افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

مردم منتظر تکمیل پروژه کارخانه سیمان دهلران هستند؛ پروژه ای که نیاز به 750 میلیارد اعتبار دارد.

  • کد خبر : 184629
مردم منتظر تکمیل پروژه کارخانه سیمان دهلران هستند؛ پروژه ای که نیاز به 750 میلیارد اعتبار دارد.

بازار؛ گروه استان ها: انبوه پروژه های نیمه تمام در استان ایلام یکی از مشکلات اساسی این استان است که پیامدهای منفی بسیاری از جمله فقر، بیکاری، محرومیت و … را به دنبال داشته است. کارخانه سیمان دهلران یکی از پروژه های نیمه تمام استان ایلام و یکی از صنایع تولیدی دهلران است که با […]

بازار؛ گروه استان ها: انبوه پروژه های نیمه تمام در استان ایلام یکی از مشکلات اساسی این استان است که پیامدهای منفی بسیاری از جمله فقر، بیکاری، محرومیت و … را به دنبال داشته است.

کارخانه سیمان دهلران یکی از پروژه های نیمه تمام استان ایلام و یکی از صنایع تولیدی دهلران است که با وجود پیشرفت فیزیکی 90 درصدی علیرغم گذشت 17 سال از تاریخ ساخت آن هنوز بلاتکلیف است و هنوز بلاتکلیف است. بدون اینکه مسئولان کشوری و استانی در پیشبرد این مهم تأثیرگذار باشند وارد چرخه تولید شد.

لازم به ذکر است که ساخت این کارخانه در سال 1383 با هدف افزایش تولید سیمان در استان، توسعه منطقه، رونق اقتصادی و از همه مهمتر ایجاد اشتغال برای بومیان استان، منطقه و قرار بود به طور مستقیم و غیرمستقیم برای حدود 3 هزار نفر ایجاد اشتغال کند. اما تا سال 1385 به دلیل عدم همکاری بانک و عدم تزریق وجه، عملیات اجرایی آن آغاز نشد و پس از آن نیز با وجود وعده های متعدد مسئولان برای راه اندازی، تا چندین سال هیچ اتفاقی برای وی نیفتاد.

بلاتکلیفی در کارخانه سیمان دهلران

سعید نصیری یکی از شهروندان دهلران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: شهرستان مرزی دهلران که در دورترین نقطه از مرکز استان قرار دارد همواره با مشکلات جدی از جمله بیکاری نسل جوان مواجه است. .

و افزود: بنابراین احداث این کارخانه می تواند گامی در جهت توسعه این شهرستان و رفع مشکلات موجود در آن باشد.

مرضیه احمدی یکی دیگر از شهروندان ایلامی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: کارخانه سیمان دهلران که میلیاردها تومان از خزانه دولت به نمایندگی از شهرستان دهلران برای آن هزینه شد هنوز به بهره برداری نرسیده است و هر روز یک دستگاه جدید بهانه ای برای عدم بهره برداری ارائه می شود که قابل قبول است اما اینطور نیست.

وی افزود: موضوع کارخانه سیمان دهلران بارها از طریق مسئولان محلی، مدیران استانی و مکاتبه با وزارت صنعت و معدن مطرح شده اما هنوز نتیجه ای حاصل نشده است.

نیاز به ایجاد کارخانه سیمان دهلران

شریف بهرامی کارشناس اقتصاد با بیان اینکه سیمان یکی از مواد مهم و پرکاربرد است و انواع مختلف آن در زمینه های مختلف مورد استفاده قرار می گیرد و با داشتن بازار و تقاضای خوب همواره می تواند تحول بزرگی در استان ایجاد کند.

و افزود: در شهری که جوانان زیادی جویای کار هستند، افتتاح و راه اندازی این کارخانه می تواند مشکل اشتغال هزاران جوان را حل کند.

استاندار ایلام: کارخانه سیمان دهلران 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

این کارشناس تصریح کرد: از سوی دیگر امروزه با گسترش اقتصاد و پیشرفت شهرنشینی جوامع، نیاز به ایجاد و راه اندازی کارخانه های سیمان نسبت به گذشته بیشتر شده است، بنابراین پروژه احداث کارخانه سیمان در ایلام استان باید با روند سریع تری همراه باشد.

پیشرفت ۹۲ درصدی کارخانه سیمان دهلران

بهرامانیا استاندار ایلام نیز روز گذشته در دیدار با هیات مدیره این پروژه اظهار داشت: کارخانه سیمان دهلران برای تکمیل به 750 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و با توافقات انجام شده 550 میلیارد برداشت تسهیلات از طریق دو بانک و بقیه سهم شخصی سرمایه گذار.

مردم منتظر تکمیل پروژه کارخانه سیمان دهلران هستند؛ پروژه ای که نیاز به 750 میلیارد اعتبار دارد.

وی با بیان اینکه اعتبار مورد نیاز بر اساس پیشرفت فیزیکی پروژه تزریق می شود، افزود: کارخانه سیمان دهلران پیشرفت فیزیکی 92 درصدی دارد.

فرماندار دهلران: اگرچه این کارخانه با مشکلات فنی و حقوقی خاصی مواجه بود اما با تلاش دولت، سرمایه گذار، دستگاه قضایی و دستگاه های سیاسی، انتظامی و امنیتی استان مشکلات در حال رفع شدن است. .

استاندار ایلام تصریح کرد: ابتدای سال جاری عملیات اجرایی این پروژه آغاز و طی سال آینده کارخانه سیمان دهلران به بهره برداری می رسد.

رفع مشکلات پروژه سیمان دهلران

لطیف صادقی فرماندار دهلران در این خصوص در گفتگو با اصحاب رسانه با بیان اینکه طی سال گذشته شاهد پیشرفت خوبی در این پروژه بوده ایم اظهار داشت: اگرچه این کارخانه با مشکلات فنی و قانونی خاصی مواجه بود اما با نظارت بر دولت، سرمایه گذار و دستگاه قضایی و مجموعه دستگاه های امنیتی، انتظامی و سیاسی استان در حال حل مشکلات هستند.

وی افزود: با تلاش کارگران و بویژه مدیران فعال در پروژه، انتظار می رود در آینده نزدیک شاهد بهره برداری هر چه سریعتر و اثرات مثبت آن از جمله اشتغال، تولید، صادرات و اقتصادی باشیم. رفاه .

پروژه کارخانه سیمان استان ایلام یکی از پروژه های نیمه تمام استان و مطالبات مردم استان است که نقش مهمی در محرومیت زدایی، توسعه استان و ایجاد اشتغال دارد، لذا این پروژه باید به ویژه در دستور کار مراجع ذیربط قرار گرفته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184629

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.