افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

آیا برای کودک اشکالی ندارد که والدین خود را برهنه ببیند؟

  • کد خبر : 184037
آیا برای کودک اشکالی ندارد که والدین خود را برهنه ببیند؟

دنیای زن و شوهر بعد از بچه دار شدن کاملاً تغییر می کند و هر روز ممکن است با چالش جدیدی روبرو شوند و مجبور شوند تصمیم جدیدی بگیرند. برهنه بودن در مقابل کودک یکی از این موقعیت های چالش برانگیز است. اگرچه هیچ چیز درست یا غلطی در این زمینه وجود ندارد، اما باید […]

دنیای زن و شوهر بعد از بچه دار شدن کاملاً تغییر می کند و هر روز ممکن است با چالش جدیدی روبرو شوند و مجبور شوند تصمیم جدیدی بگیرند. برهنه بودن در مقابل کودک یکی از این موقعیت های چالش برانگیز است. اگرچه هیچ چیز درست یا غلطی در این زمینه وجود ندارد، اما باید به چند نکته توجه کرد. در این مقاله نکات مهمی را در مورد آن به شما می گوییم. با ما بمان.

برهنه دیدن والدین؛ خوب یا بد؟

صحبت از بدن انسان همچنان یکی از رایج ترین تابوها در جامعه است و حتی نام بردن از برخی از اعضای آن مانند اندام تناسلی برای بسیاری از افراد پیچیده است. از طرفی نظرات مختلف در مورد فرم اندام و لاغری یا چاق بودن افراد باعث می شود که این بحث عده ای را آزار دهد و در مورد فرم اندام ایده آل اختلاف نظرهای زیادی ایجاد کند. برهنه دیدن والدین نیز یکی از این چالش هاست.

صرف نظر از بسیاری معیارهای دیگر، نمی توان گفت برهنه دیدن والدین برای کودک خوب است یا بد. به طور کلی، برای کودک زیر 2 سال اشکالی ندارد که والدین خود را برهنه ببیند، زیرا او هنوز فردیت را درک نکرده است، اما پس از 2 سالگی و با رشد کنجکاوی کودک، بهتر است والدین در آن برهنه نباشند. جلوی کودک

نکاتی که باید به آنها توجه کنید

1. تکلیف خود را روشن کنید

اول از همه، مهم است که به یاد داشته باشید که کودکان ایده های قبلی در مورد فرم بدن ندارند. آنچه آنها در مورد بدن می آموزند همان چیزی است که از محیط خود دریافت می کنند. بنابراین قبل از صحبت با کودک در این مورد چند سوال از خود بپرسید و قبل از هر چیز موقعیت او را مشخص کنید.

  • در مورد بدن خود و دیگران چه فکر می کنم؟
  • آیا ایده ای در مورد فرم بدن ایده آل دارم؟
  • چه ذهنیتی را می خواهم به فرزندم منتقل کنم؟

2. آسایش خود را در نظر بگیرید

برهنه شدن در مقابل کودک چه احساسی دارید؟ برخی از والدین از برهنه شدن در مقابل فرزندان خود احساس راحتی می کنند و معتقدند برهنه شدن در مقابل آنها نوعی روش آموزشی است که به آنها می آموزد که بدن خود را دوست داشته باشند و بپذیرند. برخی دیگر بر این باورند که دیدن برهنه والدین باعث می شود که کودک زودتر از موعد اعضای بدنش را آگاه کند و باعث سردرگمی کودک شود. طرز فکر شما در مورد این مسائل و فرهنگ محل زندگی شما نقش زیادی در یافتن پاسخ این سوال دارد. اگر احساس راحتی می کنید، اشکالی ندارد که کودکتان گاهی قبل از ۲ سالگی بدن برهنه شما را ببیند، اما اگر خودتان در این شرایط احساس خوبی ندارید، بهتر است جلوی کودکتان برهنه ظاهر نشوید. راه های زیادی برای آموزش آناتومی به فرزندتان وجود دارد، بنابراین لازم نیست خودتان را مجبور به انجام کاری کنید که با آن راحت نیستید.

3. به معیارهای خود توجه کنید.

هدف برخی از والدین از برهنه شدن در حضور کودک، آموزش برخی مسائل مربوط به اعضای بدن و حریم خصوصی است. این افراد معتقدند برهنه بودن در حضور کودک روشی است که می توانند به او آموزش دهند تا قوانین خاصی را رعایت کند. والدین با این ترفند به فرزندان خود می آموزند که بدن خود را دوست داشته باشند، اندام تناسلی خود را به دیگران نشان ندهند و اگر دیگران از آنها خواستند چه کار کنند. با این ترفند، کودک متوجه می شود که چه کسانی مجاز به دیدن اندام تناسلی خود هستند (شما و همسرتان در موقعیت هایی مانند دستشویی رفتن یا حمام کردن) و چه کسانی خارج از این دایره امن هستند.

4. به رفتار فرزندتان توجه کنید.

دختری که چشمانش را پوشانده است.

وقتی فرزندتان شما را برهنه می بیند چه واکنشی نشان می دهد؟ او توجه خاصی به شما ندارد و آیا این برای او عادی است؟ یا با نگاه های کنجکاو و رفتارهای خاص به بدن برهنه شما واکنش نشان می دهد؟ اگر معتقدید که شرایط آموزش مسائل مورد نظر به کودک فراهم است و کودک به برهنگی شما حساس نیست، اشکالی ندارد. اما اگر دیدید که برهنگی شما توجه کودک را به خود جلب می کند، سعی کنید در حضور او بیشتر پوشیده ظاهر شوید.

5. یک حد تعیین کنید

تعیین حدود برهنگی در خانه بر عهده والدین است. باید به کودک یادآوری کرد که این فرم لباس فقط برای خانه و خانواده است و در حضور مهمان و یا در هر فضایی خارج از خانه باید لباس مناسب بپوشیم. اگر قصد دارید از لباس های باز برای آموزش موضوعاتی مانند پذیرش بدن به کودک استفاده کنید، بحث را با کلمات مناسب و محبت آمیز آغاز کنید و اعتماد کودک به دوست داشتن و پذیرش بدنش را افزایش دهید.

6. به احساسات کودک توجه کنید.

به تغییر نگرش و رویکرد کودک توجه کنید و مطابق با احساسات و واکنش های او با او رفتار کنید. صرف نظر از دیدگاه شما نسبت به مقوله برهنگی در حضور کودک، توجه به احساسات کودک بسیار مهم و ضروری است. نگرش کودک می تواند با افزایش سن تغییر کند. کودک می تواند در را ببندد یا هنگام تعویض لباس به شما پشت کند. مهم است که این را بخشی از استقلال خود در نظر بگیرید و به احساسات خود احترام بگذارید. شاید برایتان مهم نباشد که با لباس زیر در خانه قدم بزنید، اما اگر کودکتان را آزار می دهد، باید به توافق برسید و به حریم خصوصی همه اعضای خانواده احترام بگذارید.

7. پذیرای سؤالات کودک باشید.

با نزدیک شدن به سن 3 سالگی کودکان، کنجکاوی آنها در مورد اعضای بدنشان شروع می شود. این کنجکاوی می تواند هم به ظاهر اندام ها و هم به عملکرد آنها مربوط باشد. کودک با دیدن بدن برهنه والدین خود ممکن است تعجب کند که چرا برخی از اعضای والدینش با هم متفاوت است. مثلاً چرا بدن پدرش مو دارد و بدن مادرش مو ندارد. این سوالات نقطه شروع خوبی برای آشنایی کودک با اعضای بدن و یادآوری رعایت نکات خاصی است. وقتی به سؤالات فرزندتان باز هستید، وقتی مشکلی پیش بیاید به سراغ شما خواهد آمد. سعی کنید پاسخ هایی متناسب با سن کودک بدهید و زیاد وارد جزئیات نشوید.

8. شرم را رها کنید

کودکان در همه زمینه ها کنجکاو هستند، به خصوص در مورد اعضای بدن خود و دیگران. در واقع این کنجکاوی درک شما را از بدنتان افزایش می دهد. کودک شما ممکن است هنگام تعویض پوشک یا حمام کردن، کنجکاو باشد یا حتی درباره بدنش سوال بپرسد، این فرصت عالی برای صحبت با فرزندتان در مورد اعضای بدن و احترام به حریم خصوصی است. شرم و خجالت را کنار بگذارید و صادقانه به سوالات کودک پاسخ دهید.

تو بگو

نظر شما در مورد برهنه شدن در مقابل کودک چیست؟ نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز در میان بگذارید.

هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر


مهم ترین و سخت ترین وظیفه پدران و مادران تربیت فرزندان، تربیت فرزندان شاد و سالم امروز و فردای انسان های موفق است.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184037

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.