افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

22 سال بعد از «خط قرمز» شهرام حکیت دوست/ آیا شانسی برای «سیمرغ» دارد؟

  • کد خبر : 183481
22 سال بعد از «خط قرمز» شهرام حکیت دوست/ آیا شانسی برای «سیمرغ» دارد؟

حقیقت دوست در واقع از آن دست بازیگرانی است که در نقش های فرعی و نقش های اصلی نیز به خوبی بازی می کند و آن نقش ها حتی اگر طولانی نباشد در ذهن مخاطب نقش آفرینی می کند و تاثیر بسزایی دارد. . او که سال ها در تلویزیون خوش درخشیده و این روزها […]

حقیقت دوست در واقع از آن دست بازیگرانی است که در نقش های فرعی و نقش های اصلی نیز به خوبی بازی می کند و آن نقش ها حتی اگر طولانی نباشد در ذهن مخاطب نقش آفرینی می کند و تاثیر بسزایی دارد. .

او که سال ها در تلویزیون خوش درخشیده و این روزها سریال مرداب از شبکه داخلی سیما پخش می شود، یکی از بازیگران پرکار چهل و دومین جشنواره فیلم فجر به شمار می رود و در این مراسم حضور خواهد داشت. با دو فیلم

در این گزارش در آستانه معرفی دو فیلم «باغ کیانوش» و «قلب رقه» در جشنواره فیلم فجر به بررسی نقش های شهرام حکیت دوست پرداخته ایم که در ادامه می خوانید.

روایت اول؛ بازیگری که چندان دیده نشد

همه ما بارها این ضرب المثل را شنیده ایم که یک بازیگر در بازیگری به آن چیزی که لیاقتش را داشت نرسید.

گاهی دست سرنوشت به گونه ای پیش می آید که برخی از بازیگران اگرچه توانایی لازم برای چهره شدن را دارند و حتی در نمایش هایی که نقش های متفاوتی را نشان می دهند حضور پیدا می کنند، اما آن نقش ها در نهایت این بازیگران را در مسیر پیشرفت سوق نمی دهند. ستاره شدن

یا اینکه نامشان بر سر زبان ها بیفتد و قهرمان فیلم ها و سریال های مختلف شوند و همزمان در چندین پروژه حضور پیدا کنند. شاید شهرام حقیقت دوست از آن دست بازیگرانی باشد که در سال های فعالیتش آن طور که باید قدردانی نشد اما قطعا نقش هایی در کارنامه اش دارد که در خاطره مردم مانده است.

از نقش های طنز گرفته تا جنایتکار و یک آدم معمولی که در همه این آثار طوری ظاهر شده که مخاطب نقش های قبلی اش را فراموش کرده است.

حق دوست برای بازی در فیلم «جنایت» به کارگردانی محمدعلی سجادی در هفتمین دوره جشنواره خانه سینما کاندیدای جایزه بهترین بازیگر مرد و همچنین برای بازی در پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر فجر نامزد دریافت جایزه شده است. بازی در نمایش “اول با عشق، پایان عشق” اجرا شد.

حال باید دید در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر امسال در فیلم های «باغ کیانوش» و «قلب رقه» حضور خواهد داشت یا خیر. می توانید نقطه عطفی را در کارنامه خود رقم بزنید و به گروه بازیگران سیمرغ بپیوندید.

شهرام یک دوست واقعی است.

روایت دوم؛ “خط قرمز” را به خاطر بسپار!

شهرام حقدوست قبل از ورود به عرصه سینما از اواسط دهه 70 تجربه حضور در عرصه بازیگری را روی صحنه تئاترهای مختلف داشت و این تجربه در نقش های او به وضوح دیده می شود.

اولین عکسی که از او به یاد داریم به مجموعه “خط قرمز” ساخته قاسم جعفری در سال 1359 برمی گردد. ناصر پسر جوانی شرور و شور بود که در زندگی اش انواع و اقسام تجربیات نادرست داشت و حقیقت عمومی عاشقانه عکاسی هنوز او را با نقش ناصر به یاد می آورد.

وی همچنین در سریال های «سحور شده»، «مختار نامه»، «هوس پرواز»، «خداحافظ عزیزم» حضور داشت که در هر کدام نقش های متفاوتی را ایفا کرد.

سریال جاده قدیم یکی دیگر از نقش های این بازیگر است که با گریم و لهجه خاصی ظاهر شد تا بار دیگر نشان دهد که مهارت های زیادی برای ایفای نقش های مختلف دارد.

همچنین از مهم ترین نقش های او در سینما می توان به «تشنگی»، «موش»، «تا کی گریه کنی»، «قاتل و وحشی» و…

البته فیلم «قاتل و وحشی» توقیف‌شده محسوب می‌شود و هنوز در سینماها اکران نشده است و یکی از بدبختی‌های عاشقان حقیقت به حساب می‌آید که همین امر باعث شده تا هنوز نقش او در آن فیلم دیده نشود.

سریال «باتلاق» یکی از جدیدترین بازی های نقش آفرینی او محسوب می شود که این روزها در شبکه خانگی منتشر می شود و در این سریال، حقیقت دوست در نقش آدم ساده ای بازی می کند که گرفتار ماجرای پیچیده درگیری می شود. بین گروه های مافیایی

شهرام یک دوست واقعی است.

روایت سوم؛ حضور در «فجر 42» با دو فیلم.

همانطور که پیشتر اشاره کردیم شهرام حق دوست امسال با فیلم های «قلب رقه» به کارگردانی خیرالله تقیانی پور و «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز حداد در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد.

موضوع فیلم «قلب رقه» درباره محور مقاومت و اتفاقات منحصربه‌فرد در این منطقه است و همانطور که از نامش پیداست به رویدادهای سال‌های اخیر سوریه می‌پردازد.

همچنین این فیلم محصول مشترک بنیاد رسانه ای بیان و بنیاد سینمایی فارابی است. فیلم «باغ کیانوش» ساخته رضا کشاورز حداد اولین تجربه سینمایی محسوب می شود و روایتی پرماجرا از اتفاقی در دهه 60 که داستان آن اقتباسی از کتابی به همین نام است و شهرهای همدان دارد. ، تهران و قدس لوکیشن های اصلی این فیلم بودند.

این فیلم محصول مشترک باشگاه فیلم سوره و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است. باید دید داوران تا چه اندازه متوجه تک تک نقش های واقعی در فیلم های «قلب رقه» و «باغ کیانوش» می شوند تا در نهایت این بازیگر سیمرغ را به خانه ببرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183481

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.