افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

هلند: کودکی در حملات سپاه پاسداران در اربیل کشته شد

  • کد خبر : 182666

آفتاب نیوز: وزیر امور خارجه هلند با اشاره به موضع کشورش در قبال اقدامات انجام شده علیه تروریست ها در اقلیم کردستان عراق، بر ضرورت اعتدال بین دو طرف تاکید کرد. امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس ضمن تاکید بر تاریخچه روابط دو کشور، تلاش های مشترک فیمابین برای گسترش […]

آفتاب نیوز:

وزیر امور خارجه هلند با اشاره به موضع کشورش در قبال اقدامات انجام شده علیه تروریست ها در اقلیم کردستان عراق، بر ضرورت اعتدال بین دو طرف تاکید کرد.

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این تماس ضمن تاکید بر تاریخچه روابط دو کشور، تلاش های مشترک فیمابین برای گسترش روابط دو کشور در حوزه های دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را روشن کرد.

امیر عبداللهیان با تاکید بر لزوم اقدام کافی و موثر هلند در مبارزه با تروریسم، تصریح کرد: مرکز طراحی و اجرای برخی عملیات تروریستی در ایران که منجر به شهادت ایرانیان بی گناه شد، ستاد جاسوسی بود. و تروریسم مستقر در کردستان عراق و طبیعتاً اقدام جمهوری اسلامی ایران برای مقابله مؤثر با تروریسم و ​​در چارچوب قوانین بین‌المللی و دفاع از خود استوار است.

امیر عبداللهیان با اشاره به احترام جمهوری اسلامی ایران به حاکمیت و تمامیت ارضی عراق و وجود روابط راهبردی بین تهران و بغداد، افزود: حفظ امنیت ملی به عنوان خط قرمز اولویت جمهوری اسلامی ایران است و قابل انجام نیست. بخشیده شد

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در واکنش به اظهارات طرف هلندی تصریح کرد: هیچ سندی مبنی بر کشته شدن کودکی در مقر تروریست های موساد در شمال عراق نداریم، اما به اطلاع سازمان تروریستی موساد می رسد. دولت هلند درباره نسل کشی و کشتار هزاران زن و کودک. ما فلسطینی ها را به غزه می کشیم.

در این گفتگو مسائل کنسولی دو کشور مورد بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، طرفین بر لزوم ادامه گفتگو و همکاری فیمابین تاکید کردند.

احضار سفیر ایران در هلند

به گزارش خبرگزاری رویترز، دولت هلند امروز جمعه سفیر تهران را به بهانه قتل یک کودک هلندی در حمله ایران به اربیل در اقلیم کردستان عراق احضار کرد.

«هانکه بروینز اسلات» (Hanke Bruins Slot) وزیر امور خارجه هلند در این رابطه بیانیه ای صادر کرد و اعلام کرد در حملات ایران به اربیل یک کودک هلندی زیر یک سال کشته شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی افزود که از همتای ایرانی خود توضیحاتی خواسته و سفیر ایران را احضار کرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182666

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.