افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
1

دولت ها نباید روی جیب کارگران حساب کنند/سن بازنشستگی را افزایش دهند. هزینه عدم تطابق صندوق بازنشستگی

  • کد خبر : 182997
دولت ها نباید روی جیب کارگران حساب کنند/سن بازنشستگی را افزایش دهند.  هزینه عدم تطابق صندوق بازنشستگی

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احسان سهرابی فعال صنفی در گفتگو با رکنا وی گفت: در اجرای بند الحاقی بند «خ» ماده 29 با موافقت دولت و کمیسیون برنامه به منظور کاهش نابرابری صندوق های بازنشستگی و تقویت ظرفیت صندوق ها برای انجام آنها. رسالت، ذکر نکاتی در این خصوص ضروری است. اولاً طبق اصل […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، احسان سهرابی فعال صنفی در گفتگو با رکنا وی گفت: در اجرای بند الحاقی بند «خ» ماده 29 با موافقت دولت و کمیسیون برنامه به منظور کاهش نابرابری صندوق های بازنشستگی و تقویت ظرفیت صندوق ها برای انجام آنها. رسالت، ذکر نکاتی در این خصوص ضروری است. اولاً طبق اصل 72 قانون اساسي شورای اسلامی نمی تواند قوانینی وضع کند که با اصول و موازین مذهب رسمی کشور و قانون اساسی مغایرت داشته باشد.

وی تاکید کرد: مصوبه اخیر مالکیت صندوق را به رسمیت شناخت امنیت اجتماعی متعلق به بیمه شدگان است که منجر به ایجاد چند صد میلیارد فوق بدهکار به صندوق تامین اجتماعی برای حق بیمه 3 درصدی که دولت موظف به پرداخت آن به صندوق است و امروز با توجه به سازوکار سازماندهی و عفت وزرا برای وصول بدهی ها چندین دهه است که انباشته شده است. اکنون دولت و قانونگذاران تنها راه برون رفت از این نارضایتی را بیمه شدگان و نمایندگان شورای اسلامی با توجه به نزدیک بودن به انتخابات مجلس و رضایت آنان می دانند. بازنشسته و تناسب حقوق آنها که اساساً حق قانونی آنهاست فشار زیادی به بیمه شدگان برای تامین منابع وارد کرده است.

این فعال صنفی در ادامه افزود: کمترین کاری که نمایندگان مجلس از ابتدا می توانستند انجام دهند این بود که پس از گزارش تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی که سال ها از آن خبری نبود، اقدام می کردند و سپس این بند را بررسی می کردند. به همین دلیل مشکل کارگران نیست و در صورت تمدید بدهی دولت، حمایت مالی شرکت های سرمایه گذاری مانند شستا، بانک رفاه کارگران، تولید و تجهیزات تجهیزات سنگین هپکو، سهامی ذوب آهن اصفهان، پالایش نفت لاوان، میلاد. . شرکت سلامت تامین اجتماعی، شرکت گروه پزشکی حکمت، شرکت خانه هزازی، شرکت رفاه گستر و شرکت های زیرمجموعه آنها… مشخص می شود و دیگر شاهد شرایط فعلی نخواهیم بود.

احسان سهرابی فعال صنفی در ادامه افزود: با نگاهی به سیستم مدیریتی سازمان متوجه می شویم که عدم تجارب مدیران عامل سازمان باعث عدم مدیریت صحیح این جامعه غیردولتی شده است. موسسه، نهاد. . مثلاً سرانه رفاه پرسنل و حجم نیروی کار که اخیراً در بحث روشنفکری دچار تناقض شده است، تقسیم نیم دهم اجرائی که باید جزء درآمد محسوب شود که متأسفانه جزئی از اقلام هزینه محسوب می شود و … قابل چشم پوشی نیست.

اگر مردم می دانستند برای عضویت در صندوق های بازنشستگی تجدید نظر می کردند

این فعال صنفی خاطرنشان کرد: امروز با توجه به احتساب افراد بیمه شده شاهد هستیم که نمایندگان محترم فقط در حوزه انتخاباتی مقبولیت داشتند و تجربه لازم را در تدوین و قانون گذاری نداشتند و فقط در کرسی مجلس باقی ماندند. آنها همواره در وضع قوانین به کمیته حمایت و کمک چشم دوخته اند، حتی اصل 75 قانون اساسی را در مهمانان ناخوانده در نظر نگرفته اند و امروز به دنبال آسان ترین و بدون توجه به سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه امنیتی هستند. اجتماعی و بر خلاف آن عمل کنید.

این فعال صنفی گفت: امروز با 27 سال خدمت و محاسبه اضافه کار، اگر پرداخت کنندگان بیمه می دانستند باید هر روز تاوان سوء مدیریت را بپردازند، شاید اصلا وارد این عرصه نمی شدند.

دولت ها نباید روی جیب کارگران حساب کنند

احسان سهرابی در پایان با اشاره به اینکه سایه عدالت باید بالای سر ملت باشد و هیچکس در تدوین قوانین مستثنی نباشد، گفت: این عدم هماهنگی و ناهمگونی بسیار به چشم می خورد. زیرا سال ها برنامه دانشگاهی مکتوب وجود نداشت. امروز کارگران می بینند که با این قانون باید هزینه سنگین آن را بپردازند که در ایجاد آن نقشی نداشته اند. این در حالی است که افراد و جامعه نباید برای آن هزینه کنند. طبق اصول 4، 96، 72 و 29 قانون اساسی، دولت ها باید از درآمدهای عمومی استفاده کنند. بودجه (ذخایر نفت و معدن و…) مهمانان ناخوانده سازمان تامین اجتماعی را پیش بینی کردند و به جای فشار بر کارگران و افزایش نرخ بیکاری و بحران های اقتصادی و اجتماعی، بدهی انباشته خود را پرداخت کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182997

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.