افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
1

ممنوعیت 100 درصدی واردات با نشان دادن توانایی داروسازان در رفع نیازهای کشور.

  • کد خبر : 183190

بازار؛ گروه صنعتی: نمایشگاه سلامت بانیان امسال که با حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشکی، مواد موثره دارویی و … برگزار شد نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری هم از سوی شرکت کنندگان و هم از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد. رویدادی که آخرین دستاوردهای صنعت بهداشت و درمان را […]

بازار؛ گروه صنعتی: نمایشگاه سلامت بانیان امسال که با حضور شرکت های دانش بنیان در حوزه های دارویی، تجهیزات پزشکی، مواد موثره دارویی و … برگزار شد نسبت به سال گذشته با استقبال بیشتری هم از سوی شرکت کنندگان و هم از سوی بازدیدکنندگان مواجه شد.

رویدادی که آخرین دستاوردهای صنعت بهداشت و درمان را در تمامی شاخه ها به نمایش گذاشت و سازمان غذا و دارو نیز توانست صدای نخبگان این صنعت را در حال برگزاری میز خدمات در غرفه خود بشنود. اتفاقی که رخ داد متولیان این سازمان را از نزدیک متوجه مشکلات داروسازان کرد تا در آینده بتوانند از این اطلاعات در تصمیم گیری های خود و بهبود وضعیت صنعت به ویژه برای دانش بنیان ها استفاده کنند.

به سلامتی بنیاد 2 خوش آمدید

جعفر نیکزاد مشاور رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص فعالیت های دانش بنیان سلامت در خصوص این رویداد که هفته گذشته برگزار شد، به بازار گفت: این نمایشگاه فرصتی برای شرکت های دانش بنیان شد. تعامل نزدیک تری با سازمان غذا و دارو داشته باشند. همانطور که دیدیم این سازمان در قالب خدمات مشتریان در سلامت بانیان راه اندازی شد تا شرکت ها مشکلات خود از صدور مجوز گرفته تا قیمت گذاری را با مدیران کل و مسئولان سازمان در میان بگذارند.

امسال در حوزه معرفی و ارائه محصول شاهد افزایش دو برابری محصولات دانش بنیان بودیم و محصولات استراتژیک و مهم در حوزه پزشکی رونمایی شد.

وی افزود: مدیریت سازمان غذا و دارو نیز از تمامی غرفه های نمایشگاه بازدید و در جریان کار و مشکلات هر شرکت قرار گرفت.

نیکزاد با اشاره به اینکه سلامت بسیان 2 نسبت به سال گذشته با موفقیت برگزار شد، ادامه داد: امسال در حوزه ارائه و ارائه محصولات شاهد افزایش دو برابری محصولات دانش بسیان بودیم و محصولات استراتژیک و مهم در روستا رونمایی شد. پزشکی از جمله داروهایی که در این رویداد اعلام شد، می توان به یکی از مهم ترین رادیوداروها اشاره کرد که امکان گسترش خدمات تشخیص سرطان پروستات را فراهم می کند.

به گفته سید حیدر محمدی، مدیرعامل سازمان غذا و دارو، در دومین نمایشگاه سلامت مجموعه ای از داروهای آنزیمی ارائه شد و کشورمان برای واردات آن با مشکلات زیادی مواجه شد. به طور کلی، تنها یک تولید کننده در جهان این دارو را تولید می کند. خوشبختانه اخیرا یکی از شرکت های دانش بنیان ملی موفق به تولید آن در کشور شده است.

نیکزاد افزود: چند داروی دیگر نیز در این رویداد ارائه شد که اغلب برای مصارف مصرفی که همیشه نیاز به واردات داشتیم تولید و برای اولین بار وارد کشور شد. دستاوردهایی که با تلاش گروه های دانش و حمایت معاونت علمی و فناوری و سازمان غذا و دارو در اخذ مجوز انجام شد که به نتیجه رسید و نیازهای کشور را در زمینه های مذکور برطرف کرد.

چتر حمایتی سازمان غذا و دارو از شرکت های دانش بنیان

مشاور رئیس کل سازمان غذا و دارو در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان مبتنی بر دانش سلامت در خصوص حمایت از این تشکل های نخبه در حوزه دارویی گفت: خوشبختانه سازمان غذا و دارو ضوابطی را برای حمایت نوشته است. دانش شرکت های مرکزی و این شرکت ها می توانند ضوابطی را که برای هر اداره کل به صورت جداگانه در حوزه های تخصصی سایت سازمان غذا و دارو تدوین می شود، دریافت کنند.

یکی از حمایت های سازمان در زمینه کاهش زمان بررسی پرونده برای شرکت های دانش بنیان است. البته با این شرط که بتوانند مدرک دانش بنیان خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت و ارائه کنند.

نیکزاد به طور مختصر به حمایت سازمان از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و افزود: یکی از حمایت های سازمان در زمینه کاهش زمان بررسی پرونده ها برای شرکت های دانش بنیان است. البته تا زمانی که بتوانند گواهی دانش بنیان خود را از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دریافت و ارائه کنند، در نظر گرفته می شود که این تسهیلات باعث می شود پرونده آنها زودتر و سریعتر بررسی شود.

وی ادامه داد: علاوه بر این مشکل دیگری که با گواهی دانش بنیان حل می شود این است که تعدادی از شرکت هایی که در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری مستقر هستند و نیازمند مجوز فعالیت از وزارت صنعت یا وزارت بهداشت هستند. می توانند با ارائه همان گواهی دانش پایه در طی مراحل اخذ مجوز خود و ارائه گواهی دانش پایه به جای آن از پروانه بهره برداری معاف شوند.

ممنوعیت 100 درصدی واردات با عرضه داخلی

نیکزاد در خصوص حمایت سازمان غذا و دارو از شرکت های دانش بنیان گفت: سازمان غذا و دارو یک نهاد نظارتی است و وظیفه آن نظارت بر کیفیت تولید است. بنابراین انتظار حمایت بی قید و شرط از هر نوع تولیدی شاید چندان منطقی نباشد اما رئیس سازمان و ادارات کل تخصصی در این زمینه فعال هستند و سعی می کنند حداکثر حمایت را از شرکت های عرضه کننده محصولات داخلی انجام دهند. . . دارند

میزان عرضه فرآورده های دارویی مختلف متفاوت است و باید توانایی شرکت یا شرکت ها در عرضه بازار داخلی به صورت پایدار و مطمئن تایید و تایید شود. یعنی اینطور نباشد که بتوانند یک دوره تولید کنند و بعد شرکت نتواند تولید کند و کشور دچار کمبود شود.

وی با اشاره به یکی از مهم‌ترین حمایت‌های سازمان غذا و دارو از بنگاه‌های دانش‌بنیان، افزود: اگر بنگاه‌های دانش‌بنیان داخلی بتوانند نیازهای بازار کشور را به‌طور جامع و همه‌جانبه با کیفیت مناسب برآورده کنند، 100 درصد از بروز این مشکل جلوگیری می‌شود. واردات محصولات مشابه خارجی درصد گرفته می شود.

مشاور رئیس سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان عرضه فرآورده های دارویی مختلف متفاوت است و باید توانایی شرکت یا شرکت ها برای عرضه پایدار و مطمئن بازار داخلی بررسی و تایید شود. یعنی اینطور نباشد که بتوانند یک دوره تولید کنند و بعد شرکت نتواند تولید کند و کشور دچار کمبود شود.

نیکزاد تاکید کرد: با این تفاسیر واردات آن دارو یا تجهیزات پزشکی تا زمانی که ظرفیت آن ثابت شود ممنوع خواهد بود. تاکنون اقداماتی از این دست به ویژه در حوزه مواد اولیه انجام شده است. در حوزه دارو هم مثلا اگر دقت کنید الان داروهای سرماخوردگی وارداتی نداریم و همگی تولید داخل هستند. زیرا ما یک سری تولید کننده ملی داریم که نیازهای این داروها را در کشور به طور کامل برآورده می کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=183190

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.