افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

اگر بخواهم قلعه شوم از ژاپن فرار خواهم کرد! – خبرگزاری فوتبال پارس فوتبال ایران

  • کد خبر : 184605
اگر بخواهم قلعه شوم از ژاپن فرار خواهم کرد!  – خبرگزاری فوتبال پارس فوتبال ایران

سیفر ستاری: تیم ایران پس از پیروزی در دو دیدار نخست خود مقابل فلسطین و هنگ کنگ، راهی مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا شد. با این حال در روزهای اخیر انتقادات زیادی به عملکرد این تیم در 2 بازی اول وارد شده است. شاگردان امیر قلعه نویی در دیدار مقابل هنگ کنگ عملکرد خوبی نداشتند […]

سیفر ستاری: تیم ایران پس از پیروزی در دو دیدار نخست خود مقابل فلسطین و هنگ کنگ، راهی مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا شد. با این حال در روزهای اخیر انتقادات زیادی به عملکرد این تیم در 2 بازی اول وارد شده است. شاگردان امیر قلعه نویی در دیدار مقابل هنگ کنگ عملکرد خوبی نداشتند و همین موضوع صدای انتقادات را در پی داشت. از سوی دیگر شکست ژاپن مقابل عراق و از دست دادن هدایت این تیم احتمال دیدار ایران و ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی را افزایش داده است.

امیرحسین اصلانیان مهاجم اسبق پرسپولیس در گفتگو با خبرآنلاین با بیان اینکه اگر جای قلعهنویی بود، ایران تلاش می کرد در گروه خود دوم شود و فعلا به مصاف ژاپن نمی رفت. او در مورد عملکرد تیم ملی و انتقادات اخیر اظهارات جالبی داشته است. مهاجم اواخر دهه 70 و اوایل دهه 80 پرسپولیس نیز درباره شرایط این تیم صحبت کرد که در ادامه می خوانید:

تیم ملی در 2 بازی ابتدایی خود در جام ملت های آسیا پیروز شد اما انتقاداتی به سبک بازی این تیم به خصوص در دیدار مقابل هنگ کنگ وجود دارد. نظر شما در این باره چیست؟

اگر بخواهیم در مورد بازی دوم صحبت کنیم، به هر حال ما 3 امتیاز بازی را گرفتیم. با توجه به اتفاقاتی که روی میز رخ داد و ژاپن شکست خورد و مسیر خود را تغییر داد، این باعث می شود هر مربی یک سری فکر کند. همانطور که دیدید، کادر فنی کره جنوبی طراحی و تلاش کرد تا به آن سمت جدول برود. ژاپن مانند مار است که همه می خواهند از آن فرار کنند. بعید نیست که کادر فنی ما هم بخواهد دوم شود تا یکی از بهترین تیم های آسیا را شکست ندهد. شما می توانید به آنها حق بدهید و فکری پشت آن نهفته است. اگر سرمربی باشم قطعا از ژاپن فرار خواهم کرد. قلانوی نزدیکتر است و شرایط را بهتر می داند. شاید آنها ترجیح می دهند در یک چهارم نهایی بازی کنند و شاید بتوانیم آنها را شکست دهیم. شما نمی توانید سرزنش کنید که چرا ما مقابل هنگ کنگ اینطور بازی کردیم. کره هم طوری می خواست نتیجه بگیرد که روز آخر همه چیز دست خودش باشد و مطمئن باشید به عنوان تیم دوم صعود می کند.

یکی از نکات نگران کننده گل نخوردن طارمی است.

ترکیب تیم را خیلی تغییر دادند و تیم های رقیب سخت بازی کردند. شهریار مقانلو هم شانس زیادی نداشت. توانایی بازیکنان ما در خط حمله این است که در سطح اروپا بازی می کنند و نقطه قوت ما مهاجمان هستند که امیدوارم در بازی بعدی گلزنی کنند. البته سردار آزمون، مهدی قیدی و کریم انصاری فرد گلزنی کردند اما به گفته اینتر همه نگاه ها به مهدی طارمی است. البته شرایط جدول خیلی عجیب شد و هیچکس فکر نمی کرد این اتفاق بیفتد. فکر می کردیم برنامه خوبی است و فقط کره را در پیش داریم، اما دیدید که این تیم با توجه به حضور یورگن کلینزمن و تیمش که افراد پخته و با تجربه ای هستند، این تصمیم را گرفت. در جام جهانی دیده ام که خیلی از تیم ها تصمیم گرفته اند دوم شوند تا تیم قدرتمندی را شکست ندهند. من فکر می کنم ما باید در رتبه دوم قرار بگیریم و از ژاپن فرار کنیم. در نهایت تصمیم با کادر فنی است.

همچنین انتقاداتی نسبت به عملکرد خط دفاعی و ناهماهنگی به خصوص در مقابل هنگ کنگ وجود داشت.

خط دفاعی ما مشکلات ساختاری دارد.

اما در آن زمان شرایط دفاعی خوبی داشتیم.

تخصص کی روش روی کار دفاعی و بازی فشرده و ضدحمله متمرکز بود. ببینید در این 8 سال چند نفر را آزمایش کرد. مدتی است که 2 نفر ثابت را با هم می بینیم. ببینید مجید حسینی و روزبه چشمی در چند تورنمنت به یکباره فیکس شدند. پرسپولیس که علیرضا بیرانوند و محمدحسین کنعانی زادگان را به عنوان بازیکنان ثابت تیم ملی در اختیار دارد در شرایط دفاعی خوبی قرار ندارد و شاهد بودیم که مقابل تیمی مثل استقلال خوزستان 2 گل دریافت کرد. ما در دفاع مشکل داریم که هنوز تمرینات اروپایی را نیاموخته اند. مشکل فاصله بین 2 مدافع میانی و هافبک دفاعی وجود دارد و پاس‌هایی که تیم‌های سریع انجام می‌دهند موقعیت‌هایی را ایجاد می‌کنند. امیرخان خود سابقه ای طولانی دارد و قطعاً این را می بیند و با آن برخورد می کند، اما تغییر آن سخت است. عربستان و عراق در این فصل خیلی خوب کار کرده اند و تیم ما هم از نظر مهره ها خوب است، اما باید ببینیم که آیا پازل تیم به خوبی با هم جور می شود یا خیر.

این روزها در برنامه های تلویزیونی از تیم ملی انتقادات زیادی می شود. به نظر شما الان زمان مناسبی برای این کار است؟

یادم هست در جام ملت های قبلی آقای خبانی وسط مسابقه شروع به انتقاد کرد و دوستان دیگر هم از ایشان انتقاد می کردند. همه اینها را گفتیم چرا به مربی خارجی پول می دهید و ما مربیان توانمندی داریم اما الان که مربی ملی آمده است اصلا این رفتار را دوست ندارم. من هم بازیکن بودم و کوچکترین انتقادی روی بازیکن تاثیر می گذارد. در گذشته فضای مجازی وجود نداشت که همه چیز زیر نظر گرفته شود و همه تریبون داشته باشند. این رفتار خوشایند نیست و اگر تیم نتیجه نگرفت باید مورد انتقاد قرار گیرد و مربی باید از تصمیماتش دفاع کند. احساس می کنم بعضی از دوستان مسائل را شخصی می گیرند و من این را دوست ندارم.

کمی در مورد پرسپولیس که این روزها مربی ندارد صحبت کنیم.

یحیی گل محمدی سه گانه گرفت و انتظار می رود همه مدیران قرارداد این مربی را تمدید کنند و به او آرامش بدهند. علاوه بر این، تیم باید تقویت شود. چطور مربی نبیل بهویی را بدون هماهنگی وارد می کنید؟ آنها می گویند او مهاجم است، اما من بررسی کردم که او عمدتا پشت مهاجم و وینگر بازی می کند. یک خرید ناموفق و یک دلار هدر رفت و در نهایت عده ای به سود مالی دست یافتند. یحیی به من گفت که او 3 مهاجم را معرفی کرد که تعداد آنها از یک میلیون دلار گذشت. خب من این سقف بودجه را نمی فهمم. اگر اسم لیگ ما حرفه ای است سقف یعنی چه؟ یعنی نباید بازیکن برتر بخریم؟ چگونه باید در آسیا رقابت کنیم؟ اگر پرسپولیس 4 بازیکن درجه یک داشت از گروهش جدا می شد و شاید هم مدعی بود. یحیی با استعفای خود هشدار داد که تیمش شرایط خوبی ندارد و مهاجم و دروازه بان تعویضی می خواهد. یا دفاع آنها مشکل دارد و این تذکرات را می دهند اما گوش نمی دهند و دیگر همکاری نمی کنند.

بعد درباره برانکو صحبت کردند اما او هم نیامد.

حیف که یک ماه با نام برونکو بازی کردند. وقتی برانکو این همه سال در ایران است شرایط را می داند و گل محمدی هم شاگرد او بود و حتما با او مشورت کردند و شرایط تیم را به او گفتند. او همچنین نمی خواهد بیاید و موفقیت قبلی اش را خراب کند. او مربی بزرگی است و خاطرات خوبی با این تیم دارد. پرسپولیس الان در برزخ است و هرکس بیاید اگر حمایت نشود تیم در چاله گیر می کند. الان هم که برونکو حرف آخر را می زند، آقای درویش و 30 میلیون هوادارش هستند و نمی دانم چطور می خواهد در این تیم دوام بیاورد.

نام چندین گزینه مطرح شده است. آیا این نام ها شبیه پرسپولیس هستند؟

نمی دانم. مربیان ملی که شاغل نیستند هم غایب هستیم. آقای عبدی هست و صحبت از مربیان تیم های دیگر حرفه ای نیست و قطعا مدیرعامل باشگاه مربی ای را که نتیجه می گیرد رها نمی کند. حالا اگر مربی خارجی نیاید به نظر من مهدی تارتار در صورت رضایت ملوان گزینه خوبی است. اگر بخواهند خارجی بیاورند بحث پول است. اگر پول داریم چرا از یحیی بازیکن نمی خریم؟ اگر می خواهید مربی مثل اسکوچیچ و بگوویچ بیاورید بهتر است خارجی نیاورید. مربیانی که نمی توانند رختکن خود را مدیریت کنند. یک مربی درجه یک باید بیاید که همه می دانید پول خوبی می خواهد.

در مورد انتخاب مربی، سقف بودجه نیز مطرح است.

تغییرات باید به صورت کتبی در قوانین ایجاد شود. اگر می‌خواهیم در آسیا رقابت کنیم باید بگذارند تیم‌ها بازیکنان خوبی بیاورند. حالا چطور لیگ عربستان رواج پیدا کرده و تلویزیون خودمان هم دارد آن را پوشش می دهد. شما اجازه دادید بازیکن خوب بیاید. پرسپولیس از زمانی که ما بازی کردیم بالاخره 2 مهاجم خوب داشت. یکی ابراهیم توره و دیگری یورگن لوکادیا و اسم دیگری به ذهنم نمی رسد. بقیه همه ضعیف و درجه 3 بودند. بازیکن خارجی باید بار تیم را به دوش بکشد نه اینکه سربار باشد. الان همه بازیکنان خوب تیم دارند و رسیدن به آن سخت است. این قانون خودسرانه فدراسیون ضربه زیادی زده است. آنها زمانی قانون سقف قرارداد را وضع کردند که همه از آن اجتناب کردند. الان هم قرارداد می بندند و بیشتر آن را برای سال آینده می گذارند. فکر می کنم خیلی واضح است که بگوییم 5 تیم مدعی باید بازیکن بخرند. سپاهان حالا با یک تاکتیک خوب وارد زمین شد که تمام لیگ را در نوردید، هرچند لازم نبود. 3 مهاجم سپاهان روی نیمکت بودند و بقیه تیم ها مهاجم نداشتند. شما نمی توانید آنها را سرزنش کنید زیرا آنها پول داشتند و از آن برای تضعیف رقبای خود استفاده کردند.

کریم باقری اخیرا در مورد جدایی آنها مصاحبه ای انجام داده است. به نظر شما غیبت او چقدر در ناکامی پرسپولیس موثر بود؟

کریم باقری همیشه فردی منضبط بوده و این سال ها هم در پرسپولیس بوده است. مثلا در زمان بگوویچ مشکل نظم و انضباط به ما ضربه می خورد، چون در غیر این صورت بازیکنان زیادی داشتیم. شکی نیست که کریم باقری در حفظ نظم و مدیریت تیم نقش داشته است. فعلاً اما وقتی بازیکن نیست، بحث حضور کریم به عقب برمی گردد. حالا باید ابتدا بازیکن بخریم و بعد کریم باقری را بیاوریم. پرسپولیس نیم فصل دوم سختی دارد و اگر این بازیکن بازی نکند از کورس عقب می افتد.

اگر بخواهم قلعه شوم از ژاپن فرار خواهم کرد!

بیشتر بخوانید:

  • برونکو با تیم اروپایی به توافق رسید/درویش تا امشب منتظر سرمربی کروات بود!

  • عکس به عنوان تهران; چینی ها برای دریافت رونالدو دست به هر کاری می زنند

  • عکس | کریم باقری کنسرت محسن یگانه را خراب کرد!

۲۵۸ ۲۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184605

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.