افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

آموزنده در عین حال جذاب؛ معرفی 9 فیلم در مورد هک و امنیت سایبری

  • کد خبر : 18192
آموزنده در عین حال جذاب؛  معرفی 9 فیلم در مورد هک و امنیت سایبری

تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی در مورد هک و امنیت سایبری می‌تواند در عین سرگرم کردن شما، آموزشی و آموزنده باشد. این فیلم ها شما را به دنیای امنیت سایبری، هک و جرایم سایبری می برد که هم جذاب و هم قابل تامل است. در این مقاله از اسمارتک نیوز، 9 فیلم جالب در مورد […]

تماشای برنامه‌های تلویزیونی و فیلم‌هایی در مورد هک و امنیت سایبری می‌تواند در عین سرگرم کردن شما، آموزشی و آموزنده باشد. این فیلم ها شما را به دنیای امنیت سایبری، هک و جرایم سایبری می برد که هم جذاب و هم قابل تامل است. در این مقاله از اسمارتک نیوز، 9 فیلم جالب در مورد هک و امنیت سایبری ما به شما ارائه می دهیم که به احتمال زیاد دوست خواهید داشت آنها را تماشا کنید.

9 فیلم برتر در مورد هک و امنیت سایبری

منبع: itweapons

فیلم های ارائه شده در اینجا عمدتاً بر اهمیت امنیت سایبری و پیامدهای نقض امنیت تأکید دارند. در این ویدیوها با راهکارها و روش های هک و اقدامات کارشناسان امنیت سایبری علیه آن ها آشنا می شوید. تماشای این فیلم ها مردم را بیشتر متوجه ضرورت حفظ حریم خصوصی می کند. بینندگان تا حدودی می توانند بفهمند که اطلاعات آنها چگونه به بیرون درز می کند و باید از چه چیزهایی آگاه باشند. در ادامه شما را با بهترین فیلم های مرتبط با هک و امنیت سایبری آشنا می کنیم.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

1. WarGames 1983

فیلم بازی های جنگی
منبع: کوین تلگراف

یک هکر جوان به طور ناخواسته به یک سیستم کامپیوتری نظامی دسترسی پیدا می کند و جنگ هسته ای را آغاز می کند. به دنبال این، همه وارد یک مسابقه هیجان انگیز با زمان می شوند تا این فاجعه قریب الوقوع را متوقف کنند. این فیلم به شکل گیری درک عمومی از خطرات شبکه های کامپیوتری کمک کرد و نشان داد که اقدامات بهتری برای محافظت در برابر تهدیدات سایبری بالقوه مورد نیاز است.

2. کفش ورزشی (1992).

فیلم کلاهبردار
منبع: کوین تلگراف

گروهی از هکرهای سابق برای سرقت یک دستگاه رمزنگاری قدرتمند استخدام می شوند، اما متوجه می شوند که توسط یک سازمان شوم با انگیزه های پنهان فریب خورده اند. این فیلم پیامدهای بالقوه نشت داده ها را برجسته می کند و نشان می دهد که هک اخلاقی و تخصص امنیت سایبری برای مقابله با این مشکل مورد نیاز است.

3. هکرها (هکرها) 1995

فیلم هکرها
منبع: کوین تلگراف

این فیلم درباره گروهی از هکرهای نوجوان است که پس از هک کردن سیستم یک شرکت بزرگ در یک توطئه جاسوسی خطرناک گرفتار می شوند. این فیلم آگاهی عمومی را در مورد آسیب پذیری های سیستم کامپیوتری افزایش داد و نشان داد که ما به اقدامات امنیتی بهتری نیاز داریم. نسلی از متخصصان امنیت سایبری و علاقه مندان به کامپیوتر نیز از این فیلم الهام گرفتند.

4. ماتریکس (1999).

فیلم ماتریکس
منبع: کوین تلگراف

این کلاسیک علمی تخیلی آینده ای را به تصویر می کشد که در آن بشریت در یک سیستم واقعیت مجازی به دام افتاده است. این سیستم توسط برنامه های هوش مصنوعی سرکش ساخته شده است که همه انسان ها را تهدید می کند.

5. هویت بورن (2002).

فیلم هویت بورن
منبع: hachette.com

این فیلم اکشن و هیجان انگیز کاملاً یک فیلم هکری نیست، بلکه شخصیت اصلی فیلم باید از مهارت های هکری خود برای کشف گذشته خود و فرار از دست ماموران سازمان اطلاعات مرکزی که در تعقیب او هستند، استفاده کند.

این فیلم علاوه بر تاکید بر خطرات وابستگی بیش از حد به فناوری، اهمیت و نقش هوش انسانی را در شکل گیری امنیت سایبری نشان می دهد. فیلم Bourne Hoyt Bourne آگاهی عمومی را در مورد نیاز به حفاظت از داده ها و مسائل مربوط به حریم خصوصی افزایش داد.

6. The Girl with the Dragon Tattoo (2011).

فیلم دختر با خالکوبی اژدها
منبع: media-amazon.com

این فیلم بر اساس اولین رمان از مجموعه هزاره اثر استیگ لارسن ساخته شده است و داستان روزنامه نگاری را روایت می کند که با یک هکر جوان همکاری می کند تا یک معمای همیشگی را حل کند.

خشونت جنسی، فساد و سوء استفاده از قدرت از دیگر موضوعاتی است که در این فیلم مطرح می شود. این مسائل به صورت ظریف و مدبرانه در فیلم گنجانده شده است و فیلم باعث افزایش آگاهی عمومی نسبت به این موضوعات شده است.

7. بازی تقلید (2014)

فیلم بازی تقلیدی
منبع: کوین تلگراف

این فیلم بر اساس داستان واقعی آلن تورینگ ساخته شده است. آلن تورینگ یک ریاضیدان برجسته بود که در طول جنگ جهانی دوم سعی کرد رمز ماشین آلمانی انیگما را بشکند. فیلم جذاب The Imitation Game منشا محاسبات مدرن و امنیت سایبری را به تصویر می کشد.

8. Blackhat 2015

فیلم کلاه سیاه
منبع: کوین تلگراف

در این اکشن هیجان انگیز، یک هکر از زندان آزاد می شود تا به دستگیری یک مجرم سایبری که در حال نابودی سیستم مالی جهان است کمک کند. فیلم کلاه سیاه به طور واقع بینانه جنبه های فنی هک و امنیت سایبری را به تصویر می کشد و پیامدهای ژئوپلیتیک جرایم سایبری را نشان می دهد.

9. آقای ربات (2015-2019).

سریال مستر ربات
منبع: کوین تلگراف

این سریال محبوب تلویزیونی درباره یک مهندس امنیت سایبری است که پس از پیوستن به یک گروه هکری درگیر یک توطئه پیچیده و خطرناک می شود. این سریال به دلیل نمایش دقیق تکنیک‌های هک و به تصویر کشیدن مسائل مربوط به قدرت شرکت‌ها، نظارت دولتی و حریم خصوصی شخصی محبوب‌تر است.

نتیجه

فیلم ها بخش جذابی از دنیای هنر هستند که در کنار سرگرم کردن ما می توانند حاوی اطلاعات مفید و محتوای آموزشی باشند. ویدیوهای هک و امنیتی نشان می‌دهد که مردم و شرکت‌ها تا چه اندازه برای محافظت از داده‌ها و سیستم‌های خود در برابر حملات سایبری تلاش می‌کنند. خطرات استفاده از فناوری و اهمیت حفاظت از هویت اینترنتی از جمله پیام هایی است که در این نوع فیلم ها به مخاطب القا می شود. در مقاله فوق، 9 فیلم جالب در مورد هک و امنیت سایبری ما به شما معرفی کردیم. کدام یک از این فیلم ها را دیده اید؟ نظر شما در مورد این فیلم ها چیست؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-14 11:03:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18192

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.