اما هنوز راه زیادی در پیش داریم تا بتوانیم درآمد سرانه ایرانیان را در مسیر مطلوبی قرار دهیم، تصریح کرد: در سال های اخیر دو سال گذشته ، نرخ رشد سرمایه گذاری داخلی و خارجی نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

و افزود: بحث سرمایه گذاری مستقیماً به موضوع تسهیل گری مربوط می شود، ما در تلاش هستیم تا مواردی را که باعث عصبانیت تولیدکنندگان شده است را برطرف کنیم که با شروع مجوزها از درگاه ملی مجوز شروع کردیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: مقررات مربوط به تولید باید انعطاف پذیری بیشتری داشته باشد و تلاش می کنیم آن را کاهش دهیم، در ابتدای سال جاری مصوبه ای در هیات دولت ثبت شد که هیچ سازمانی حق تنظیم تولید و کار را ندارد و در صورت عدم رعایت قوانین و مقررات مربوط به تولید و تولید، باید این مصوبه را کاهش دهیم. که موجب کاهش 50 درصدی بخشنامه حوزه بازرگانی و گمرکی کشور در 9 ماهه شده است به 1402 رسیده است.

خندوری گفت: اکنون شاهد شاخص‌های امیدوارکننده‌ای در بخش اقتصاد خرد هستیم که ورود شرکت‌های دانش‌بنیان در بین ۱۰۰ شرکت برتر نشان‌دهنده سرعت مثبت تولید در این بخش است.

وی افزود: اگر می خواهیم اقتصاد ایران به سمت بهره وری حرکت کند، نیازمند همکاری و دستور کار مشترک دولت و صنعت هستیم.

وزیر اقتصاد تصریح کرد: موضوع انرژی و تامین مالی برای شرکت ها بسیار مهم است، در این زمینه نیز نیازمند همکاری دولت و صنعت هستیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184970

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.