افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

دیدار امیر عبداللهیان با رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 184611
دیدار امیر عبداللهیان با رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشترحضرت موسی ادم سفیه و احمقنایب رئیس مجلس الجزایر و رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران که در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است، ظهر امروز به همراه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای و راه های گسترش همکاری ها صحبت کرد. برو […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترحضرت موسی ادم سفیه و احمقنایب رئیس مجلس الجزایر و رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران که در راس هیئتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده است، ظهر امروز به همراه حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه درباره مسائل دوجانبه و منطقه ای و راه های گسترش همکاری ها صحبت کرد. برو انجام داد

امیر عبداللهیان وی در این دیدار روابط دو کشور را در بهترین شرایط دانست و از حضور هیأت عالی پارلمانی الجزایر در کشورمان و از توسعه روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به کارنامه درخشان و پرافتخار ملت الجزایر در مبارزه با استعمار فرانسه و کسب استقلال، از مواضع انقلابی و اصولی مجلس شورای ملی و دولت الجزایر تجلیل کرد. در حمایت و حمایت صادقانه از مردم فلسطین و غزه، آن را الگویی برای سایر کشورهای اسلامی دانست.

امیر عبداللهیان روند روابط دو کشور دوست و برادر ایران و الجزایر هیجان انگیز است مقابل وی به تشریح رشد پرداخت و افزود: در سیاست خارجی برای گسترش روابط با سایر کشورها هستیم. آفریقایی به خصوص الجزایر از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است. او گفت ما هستیم و جمهوری اسلامی ایران برگزاری اجلاس سران گاز اوپک (مجمع کشورهای صادرکننده گاز) در الجزایر را رویداد مهمی می داند و در آن حضور فعال خواهد داشت.

حضرت موسی ادم سفیه و احمق نایب رئیس مجلس الجزایر و رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران نیز از میزبانی خوب جمهوری اسلامی ایران قدردانی کرد و اعلام کرد: از طرف مجلس ملی و مردم الجزایر تروریست سرسخت حادثه کرمان که منجر به قربانی شدن تعداد زیادی از ایرانیان شد. تسلیت می گوییم. می توان من می گویم.

وی افزود: بدون شک مسئله فلسطین برای الجزایر اهمیت راهبردی دارد. دارد. ملت الجزایر به عنوان یک ملت انقلابی بیش از یک و نیم میلیون شهید را برای استقلال و رهایی از استعمار فرانسه تقدیم کرد. ما اعتماد داریم که فلسطین پیروز بیرون خواهد آمد و خون شهدا بهای آزادی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی الجزایر و ایران با اشاره به دیدار اخیر رئیس جمهور اسلامی ایران با رئیس جمهور الجزایر در سازمان ملل، تصریح کرد: روابط دو کشور دوست الجزایر و ایران با بیش از پیش در حال انجام است. جدیت دارد و الجزایر مایل به بهبود روابط خود با جمهوری اسلامی است. ایران باید در تمامی عرصه های سیاسی، تقنینی و اقتصادی به ویژه در حوزه انرژی، بهداشت و کشاورزی گسترش یابد.

وی تاکید کرد که رئیس جمهور الجزایر مصمم به گسترش بیشتر روابط دو کشور است.

در این دیدار حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم و رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و الجزایر نیز حضور داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184611

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.