افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

ماجرای عجیب مجوز پروازهای عمره به هواپیماهای غیر ایرانی; قیمت بلیت چقدر افزایش می یابد؟

  • کد خبر : 183414
ماجرای عجیب مجوز پروازهای عمره به هواپیماهای غیر ایرانی;  قیمت بلیت چقدر افزایش می یابد؟

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: کارگزاران حج و زیارت با اینکه دیگر خبر لغو عملیات عمره را منتشر نمی کنند، اما آنطور که به نظر می رسد خبری از آغاز حج عمره نیست و تیم مذاکره کننده ایرانی توسط سازمان هواپیمایی تشکیل شده است. ، وزارت امور خارجه و ایران ایر و برای […]

بازار؛ گروه راه ها و خانه ها: کارگزاران حج و زیارت با اینکه دیگر خبر لغو عملیات عمره را منتشر نمی کنند، اما آنطور که به نظر می رسد خبری از آغاز حج عمره نیست و تیم مذاکره کننده ایرانی توسط سازمان هواپیمایی تشکیل شده است. ، وزارت امور خارجه و ایران ایر و برای رفع مشکل فنی پیش آمده در مذاکرات و آغاز پروازهای عمره به عربستان می آیند.

عربستان سعودی هنوز مجوز پروازهای عمره را به هواپیماهای ایرانی نداده است. آنچه این روزها مطرح می شود این است که اگر قرار است با اصرار عربستان پروازهای عمره با پروازهای خارجی انجام شود، قیمت بلیت هواپیما برای زائران حج چقدر خواهد بود؟

آنچه مشخص است عربستان سعودی هنوز مجوز پروازهای عمره را به هواپیماهای ایرانی نداده است. آنچه این روزها مطرح می شود این است که اگر با اصرار عربستان، پروازهای عمره در پروازهای خارجی انجام شود، قیمت بلیت هواپیما برای زائران حج چقدر خواهد بود؟

به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه، این تعلیق و عدم اعطای مجوز از سوی عربستان صرفاً به دلیل «مسئله فنی» بوده و ربطی به توافقات سیاسی با عربستان ندارد.

حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی هما (ایران ایر) می گوید: برای پروازهای حج و عمره آمادگی کامل داریم و حتی برای انجام این پروازها پروازهای منطقه ای را کاهش داده ایم.

وی ادامه داد: ایران نه مشکلی با کیفیت هواپیماها دارد و نه به عربستان بدهی دارد چرا که «گرفتن مجوز پرواز از سعودی ها کار پیچیده و مرتبط با نظام دیپلماسی است».

قربانعلی، سخنگوی شرکت هواپیمایی هما (ایران ایر) پیشتر درباره لغو پروازهای حج عمره گفته بود که این لغو ربطی به بدهی پرواز حج به عربستان ندارد و تنها به دلیل مشکلات فنی و مسئولان بخش هوانوردی بوده است. ما در حال دریافت و طی مراحل قانونی هستیم و به محض رفع مشکل، پروازها انجام خواهد شد.

عربستان بر عدم اعطای مجوز به هواپیماهای ایرانی اصرار دارد و به نظر می رسد در صورت تحقق این اقدام، بلیت رفت و برگشت به عربستان برای هر زائر ایرانی از 13 میلیون تومان در هواپیمای ایرانی به حداقل 35 میلیون افزایش می یابد. توماس با پرواز خارجی پیدا شد

حال برخلاف این اظهارات، گزارش‌ها حاکی از آن است که عربستان همچنان بر عدم صدور مجوز برای هواپیماهای ایرانی اصرار دارد و به نظر می‌رسد در صورت تحقق این اقدام، بلیت رفت و برگشت به عربستان برای هر زائر ایرانی 13 میلیون تومان تمام شود. تعداد هواپیماهای خارج از کشور به حداقل 35 میلیون تومان افزایش می یابد.

ماجرای عجیب مجوز پروازهای عمره به هواپیماهای غیر ایرانی;  قیمت بلیت چقدر افزایش می یابد؟

در سال های اخیر اعزام زائران ایرانی به خانه خدا حتی در ایام حج نه تنها از طریق پروازهای داخلی، بلکه از طریق پروازهای عربستان انجام می شد; اما از اواسط دهه 90 با توافق دو کشور همه زائران ایرانی با پروازهای ایران ایر راهی سرزمین وحی شدند.

بر اساس برنامه ریزی های سازمان حج و زیارت و تعیین کاروان ها در سامانه عمره از سوی زائران، اولین گروه از حجاج عمره پس از 9 سال قرار بود بامداد روز چهارشنبه 22 دی ماه عازم سرزمین آخرالزمان شوند. . به دلایلی که هنوز از سوی عربستان سعودی اعلام نشده است: هواپیماهای ایرانی حجاج را جابجا نکردند.

“هما” به همراه شرکت هواپیمایی “معراج” که یکی از شرکت های هواپیمایی اعزام کننده زائران به سرزمین وحی است، تمامی برنامه های پروازی و زیرساخت های لازم را برای اعزام آنها به عربستان آماده کرده بود، اما در نهایت برای دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیما از جمهوری اسلامی ایران. این پروازها به عربستان لغو شد.

شرکت هواپیمایی «هما» جمهوری اسلامی ایران به همراه شرکت هواپیمایی «معراج» که از جمله شرکت‌های هواپیمایی اعزامی زائران به سرزمین آخرالزمان هستند، تمامی برنامه‌های پروازی و زیرساخت‌های لازم را برای اعزام زائران به عربستان سعودی آماده کرده بودند. اما در نهایت با عدم دریافت مجوز نهایی لازم برای ورود هواپیما از جمهوری اسلامی ایران به عربستان و فرودگاه جده، این پروازها با مشکل مواجه شد و لغو شد.

همانطور که مشخص است عربستان سعودی هنوز مجوز این پروازها را صادر نکرده و از اعلام دلایل توقف پروازها خودداری کرده است. اما آنچه به طور قطع می توان گفت این است که عربستان پیش از این درخواست تعهدنامه و تضمین های لازم را داده بود و شرکت های ایران ایر و معراج نیز پیش از این نمایندگان خود را به عربستان اعزام کرده بودند تا دچار مشکل و دردسر نشوند.

پیش از این اخباری مبنی بر لغو این پروازها منتشر شده بود که به دلیل رفع نشدن گارانتی و انتقال وجه پروازها لغو شده بود، اما سخنگوی ایران ایر این موضوع را تکذیب کرد و بر خلاف برخی اظهارات اعلام کرد. ، مسائلی مانند گارانتی یا انتقال. پولی نیست و شرایط فعلی پیچیدگی های خاص خود را دارد که در حال بررسی آن هستیم و با توجه به اینکه در صورت لغو این پروازها زائران عمره و زائران سال آینده بیشترین آسیب را خواهند دید.

تمامی سازمان ها از جمله سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حج و زیارت همچنان در حال رایزنی در خصوص پروازهای حج عمره هستند و همانطور که گفته می شود پروازهای حج عمره تا 7 اسفند ماه سال جاری برقرار است و 62 هزار زائر در آن شرکت خواهند کرد. در عملیات حج عمره امسال روزانه چهار پرواز با ظرفیت 1000 تا 1100 نفر به سرزمین وحی مشرف می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.