افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

کاهش 35 درصدی قیمت مسکن در شهر پردیس تکمیل پرونده مسکن مهر 1403; خرید خودرو از پیمانکاران!

  • کد خبر : 183298
کاهش 35 درصدی قیمت مسکن در شهر پردیس تکمیل پرونده مسکن مهر 1403;  خرید خودرو از پیمانکاران!

اکبر محمودی; بازار: شهر جدید پردیس به دلیل مجاورت با پایتخت همواره جزو شهرهای پذیرفته شده برای خرید خانه بوده است. این شهر با توجه به تعداد زیاد مسکن مهر از حساسیت بالایی برای تامین و تحویل به موقع این واحدها از سوی دولت برخوردار است. شهر پردیس با مساحت 280 کیلومتر مربع دارای 12 […]

اکبر محمودی; بازار: شهر جدید پردیس به دلیل مجاورت با پایتخت همواره جزو شهرهای پذیرفته شده برای خرید خانه بوده است. این شهر با توجه به تعداد زیاد مسکن مهر از حساسیت بالایی برای تامین و تحویل به موقع این واحدها از سوی دولت برخوردار است.

شهر پردیس با مساحت 280 کیلومتر مربع دارای 12 فاز است. این در حالی است که فازهای 1، 2، 3، 4، 5، 8، 9 و 11 کاربری مسکونی دارند. فازهای 1، 2، 3، 4، 5، 9 و 11 در شمال بزرگراه تهران – پردیس و فازهای 6، 7 و 8 در جنوب این بزرگراه قرار دارند. بیشترین تعداد واحدهای مسکن مهر در فازهای 11 و 8 ساخته شده و بیشترین جمعیت را نسبت به سایر فازها دارد.

وجود تعداد بالای مسکن مهر در این شهرستان باعث شده تا وزیر راه و شهرسازی در سفر اخیر خود به این شهرستان اقدام به کاشت کند و خاطرنشان کرد: پاکسازی زمین و منابع پولی نیازهای موجود پردیس را پوشش می دهد. و یکی از دغدغه های محیط زیست و ساکنین حل خواهد شد. مسکن مهر گفت: 10 هزار واحد مسکن مهر در شهر جدید پردیس 13 سال معطل مانده بود، امسال منابع و به مردم تحویل داده شد.

برای اطلاع از آخرین وضعیت پرونده مسکن مهر شهر جدید پردیس و کاهش قیمت مسکن در برخی از فازهای این شهر با «خلیل محبته» مدیرکل شهر جدید پردیس گفت و گو کرده ایم و با هم می خوانیم:

امسال 10 هزار واحد مسکن مهر شهر جدید پردیس که 13 سال معطل مانده بود، تامین و تحویل مردم شد.

* پرونده مسکن مهر در شهر جدید پردیس چه زمانی بسته می شود؟ آیا متقاضیان مسکن مهر می توانند انتظار داشته باشند که پرونده مسکن مهر در سال آینده در این شهر بسته شود؟

طبق اعلام وزیر محترم راه و شهرسازی، 10 هزار واحد از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس که 13 سال با تاخیر مواجه شده بود، امسال تامین و به مردم تحویل داده شد. این موضوع می تواند نکته مهمی باشد که برای کاهش قیمت مسکن بسیار مهم است. 10 هزار واحد دیگر مسکن مهر در این شهر جدید پیش بینی شده است که 7 هزار واحد آن تا قبل از پایان سال تحویل مردم می شود و برخی از پروژه ها در سال آینده به اتمام می رسد.

تا پایان امسال 7 هزار مسکن مهر در شهر جدید پردیس تکمیل و تحویل متقاضیان می شود.

* در پایان سال چه تعداد متقاضی ارسال می شود؟ و آیا امکان تکمیل و تحویل بیش از 7000 واحد اعلام شده وجود دارد؟

به هر حال ساخت مسکن مهر در مراحل مختلف و پیشرفت است اما آنچه مشخص است تا پایان امسال 7000 مسکن مهر تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود.

برخی از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و حتی برخی از واحدهای مسکن مهر این شهر در مرحله فونداسیون و اسکلت هستند و مورد مسکن مهر در این است. شهر بسته شد در سال 1403

*پس پرونده مسکن مهر پردیس امسال بسته نمی شود؟

برخی از واحدهای مسکن مهر شهر جدید پردیس 20 تا 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و حتی برخی از واحدهای مسکن مهر این شهر در مرحله فونداسیون و اسکلت هستند. اما آنچه واضح و پذیرفته شده است این است که با افتتاح این 10000 خانه دیگر و 7000 خانه ای که در پایان سال افتتاح می شود، این سد شکسته شد. به هر حال از 30 هزار واحد مسکونی 10 هزار واحد افتتاح شد و 7 هزار واحد مسکونی تا پایان سال افتتاح می شود و مابقی تکمیل و در سال آینده تحویل متقاضیان و به آرشیو مسکن این شهر خواهد رسید. در سال 1403 تعطیل می شود در دولت سیزدهم بار جمعیتی جدیدی در پردیس در قالب پروژه های مسکن انجام نشده است و تمام تلاش ما بر این است که تعهدات مسکن مهر مربوط به سال های گذشته را تکمیل کنیم.

13 پیمانکار کم کار مسکن مهر جای خود را به پیمانکاران جدید دادند و نکته اینجاست که در برخی موارد پیمانکاران پولی از قبل دریافت کرده و از آن برای خرید خودرو و خانه استفاده می کردند.

* موضوعی که هفته گذشته سر و صدای زیادی به پا کرد پیمانکاران مسکن مهر بود؟

از چند ماه گذشته طی نامه های متعددی به پیمانکاران مسکن مهر پردیس نسبت به کم کاری یا کم کاری هشدار داده ایم و جایگزینی آنها با پیمانکاران جدید در دستور کار قرار گرفته است تا پروژه ها فعال شود. و همانطور که اعلام شد 13 پیمانکار کم کار با پیمانکاران جدید جایگزین شدند و این تغییرات و تحولات همچنان باعث تسریع پروژه ها می شود. مگر می شود پیمانکاری 10 سال در منطقه بماند و باز هم بگوید من ضرر می کنم؟ پیمانکارانی که در برخی موارد از قبل پول می گرفتند و از آن برای خرید خودرو و خانه استفاده می کردند.

در برخی از فازهای شهر جدید پردیس، قیمت مسکن بسته به فازهایی که این واحدهای مسکونی در آن قرار دارند، از 10 درصد به 35 درصد کاهش یافته است.

* هفته گذشته وزیر راه و شهرسازی از کاهش 40 درصدی قیمت مسکن در برخی از فازهای شهر جدید پردیس خبر داد. دلایل این کاهش قیمت چیست؟

در برخی از فازهای شهر جدید پردیس، قیمت مسکن بسته به فازهایی که این واحدهای مسکونی در آن قرار دارند، از 10 درصد به 35 درصد کاهش یافته است. اما سه دلیل اصلی برای کاهش قیمت مسکن در شهر جدید پردیس وجود دارد. اولین دلیل رونق ساخت و تحویل مسکن مهر در شهر جدید پردیس بود که خوشبختانه در جدیدترین اقدام 10000 مسکن مهر در این شهر به بهره برداری رسید و در مرحله افتتاح و تحویل است. این اقدام مثبت باعث ورود این واحدهای مسکونی به بازار املاک می شود و قطعا تاثیر مثبت خود را بیش از پیش نشان خواهد داد. موضوع دوم مربوط به شرکت های غیرمجاز و موضوع سوم عرضه منازل خالی از سکنه و اعلام آنها به سازمان امور مالیاتی بود.

بر اساس آماری که به دست ما رسیده، با ۱۱۶ شرکت غیرمجاز که اقدام به افزایش مصنوعی قیمت مسکن می کردند، برخورد قانونی شد و ۵۷ شرکت غیرمجاز پلمب شدند.

*آماری دارید که چند شرکت غیرمجاز پلمب شدند؟

بر اساس آماری که به دست ما رسیده، با ۱۱۶ شرکت غیرمجاز که اقدام به افزایش مصنوعی قیمت مسکن می کردند، برخورد قانونی شد و ۵۷ شرکت غیرمجاز پلمب شدند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183298

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.