افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

تحلیل فنی قیمت بیت کوین؛ همپوشانی 2 مقاومت سنگین و تله گاو احتمالی

  • کد خبر : 18423
تحلیل فنی قیمت بیت کوین؛  همپوشانی 2 مقاومت سنگین و تله گاو احتمالی

قیمت بیت کوین اکنون پس از رشد 80 درصدی خود در سال 2023 به محدوده مقاومت سختی رسیده است. محدوده ای که عبور از آن می تواند موج صعودی جدیدی ایجاد کند و برعکس، عقب نشینی از آن می تواند رالی امسال را به پایان برساند. در حال حاضر، همپوشانی ۲ مقاومت سنگین نزدیک به […]

قیمت بیت کوین اکنون پس از رشد 80 درصدی خود در سال 2023 به محدوده مقاومت سختی رسیده است. محدوده ای که عبور از آن می تواند موج صعودی جدیدی ایجاد کند و برعکس، عقب نشینی از آن می تواند رالی امسال را به پایان برساند. در حال حاضر، همپوشانی ۲ مقاومت سنگین نزدیک به قیمت بیت کوین می‌تواند منجر به تله‌های گاوی شود و معامله‌گران را در بازار فریب دهد.

این مقاله فقط تجزیه و تحلیل نویسنده را منعکس می کند و توصیه تجاری محسوب نمی شود.

بازه زمانی 4 ساعته: شرایط هنوز امیدوار کننده است

قیمت بیت کوین پس از رسیدن به محدوده 31000 دلار و رد شدن، برای مدتی بالای 30000 دلار باقی ماند که بسیاری را به عبور از این مقاومت امیدوار کرد. برای بررسی وضعیت، از بازه زمانی پایین (4 ساعت) شروع می کنیم. کانال زرد زرد نشان داده شده بالاخره امروز از نزولی شکسته شد و بیت کوین در حال از دست دادن حمایت 30000 دلاری خود است.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

اما اگر به اندیکاتور RSI در پایین نمودار نگاهی بیندازیم، می بینیم که پس از رسیدن بیت کوین به 31000 دلار، یک واگرایی نزولی (خط بنفش) بین RSI و قیمت وجود دارد. بنابراین می توان این احتمال را در نظر گرفت که اصلاح قیمت اخیر تنها برای خالی کردن حباب از این واگرایی بوده و هنوز فرصت عبور از 31000 دلار وجود دارد. در کاهش بیشتر، اولین حمایت محدوده سبز نشان داده شده در حدود 28800 دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین چارچوب زمانی 4 ساعته منبع: نمای معاملاتی

بازه زمانی روزانه: مقاومت سنگین است

در بازه زمانی روزانه، محدوده مقاومت بسیار گسترده ای از 28800 دلار تا 32700 دلار با رنگ قرمز مشخص می شود که بیت کوین قبلاً تا وسط آن نفوذ کرده است، اما شکستن حد بالایی بسیار دشوار است. در گذشته بازار این منطقه همواره به عنوان یک گره معاملاتی مطرح بوده است.

نمودار قیمت بیت کوین فریم روزانه منبع: TradingView

در شکل بالا سایر مقاومت ها و تکیه گاه ها با رنگ های قرمز و سبز نشان داده شده اند. همانطور که مشخص است، مقاومت پس از 32700 دلار در حدود 38800 دلار است که بسیار ضعیف تر از مقاومت فعلی است. از جنبه نزولی، اولین حمایت پس از 28800 دلار حدود 25000 دلار است و پس از آن 22600 دلار و 19000 دلار است.

نکته جالب این است که بیت کوین در صورت غلبه بر مقاومت سنگین فعلی تا 38800 دلار، عملکرد خوبی دارد.

بازه زمانی هفتگی: احتمال تله گاو نر وجود دارد

نمودار زیر بازه زمانی هفتگی BTC است. به کانال نزولی آبی کشیده شده توجه کنید. در سال 2021 این کانال تشکیل شد و مدتی بعد با ثبت رکورد 69000 دلار به سمت بالا شکسته شد. بسیاری از تحلیلگران در آن زمان معتقد بودند که این شکست و رکورد بالا جعلی است و موج b در واقع اصلاحی برای فریب معامله گران است.

همانطور که در نمودار مشخص است، پس از آن اتفاق، قیمت به الگوی کانال بازگشت و دو بار نتوانست آن را بشکند. نکته جالب خط وسط کانال است که قیمت همیشه به آن واکنش نشان داده است که نشان از اعتبار بالای این کانال نزولی دارد. بیت کوین اکنون برای چهارمین بار به سقف این کانال رسیده است که به طور تصادفی با محدوده مقاومت قرمز ذکر شده در قسمت قبل همپوشانی دارد. بنابراین اکنون می توان نتیجه گیری کرد بیت کوین به مقاومت سنگینی برخورد کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی منبع: TradingView

سناریوی منفی:

اما ممکن است با توجه به تحلیل های ما در قسمت های بالا، اصلاح قیمت و البته زمانی تا محدوده 25000 دلار داشته باشیم. در این صورت سقف دینامیک این کانال با کاهش بیشتر می تواند خود را از نوار قرمز جدا کند. در این صورت ممکن است رویداد سال 2021 در مقیاس کوچکتری تکرار شود، یعنی پس از اصلاح، قیمت کانال نزولی را به سمت بالا بشکند، اما نتواند از مرز بالای باند قرمز در حدود 33000 دلار عبور کند. در آن صورت، شاهد تشکیل یک تله گاو در فاصله بین کانال شکسته و 33000 دلار خواهیم بود.

این در شکل زیر با خط آبی نشان داده شده است. مراقب باشید که از نظر تحلیل تکنیکال، سطوح استاتیک همیشه معتبرتر از پویا هستند. بنابراین اگر قرار باشد موضوع دام دام پیش بیاید، رویداد مذکور محتمل ترین گزینه است.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی منبع: TradingView

در حال حاضر خط وسط کانال نزولی به حدود 13000 دلار رسیده است که بعید است در چرخه فعلی دوباره به آنجا برود مگر اینکه اتفاق بسیار بدی در بازار بیفتد.

سناریوی صعودی:

اما اگر این اتفاق نیفتد و BTC همچنان بخواهد به صعود خود ادامه دهد، سناریوی زیر محتمل خواهد بود. یعنی طبق تئوری امواج الیوت، قیمت با یک اصلاح مختصر موج 4 خود را تکمیل می کند و سپس موج صعودی 5 آغاز می شود و احتمالاً تمام مقاومت ها را می شکند. در این سناریو، اتفاقاً بعد از موج 4، کانال های نزولی و نوار قرمز از هم جدا می شوند و BTC کار ساده تری دارد که آنها را یکی یکی بشکند. اما یک نکته مهم وجود دارد: موج 4 نباید به موج 1 نفوذ کند. بنابراین، اگر قیمت به زیر 25000 دلار کاهش یابد، این ساختار موج شماری باطل خواهد شد. بنابراین می توان نتیجه گرفت که حفظ سطح 25000 دلار برای ادامه روند صعودی بیت کوین بسیار ضروری است.

نمودار قیمت بیت کوین تایم فریم هفتگی منبع: TradingView

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-17 10:58:33

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.