افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

12 اشتباه رایج در روتین پوستی که باید امروز آنها را متوقف کنید

  • کد خبر : 183197
12 اشتباه رایج در روتین پوستی که باید امروز آنها را متوقف کنید

بسیاری از ما با وجود داشتن برندهای خوب محصولات مراقبت از پوست و حفظ روال پوستی که مناسب خودمان است، پوست ایده آلی نداریم. پوست شفاف و بی نقص یک اتفاق نیست، بلکه نتیجه تصمیمات خوبی است که برای مراقبت از آن می گیریم و نتیجه عادات ناسالمی است که برای حفظ سلامت پوست خود […]

بسیاری از ما با وجود داشتن برندهای خوب محصولات مراقبت از پوست و حفظ روال پوستی که مناسب خودمان است، پوست ایده آلی نداریم. پوست شفاف و بی نقص یک اتفاق نیست، بلکه نتیجه تصمیمات خوبی است که برای مراقبت از آن می گیریم و نتیجه عادات ناسالمی است که برای حفظ سلامت پوست خود کنار می گذاریم. در این مقاله 12 اشتباه رایج در روتین پوست را شرح می دهیم که بدون اینکه بدانیم عمر پوست ما را کوتاه می کند.

رایج ترین اشتباهات در روتین پوست شما

1. با آرایش بخوابید

انکار نکن! شاید برای شما هم پیش آمده باشد که به دلیل خستگی و کسالت با آرایش به رختخواب رفته باشید. گرچه می دانستی چه جنایت بزرگی با پوستت انجام می دهی. خوابیدن با آرایش نه تنها منافذ پوست شما را می بندد، بلکه آن را مستعد آکنه و پیری زودرس نیز می کند. پوستی که در طول شب با محصولات آرایشی آغشته شده است در معرض آسیب های ناشی از باکتری ها و رادیکال های آزاد قرار می گیرد و اگر نتوانید این عادت ناسالم را ترک کنید، به زودی باید به اولین چین و چروک های روی پوست سلام کنید.

2. استفاده از لایه بردارهای قوی

استفاده از لایه بردارهای خشن تفاوتی با سمباده زدن پوست شما ندارد. این اسکراب ها که معمولا با نمک درست می شوند، سطح پوست را زخمی کرده و به آن آسیب می رسانند. بنابراین، برای جلوگیری از تحریک پوست، می توانید از لایه بردارهای شیمیایی استفاده کنید که روی پوست ملایم تر هستند و همچنان سلول های مرده را از بین می برند.

3. عصبانیت با ضد آفتاب

تا زمانی که روی زمین و زیر نور مستقیم خورشید زندگی می کنید، استفاده از کرم ضد آفتاب مناسب دینی است که باید برای حفظ سلامت پوست خود رعایت کنید. بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که استفاده از کرم ضد آفتاب تنها زمانی ضروری است که در خارج از منزل و برای مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید هستند، اما حقیقت این است که حتی اگر فقط چند دقیقه در روز در معرض نور خورشید باشید، استفاده از ضد آفتاب ضروری است. جلوگیری از پیری و سرطان پوست

4. عدم استفاده از مرطوب کننده

خشک نگه داشتن پوست یکی از بدترین و رایج ترین اشتباهات مراقبت از پوست است که بسیاری از افراد به خصوص آنهایی که پوست چرب دارند مرتکب می شوند. این محصول رطوبت را در پوست نگه می دارد بنابراین کمتر در برابر خطوط و چین و چروک آسیب پذیر است. بنابراین اگر در حال حاضر از مرطوب‌کننده استفاده نمی‌کنید، حتماً یک مرطوب‌کننده را به روتین مراقبت از پوست خود اضافه کنید و اگر می‌خواهید، مطمئن شوید که برای نوع پوست شما مناسب است.

5. استفاده از برس های آرایشی آلوده

اگر می دانستید چقدر باکتری و آلودگی روی برس های آرایش وجود دارد، نمی خواهید حتی یک بار در روز آنها را روی پوست خود بمالید. به خصوص اگر پوست حساس و مستعد آکنه دارید، باید بدانید که استفاده از برس آلوده پوست شما را تحریک می کند و آن را به بستر مناسبی برای آکنه های آزاردهنده تبدیل می کند. بنابراین، برس های خود را همیشه تمیز نگه دارید و از انتقال آلودگی به سطح پوست خودداری کنید.

6. استفاده از محصولات مراقبت از پوست کمدوژنیک.

استفاده از مواد کودوژنیک در روتین پوست یکی از بزرگترین اشتباهات افراد است. این محصولات منافذ پوست را می بندند و باعث ایجاد آکنه می شوند. به همین دلیل است که بسیاری از متخصصان پوست استفاده از این محصولات را به هیچ وجه توصیه نمی کنند. تا جایی که می توانید محصولات غیر کومدون زا را جایگزین کنید.

7. از بین بردن جوش های بی ضرر

جوش زدن از اشتباهات معمول پوست

شکنجه و تمیز کردن غلات ممنوع! از تمام توان خود استفاده کنید و در مقابل این وسوسه مقاومت کنید. زیرا اولاً دستان شما مملو از باکتری و آلودگی است و با لمس پوست صورت این باکتری ها را منتقل می کنید و ثانیاً جوش زدن صورت رفتاری تهاجمی است که می تواند منجر به عفونت و التهاب بیشتر شود. به جای این عمل بی فایده، می توانید از محصولات ضد آکنه بر روی جوش ها استفاده کنید تا در کمترین زمان ممکن منافذ احتقان شده را ببندید بدون اینکه اثری از اثرات آنها باقی بماند.

8. مصرف بیش از حد محصولات مراقبتی.

این تصور غلط را از خود دور کنید که هر چه بیشتر از یک محصول مراقبتی استفاده کنید، اثربخشی آن بیشتر خواهد بود. نه استفاده از چندین نوع محصول ضد چروک، چین و چروک های عمیق صورت را یک شبه پاک می کند و نه استفاده از چندین نوع محصول سفید کننده در یک شب، رنگ پوست شما را چند اسمارتک نیوز روشن تر می کند! ضمناً مصرف زیاد محصولات مراقبتی و استفاده از ترکیبات مختلف می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و پوست را تحریک کند.

9. ترتیب نادرست استفاده از محصولات مراقبتی.

استفاده از محصولات مراقبتی ویژگی خاصی دارد که متاسفانه بسیاری از افراد آن را جدی نمی گیرند. پوست صورت مانند معده ای نیست که همه غذاها را ترکیب و هضم کند. برخی از محصولات از جذب محصولات دیگر جلوگیری کرده و اثربخشی آنها را کاهش می دهند. همیشه آرایش را ابتدا با میسلار واتر پاک کنید، سپس صورت خود را با پاک کننده مناسب بشویید، تونر بزنید، سرم های مغذی پوست بزنید و در آخر کرم مرطوب کننده و دور چشم بزنید. آخرین مرحله استفاده از ضد آفتاب است.

10. نداشتن کرم دور چشم

حتی اگر از هزار نوع کرم صورت استفاده کنید، هیچ کدام جای خالی کرم دور چشم را پر نمی کند و برخی به پوست لطیف این ناحیه آسیب می رسانند. پوست اطراف چشم بسیار نازک تر و حساس تر از سایر قسمت های صورت است و کوچکترین برخورد خشن را تحمل نمی کند. بنابراین، برای این ناحیه توصیه می شود به دنبال محصولات ملایمی باشید که پوست دور چشم را تسکین و تغذیه می کند.

11. بی توجهی به پوست در ناحیه گردن.

بسیاری از ما با وجود توجه دقیق به پوست دست و صورت، ناباورانه از پوست حساس ناحیه گردن غافل می شویم. اگرچه این ناحیه به اندازه پوست صورت در معرض نور خورشید است، اما اولین نشانه های پیری در اینجا دیده می شود. پوست گردن را تمیز و مرطوب نگه دارید و از محصولات مراقبتی به آرامی و با حرکات رو به بالا استفاده کنید. هر از چند گاهی رطوبت از دست رفته را با یک ماسک آبرسان به پوست گردن و ناحیه دکلته برگردانید.

12. نداشتن روتین پوستی

روتین مراقبت فقط برای پوست های حساس و مستعد آکنه نیست. حتی اگر پوست خوبی دارید و در حال حاضر هیچ نشانه ای از پیری روی آن نمی بینید، باید به فکر یک رژیم مراقبت از پوست مناسب برای حفظ این زیبایی طبیعی باشید. روتینی متناسب با نوع پوست شما که از بروز چین و چروک های جدید جلوگیری می کند، سلول های مرده را از بین می برد و پوست شما را هیدراته نگه می دارد. پاک کننده، لایه بردار، مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب پایه و اساس یک روال مفید و موثر پوست هستند.

برای جبران این خطاها چه کنیم؟

اکنون که با این اشتباهات کشنده روتین پوستی آشنا شدید، اجازه دهید چند راه خوب برای جبران آنها را به شما معرفی کنیم.

1. قبل از خواب آرایش را پاک کنید

قبل از خواب آرایش را پاک کنید

در خسته ترین و بی حوصله ترین حالت ممکن، قبل از خواب آرایش را از صورت خود پاک کنید. برای صرفه جویی در زمان، ابتدا کل صورت خود را با یک حوله مرطوب تمیز کرده و سپس با یک پاک کننده ملایم بشویید. به این ترتیب به پوست خود لطف می کنید، عذاب وجدان نخواهید داشت و با آرامش بیشتری خواهید خوابید.

2. محصولات مراقبتی مناسب با نوع پوست خود بخرید.

هر محصول مراقبتی که خریداری می کنیم باید متناسب با نوع و وضعیت پوست ما باشد. اگر پوست خشک و حساس یا پوست چرب و مستعد آکنه داریم، باید هنگام خرید محصولات مراقبتی و انتخاب بهترین گزینه، آنها را در نظر بگیریم. به عنوان مثال، اگر پوست مستعد آکنه دارید، با اسید سالیسیلیک را آشتی دهید، یا اگر کک و مک و لک اعتماد به نفس شما را شکسته است، به دنبال محصولات حاوی ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها باشید.

3. استفاده منظم از ضد آفتاب.

هیچ بهانه ای برای استفاده نکردن از ضد آفتاب وجود ندارد! پیشنهاد می کنیم برای محافظت بهتر به دنبال محصولاتی با SPF 30 باشید که حاوی مواد فعالی مانند دی اکسید تیتانیوم و اکسید روی هستند. این محصولات از چین و چروک و لکه های ناشی از آفتاب و همچنین سرطان پوست جلوگیری می کنند. حتی برای محافظت از لب های خود، ضد آفتاب مخصوصی تهیه کنید که حاوی spf باشد و از پوست ظریف و آسیب پذیر این ناحیه محافظت کند.

4. آب کافی بنوشید

پوست انسان برای زنده ماندن به آب نیاز دارد. زمانی که پوست آب کافی دریافت نمی کند، علائم پیری به صورت خشکی و پوسته شدن ظاهر می شود و چهره فرد را کدر می کند. سعی کنید در طول روز 8 لیوان آب بنوشید.

آخرین کلمه

اشتباهاتی که ناآگاهانه در روتین پوست خود مرتکب می شویم نه تنها باعث بسته شدن، تحریک و خشک شدن منافذ پوست می شود، بلکه پایه ای برای پیری زودرس می گذارد و باعث می شود تاوان این اشتباهات به ظاهر کوچک در مراقبت از پوست را بپردازیم. سخت ترین راه ممکن. . اگر به سلامت پوست خود اهمیت می دهید و می خواهید زیبایی طبیعی آن را برای مدت طولانی تری حفظ کنید، به این اشتباهات ساده و رایج توجه کنید.

کدام یک از این اشتباهات را مرتکب می شوید؟ آیا راهی برای جلوگیری از این عادات ناسالم پوستی می شناسید؟ منتظر شنیدن نظرات و تجربیات ارزشمند شما هستیم.


نحوه خرید: مجموعه صوتی خودمراقبتی
سلامتی با ارزش ترین دارایی انسان است




فروشگاه اسمارتک نیوز بود؟  مجموعه صوتی روابط عاطفی و ازدواج.

دلیل بسیاری از خیانت ها یا طلاق های زناشویی این است که نمی دانیم چگونه با شریک یا همسرمان ارتباط برقرار کنیم.

به این مجموعه صوتی گوش دهید و تاثیر آن را در زندگی مشترک خود احساس کنید.




هشدار! این مقاله صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن مراجعه به پزشک یا متخصص ضروری است. اطلاعات بیشتر
لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183197

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.