افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

تصمیم پاکستان برای پایان دادن به تنش با ایران

  • کد خبر : 182938
تصمیم پاکستان برای پایان دادن به تنش با ایران

به گزارش آرمان ملی به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های پاکستانی گزارش داد که دولت این کشور تصمیم گرفته است به درگیری با ایران پایان دهد و روابط دیپلماتیک کامل با ایران را از سر بگیرد. رویترز گزارش داد که کابینه پاکستان در جلسه ای به ریاست نخست وزیر، اقدامات […]

به گزارش آرمان ملی به نقل از فارس، خبرگزاری رویترز به نقل از رسانه های پاکستانی گزارش داد که دولت این کشور تصمیم گرفته است به درگیری با ایران پایان دهد و روابط دیپلماتیک کامل با ایران را از سر بگیرد.

رویترز گزارش داد که کابینه پاکستان در جلسه ای به ریاست نخست وزیر، اقدامات لازم برای احیای کامل روابط دیپلماتیک با ایران را تصویب کرد.

این اقدام در شرایطی صورت گرفت که جلیل عباس جیلانی، وزیر امور خارجه پاکستان پیش از جلسه کابینه گفت که اسلام آباد نمی خواهد تنش با ایران را تشدید کند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان پیش از این از ایران به عنوان کشور دوست یاد کرده و بر کاهش تنش میان دو طرف تاکید کرده بود.

«انورالحق کاکر» نخست وزیر پاکستان امروز در چارچوب «بررسی های گسترده امنیتی در پی حوادث ایران و پاکستان» با روسای دستگاه های نظامی این کشور دیدار کرد.

ساعتی پیش خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مقام امنیتی گزارش داد که در این نشست رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان و رئیس سرویس های اطلاعاتی این کشور نیز حضور داشتند.

پس از حمله موشکی ایران به پاکستان، کاکر سفر خود به نشست «مجمع جهانی اقتصاد» در «داووس» هلند را رها کرد و به کشورش بازگشت.

تنش در روابط دو کشور پس از حمله روز سه شنبه 5 دی ماه بعد از ظهر به دو مقر مهم گروه تروریستی جیش الظلم آغاز شد.

در واکنش به این حمله، وزارت امور خارجه پاکستان صبح پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک سری حملات نظامی دقیق، کاملاً هماهنگ و هدفمند علیه مخفیگاه‌های تروریست‌ها در استان سیستان و بلوچستان ایران انجام داده است. این اقدام با واکنش ایران مواجه شد و کاردار پاکستان در تهران را به وزارت امور خارجه ایران رساند.

در پی حمله موشکی ایران در روز چهارشنبه، پاکستان سفیر خود از ایران را فراخواند و تمامی تعاملات دوجانبه با تهران را به حالت تعلیق درآورد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182938

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.