افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

کلاهبردار کرجی 5 میلیارد به جیب زد / ترفند عجیب خود را می داند

  • کد خبر : 183637
کلاهبردار کرجی 5 میلیارد به جیب زد / ترفند عجیب خود را می داند

به گزارش رکنا؛ محمد نادربیگی جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پس از تماس شهروندان به پلیس سایبری ایران و اعلام کنید پس از ثبت آگهی فروش یخچال در یکی از سایت های تبلیغاتی به ارزش 500 میلیون ریال، فردی با بنده تماس گرفته و اقدام به خرید و ارائه فیش بانکی از طریق راننده […]

به گزارش رکنا؛ محمد نادربیگی جانشین فرمانده انتظامی استان البرز گفت: پس از تماس شهروندان به پلیس سایبری ایران و اعلام کنید پس از ثبت آگهی فروش یخچال در یکی از سایت های تبلیغاتی به ارزش 500 میلیون ریال، فردی با بنده تماس گرفته و اقدام به خرید و ارائه فیش بانکی از طریق راننده نموده است. زنگ تفريح او اجناس را برداشت و بعد از چند ساعت متوجه شد که پول به حسابش واریز نشده است. دروغ بودن می دانم که موضوع در دستور کار افسران سایبری قرار گرفته است.

وی با اشاره به ارجاع پرونده های مشابه به پلیس فتا استان، افزود: علیرغم رفتار حرفه ای متهم و جابجایی کالا در چندین نوبت بین چند راننده اسنپ برای جلوگیری از شناسایی، تصریح کرد: کارشناسان پلیس فتا با استفاده از روش ها موفق به شناسایی متهم شدند. اقدامات فنی در کوتاه ترین زمان ممکن و با هماهنگی قضایی در یکی از محله های استان تهران کشف شد. دستگیر شد و به پلیس فتای البرز منتقل شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه تاکنون 17 شاکی در این پرونده شناسایی شده اند، بیان کرد: متهم با مشاهده مدارک پلیس به ارتکاب کلاهبرداری 5 میلیارد ریالی اعتراف کرد.

وی از شهروندان خواست از این امر خودداری کنند. کلاهبرداران آنها باید با دریافت پیامک از بانک مربوطه، سامانه پیامکی حساب های خود را برای اطمینان از عملیات بانکی مورد نظر فعال کنند.

این مقام انتظامی به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir (بخش گزارشات مردمی) و یا با شماره تلفن 096380 به همکاران خود اطلاع دهند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183637

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.