افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
3

ورود سامانه بارشی به کشور از امروز – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 184664
ورود سامانه بارشی به کشور از امروز – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش برف، باران و وزش باد از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر آغاز می شود. همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد: بارش باران، رعد و برق، […]

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: بارش برف، باران و وزش باد از امروز با ورود سامانه بارشی به کشور در شمال غرب، غرب و سواحل دریای خزر آغاز می شود.

همچنین سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ نسبت به تشدید فعالیت سامانه بارشی هشدار داد: بارش باران، رعد و برق، برف در مناطق سردسیر، وزش باد شدید موقت، کولاک برف در مناطق کوهستانی و احتمال ریزش بهمن و کاهش محسوس باد. بارش ها دمای هوا در روز سه شنبه سوم بهمن ماه در گیلان، غرب مازندران، اردبیل، آذربایجان شرقی، شمال و غرب آذربایجان غربی، زنجان، شمال قزوین، چهارمحال و بختیاری، ارتفاعات استان های تهران و البرز و چهارشنبه (4 بهمن) در اردبیل. ، گیلان، غرب مازندران، در استان های زنجان، قزوین و البرز ارتفاعات پیش بینی می شود.

در این شرایط جوی اختلال در حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی، یخبندان و لغزنده بودن زمین گردنه های کوهستانی به دلیل بارش برف، مسدود شدن گردنه ها در مسیرهای برف روبی، کاهش دید، ریزش بهمن، کولاک، آبگرفتگی جاده ها، آب گرفتگی جاده ها و احتمال قطعی برق در مناطق روستایی سردسیر دور از انتظار نیست.

با توجه به توصیه سازمان هواشناسی از سفرهای غیرضروری به ویژه در گردنه های برفی خودداری و در مناطق سردسیر خودروها را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند، در بستر و حاشیه رودخانه ها توقف نکنند، در تردد از حاشیه رودخانه ها و آبراه های قابل کشتیرانی احتیاط کنند. فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، پرهیز از فعالیت های عمرانی باید شامل آماده سازی دستگاه های اجرایی و امدادی، پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی کانال ها و آبراه ها و آماده سازی معابر برای برف روبی در گردنه ها و نقاط سردسیر و … صرفه جویی در حامل های انرژی برنامه کار.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.