افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
6

معرفی فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن استانبول

  • کد خبر : 18328
معرفی فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن استانبول

استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است. هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این شهر از طریق زمینی یا هوایی راهی ترکیه می شوند. از طریق هوا، دو فرودگاه در استانبول پذیرای مسافران هستند. یکی از این فرودگاه ها فرودگاه آتاتورک نام دارد و در بخش اروپایی استانبول در محله یشیل […]

استانبول یکی از توریستی ترین شهرهای جهان است. هر ساله مسافران زیادی از سراسر دنیا برای دیدن این شهر از طریق زمینی یا هوایی راهی ترکیه می شوند. از طریق هوا، دو فرودگاه در استانبول پذیرای مسافران هستند. یکی از این فرودگاه ها فرودگاه آتاتورک نام دارد و در بخش اروپایی استانبول در محله یشیل کوی، منطقه باکرکوی واقع شده است. فرودگاه دیگری به نام فرودگاه صبیحه گوکچن (فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن) همچنین در بخش آسیایی استانبول واقع شده است. در ادامه این مقاله مجله مسافرتی اسمارتک نیوز با فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن و امکانات و خدمات آن آشنا خواهید شد.

ارزان ترین بلیط استانبول را بخرید

معرفی و موقعیت فرودگاه سابیها گوکچن استانبول

ساخت فرودگاه سابیها گوکچن استانبول در سال 1998 در قسمت آسیایی استانبول آغاز شد و سه سال بعد در سال 2001 به بهره برداری رسید و شروع به کار کرد. فرودگاه بین المللی آتاتورک که در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد، به اندازه کافی بزرگ نبود که بتواند تردد مسافران شهر را انجام دهد، بنابراین مقامات شهر تصمیم گرفتند فرودگاه دیگری بسازند.

فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن که دومین فرودگاه بین المللی استانبول است، به نام اولین خلبان زن جنگنده جهان و اولین خلبان زن جنگنده ترکیه نامگذاری شده است. فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن مرکز اصلی خطوط هوایی پگاسوس و پایگاه ترکیش ایرلاینز و آنادولو جت است. درباره فرودگاه های استانبول بیشتر بدانید به دنبال مقاله ای با همین عنوان در Fly Today باشید.

موقعیت فرودگاه سابیها گوکچن استانبول

فرودگاه سابیها گوکچن یکی از فرودگاه های بین المللی ترکیه است که در محله پاندیک استانبول واقع شده است. البته برای رفتن به این فرودگاه شرکت های حمل و نقل شهری از میدان تقسیم، کزیاتگی و سایر نقاط شهر مسافران را به فرودگاه می آورند. همچنین در مسیر فرودگاه بین المللی صبیحه گوکچن می توانید از خدمات اتوبوس شاتل استفاده کنید. فاصله میدان تقسیم تا فرودگاه صبیحا گوکچنحدود 44 کیلومتر است. این مسافت در روزهای عادی 40 دقیقه طول می کشد، اما در ساعات شلوغی می تواند دو ساعت طول بکشد.

امکانات فرودگاه سابیها گوکچن استانبول

در فرودگاه سابیها گوکچن، امکانات رفاهی و خدمات قابل قبولی برای مسافران وجود دارد. این امکانات عبارتند از:

ترمینال ها و امکانات در فرودگاه سابیها گوکچن

فرودگاه سابیها گوکچن دارای یک ترمینال بزرگ است که پروازهای داخلی و خارجی را انجام می دهد. این ترمینال با ظرفیت 25 میلیون مسافر در سال مجهز به امکانات و خدمات بسیاری از جمله فروشگاه، داروخانه، بانک و صرافی، هتل، دفاتر پست، رستوران و سفره خانه، پارکینگ، اتاق VIP و CIP، اتاق کنفرانس است. و غیره

رستوران ها و کافه های فرودگاه صبیها گوکچن

در هر یک از کانکس های فرودگاه سابیها گوکچن استانبول، چندین رستوران با انواع غذاهای ترکی، ایتالیایی و سایر غذاهای بین المللی از جمله برندهای معروفی مانند مک دونالد، کی اف سی و برگر کینگ وجود دارد. همچنین می توانید برای صرف میان وعده یا نوشیدنی از کافه تریاهای فرودگاه سابیها کوگچن دیدن کنید.

فرودگاه صبیها گوکچن

فروشگاه های فرودگاه بین المللی Sabiha Gokchen

یکی از مکان هایی که ساعات باقی مانده قبل از پرواز را برای مسافران جذاب می کند، خرید از فری شاپ و فروشگاه های فرودگاه استانبول است. در این قسمت برندهای مختلفی وجود دارد که می توانید آنها را خریداری کنید. همچنین اگر وقت جستجو ندارید، می توانید محصولات برخی از فروشگاه های آنلاین را از وب سایت رسمی آنها رزرو کنید. سپس پس از رسیدن به فرودگاه، کالای خود را از فروشگاه تحویل بگیرید.

اینترنت رایگان در فرودگاه سابیها گوکچن

برای استفاده از اینترنت رایگان در فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن، تنها کاری که باید انجام دهید این است که چند مرحله ساده را دنبال کنید.

  • اینترنت وای فای رایگان را در قسمت اتصال تلفن همراه خود انتخاب کنید.
  • شماره تلفن همراه خود را وارد کنید و منتظر بمانید تا پیامک ارسال شود.
  • کد ارسال شده را وارد کرده و گزینه Connect را فعال کنید.
  • اپلیکیشن صبیحا گوکچان نصب و استفاده از اینترنت به مدت یک ساعت.

پروازهای فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن

زمانی که به استانبول سفر می کنید، می توانید به یکی از دو فرودگاه آن برسید. اطلاعات پرواز و اطلاعات فرودگاه مقصد در بلیط خریداری شده درج شده است. اگر کد شهر مقصد SAW بود، به این معنی است که به فرودگاه سابیحه گوکچن در استانبول خواهید رسید و اگر کد شهر مقصد IST بود، پرواز شما در فرودگاه آتاتورک به زمین می‌نشیند. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله را توصیه می کنیم نحوه خواندن اطلاعات بلیط هواپیما را بخوانید

فرودگاه سابیها گوکچن مرکز اصلی پرواز خطوط هوایی ترکیش و آنادولوجت است. سایر خطوط هوایی که به فرودگاه صبیحه خدمات رسانی می کنند عبارتند از امارات، کویت ایرویز، فلای دبی، قطر ایرویز، بریتیش ایرویز و سلام ایر.

پروازهای فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن

حمل و نقل فرودگاهی Sabiha Gokchen

فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن در 35 کیلومتری جنوب شرقی استانبول قرار دارد و مسافران می توانند برای رفتن به مرکز شهر استانبول از وسایل حمل و نقل فرودگاهی مانند تاکسی، اتوبوس عمومی، تاکسی دریایی و شاتل هاوابوس استفاده کنند.

بسیاری از مشهورترین خطوط هوایی جهان مانند Aegin Airlines، Atlas Global، آذربایجان ایرلاینز، Borajet Airlines، Etihad Airways، Fly Dubai، Qatar Airways و Wizz Air فرودگاه Sabiha Gokcen استانبول را برای فعالیت و انتقال مسافران از استانبول به شهرهای دیگر انتخاب کرده اند. جهان .

رزرو پرواز به فرودگاه سابیها گوکچن استانبول

در این مطلب با امکانات و خدمات فرودگاه سابیها استانبول که فرودگاه جدید استانبول محسوب می شود آشنا شدید. اگر قصد سفر به استانبول و رزرو بلیط استانبول را دارید لطفا به این آدرس بروید امروز پرواز کن ببینید اگر قصد سفر به این شهر را دارید نیز توصیه می کنیم راهنمای سفر به استانبول در مجله گردشگری Fly Today بخوانید.

سوالات متداول در مورد فرودگاه سابیها استانبول

آیا فرودگاه صبیها استانبول مترو دارد؟

مترو فرودگاه سابیها گوکچن معروف به خط مترو M4 بین فرودگاه کادیکوی و سابیها گوکچن افتتاح شد. این ایستگاه دارای 3 ورودی به پارکینگ و اتاق CIP می باشد. هتل فرودگاه صبیها گوکچن و یکی از پایانه های ورودی می رسد.

– چگونه بفهمیم پروازمان به فرودگاه سابیها است یا آتاتورک؟

اطلاعات پرواز و اطلاعات فرودگاه مقصد در بلیط موجود است. اگر کد شهر مقصد SAW باشد به این معنی است که به فرودگاه سابیها گوکچن استانبول خواهید رسید. اگر کد شهر مقصد IST باشد، پرواز شما در فرودگاه آتاتورک فرود می آید.

استانبول چند فرودگاه دارد؟

استانبول دو فرودگاه دارد. فرودگاه آتاتورک در قسمت اروپایی این شهر و فرودگاه سابیها گوکچن در قسمت آسیایی استانبول واقع شده است.

آیا خرید در فری شاپ فرودگاه سابیها استانبول ارزانتر از مغازه های شهر است؟

برخی از این فروشگاه ها محصولات ارزان قیمت و بدون عوارض گمرکی را عرضه می کنند که نسبت به سایر بازارها مقرون به صرفه تر هستند. اما برخی از فروشگاه ها کالاهای مارک دار را نیز عرضه می کنند که هزینه آن با سایر بازارهای استانبول تفاوتی ندارد.

معرفی فرودگاه بین المللی سابیها گوکچن استانبول برای اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.