افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
3

هوش مصنوعی شبیه انسان را رمزگشایی می کند

  • کد خبر : 182684
هوش مصنوعی شبیه انسان را رمزگشایی می کند

اگرچه اکثر شرکت ها هوش مصنوعی متا با تمرکز بر گفتگو، به نظر می رسد که اهداف بلندپروازانه تری در سر دارد و به توسعه هوش عمومی مصنوعی (AGI) فکر می کند. مارک زاکربرگمدیر عامل متا می گوید که شرکت او در حال حاضر بر روی AGI یا هوش مصنوعی شبیه انسان متمرکز شده است. […]

اگرچه اکثر شرکت ها هوش مصنوعی متا با تمرکز بر گفتگو، به نظر می رسد که اهداف بلندپروازانه تری در سر دارد و به توسعه هوش عمومی مصنوعی (AGI) فکر می کند.

مارک زاکربرگمدیر عامل متا می گوید که شرکت او در حال حاضر بر روی AGI یا هوش مصنوعی شبیه انسان متمرکز شده است. دو تیم تحقیقاتی FAIR و GenAI Meta در حال کار بر روی توسعه این نوع هوش مصنوعی هستند و در تلاش هستند تا آن را منبع باز کنند.

زاکربرگ در انتشار جدید او در مورد اهداف متا گفت: «به روز رسانی های هوش مصنوعی در راه است. چشم انداز بلندمدت ما این است که هوش مصنوعی منبع باز شبیه به انسان را به گونه ای که به طور گسترده در دسترس همه کاربران باشد و بتوانند از ویژگی های آن بهره مند شوند.

مدیرعامل 39 ساله متا ادامه داد: برای پیشبرد این هدف از دو تیم تحقیقاتی خود FAIR و GenAI استفاده خواهیم کرد و متا اکنون در حال آموزش نسل بعدی مدل هوش مصنوعی مولد Llama 3 است.

مارک زاکربرگ همچنین به هدف دیگر متا اشاره کرد:یکی دیگر از اهداف متا ایجاد یک زیرساخت محاسباتی دقیق شامل 350000 است کارت گرافیک nvidia H100 تا پایان امسال و در کل 600 هزار گرافیک H100. متا همچنین گام‌هایی در جهت پیشرفت در دستگاه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مانند عینک هوشمند Ray Ban Meta برداشته است.

جان لیکان دانشمند ارشد متا در ماه دسامبر گفت که “فوق هوش مصنوعی” احتمالا به زودی خواهد آمد. اما او معتقد است که سیستم‌های هوش مصنوعی کنونی هنوز چندین دهه تا رسیدن به سطح قابل قبولی از درک احساسات فاصله دارند و هوش مصنوعی فعلی فقط در سطح سگ‌ها و گربه‌ها قرار دارد و تا رسیدن به سطح انسان راه زیادی در پیش دارد. هوش

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182684

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.