افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
2

پارلمان اروپا خواستار آتش بس دائمی در غزه شد

  • کد خبر : 182055

آفتاب نیوز: به گزارش یورونیوز، این قطعنامه کاملا نمادین و بدون ماهیت حقوقی در نشست مقدماتی پارلمان اروپا در استراسبورگ با 312 رای موافق، 131 رای مخالف و 72 رای ممتنع به تصویب رسید. با این حال، چنین طرحی نشان دهنده تغییر قابل توجهی در مواضع قبلی پارلمان اروپا است، زیرا در جلسه اکتبر این […]

آفتاب نیوز:

به گزارش یورونیوز، این قطعنامه کاملا نمادین و بدون ماهیت حقوقی در نشست مقدماتی پارلمان اروپا در استراسبورگ با 312 رای موافق، 131 رای مخالف و 72 رای ممتنع به تصویب رسید.

با این حال، چنین طرحی نشان دهنده تغییر قابل توجهی در مواضع قبلی پارلمان اروپا است، زیرا در جلسه اکتبر این پارلمان، نمایندگان تنها خواستار «مکث» بشردوستانه برای تسریع جریان کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه شدند. . لایحه مهرماه با 500 رای موافق، 21 رای مخالف و 24 رای ممتنع تصویب شد.

افزایش تقاضای جوامع غربی برای برقراری آتش بس دائمی به این دلیل است که بر اساس آمار وزارت بهداشت غزه، بیش از 24 هزار فلسطینی عمدتاً زن و کودک در اثر جنایات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده اند. . رژیم از 7 اکتبر (15 اکتبر).

در حالی که گروه های چپ و میانه رو در پارلمان اروپا آشکارا از آتش بس در غزه حمایت کرده اند، اعضای حزب راست میانه مردم اروپا (EPP) که بیشترین تعداد نمایندگان را در پارلمان اروپا دارد، ابراز نگرانی کرده اند. در مورد چنین درخواستی، اما تا کنون محدود بوده است. نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده اند.

قطعنامه فوق پس از تصویب اصلاحیه ای تصویب شد که بر اساس آن آتش بس باید مشروط به آزادی تمامی زندانیان در بازداشت حماس باشد. پارلمان اروپا نیز آتش بس دائمی را مشروط به «نابودی حماس» کرده است. پیش از این اتحادیه اروپا حماس را در فهرست سازمان های تروریستی قرار داده بود.

شرایط پارلمان اروپا برای حمایت از آتش بس دائمی در غزه در حالی است که پیش از این شبکه 13 رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرده بود که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با وزیران کابینه جنگ اسرائیل تاکید کرده بود که نابودی کامل جنبش حماس غیرممکن است. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=182055

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.