افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

بدهی 34 تریلیون دلاری؛ آیا ایالات متحده به سمت یک بحران مالی پیش می رود؟

  • کد خبر : 181602
بدهی 34 تریلیون دلاری؛  آیا ایالات متحده به سمت یک بحران مالی پیش می رود؟

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا در مقاله ای به قلم میلتون عزراتی نوشته است: اقتصاد کنونی آمریکا نه در مرحله اولیه رشد سریع است و نه به خوبی مدیریت می شود. کسری ها و بدهی ها اقتصاد را تحت الشعاع قرار داده است. در بهترین حالت، اقتصاد واقعی تنها حدود 3 […]

بازار؛ گروه بین الملل: سایت تحلیلی نشنال اینترست اخیرا در مقاله ای به قلم میلتون عزراتی نوشته است: اقتصاد کنونی آمریکا نه در مرحله اولیه رشد سریع است و نه به خوبی مدیریت می شود. کسری ها و بدهی ها اقتصاد را تحت الشعاع قرار داده است. در بهترین حالت، اقتصاد واقعی تنها حدود 3 درصد در سال رشد می کند، حتی یک بار در سال. اگر بهبودی رخ ندهد، این روندها در نهایت تمایل سرمایه گذاران را برای نگهداری بدهی های دولت آمریکا تضعیف می کند.

ترجمه مقاله در ادامه می آید.

تعهدات مالی معوق دولت فدرال در حال حاضر بالغ بر 34 تریلیون دلار است که حدود 123 درصد از تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور را نشان می دهد و نزدیک به بالاترین رقم تاریخ است. در همین حال، آخرین برآوردهای دفتر بودجه کنگره نشان می دهد که کسری بودجه در سال های آینده از 1.5 تریلیون دلار در سال فراتر خواهد رفت که بین شش تا هفت درصد تولید ناخالص داخلی است. برخی – نه تنها در واشنگتن، بلکه در وال استریت و دانشگاه ها نیز وجود دارند که چنین نگرانی هایی را رد می کنند. اساساً، این تحلیلگران آنچه را که می توان «دیدگاه معامله گر» نامید، اتخاذ می کنند.

به نظر می رسد خریداران اوراق قرضه به خوبی با هجوم تعهدات جدید دولت کنار می آیند. وال استریت آنچه را که وزارت خزانه داری ارائه می دهد می پذیرد. نرخ ها و بازده بدهی های خزانه داری نه ترس سرمایه گذاران از افراط و نه پیامدهای ناخوشایند اقتصادی را منعکس می کند. به عنوان مثال، اوراق قرضه ده ساله در حال حاضر با بازدهی کمی بیش از 4 درصد، کمی بالاتر از تورم به فروش می رسند.

این خوش بینان استدلال می کنند که اگر دلایلی برای ترس از سرنوشت مالی فدرال رزرو وجود داشت، خریداران نرخ های بسیار بالاتری را طلب می کردند، شاید نزدیک به بازده 8 درصدی که برای اوراق قرضه ناخواسته درخواست می کنند، جایی که هیچ دلیلی برای ترس وجود ندارد. کسانی که این دیدگاه را دارند می توانند به ژاپن اشاره کنند، جایی که بدهی عمومی 263 درصد تولید ناخالص داخلی است و حداقل هنوز هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است.

ایالات متحده یک اقتصاد در حال رشد قابل اعتماد نیست که بتواند به راحتی از بار بدهی نسبتاً سنگین حمایت کند.

استدلال مانند تجارت راحت و آسان است، ماهیت آن فوری و در بهترین حالت کوتاه مدت است. این استدلال تنها زمانی منطقی است که خریداران اوراق قرضه به طور نامحدود ثابت بمانند. با این حال، تمایل سرمایه گذاران به خرید بدهی خزانه داری با نرخ های قابل مدیریت نه ثابت است و نه قابل اعتماد.

این به اطمینان شما بستگی دارد که اقتصاد واقعی می تواند به اندازه کافی گسترش یابد تا تعهدات معوقه را پشتیبانی کند. به عبارت دیگر، آیا درآمد و ثروت ملی می‌تواند با بار بدهی مقابله کند؟ سپس، از بحث بدهی به مسئله چشم‌انداز رشد نسبی می‌رود. شرایط کمی در اقتصاد ایالات متحده و امور مالی فدرال وجود دارد که اطمینان را در مورد این مهم ایجاد کند.

برخلاف ایالات متحده، یک اقتصاد با رشد قابل اعتماد، مانند یک اقتصاد در حال توسعه که به خوبی مدیریت شده باشد، می تواند به راحتی بار بدهی نسبتاً سنگینی را تحمل کند. رشد واقعی سریع و شاید دو رقمی در سال نوید رشد سریع درآمد و درآمد دولت را می دهد تا به راحتی چنین تعهداتی را برآورده کند.

اگر بدهی منعکس کننده سیاست های مالی و هزینه ای باشد که برای ارتقای رشد طراحی شده اند، سرمایه گذاران (چه داخلی و چه خارجی) اوراق قرضه را با اطمینان خاطر از بازپرداخت آنها خریداری می کنند. این مورد برای ایالات متحده در دهه 1790 بود، زمانی که الکساندر همیلتون، وزیر خزانه داری می توانست به وعده رشد سریع اقتصاد و فروش سریع بدهی های جدید آمریکا در اروپا اشاره کند.

اگر بهبودی حاصل نشود، تمایل سرمایه گذاران برای نگهداری بدهی های دولت آمریکا ضعیف خواهد شد

اما اقتصاد کنونی ایالات متحده نه در مرحله اولیه رشد سریع است و نه به خوبی مدیریت می شود. کسری ها و بدهی ها اقتصاد را تحت الشعاع قرار داده است. در بهترین حالت، اقتصاد این کشور تنها 3 درصد یا بیشتر در سال رشد می کند، حتی در یک سال متوسط. اگر بهبودی رخ ندهد، این روندها در نهایت تمایل سرمایه گذاران را برای نگهداری بدهی های دولت آمریکا تضعیف می کند.

اولین نشانه هایی که نشان می دهد آن روز فرا خواهد رسید زمانی است که بازدهی خزانه داری نسبت به سایر انواع بدهی افزایش یابد. اگر سرمایه گذاران بر این باورند که ماده واقعی کافی در پشت اوراق وجود ندارد، برای جبران ریسک موجود، بازدهی بالاتری را طلب خواهند کرد، همانطور که امروز با اوراق قرضه ناخواسته انجام می دهند. این امر با افزایش هزینه های خدمات بدهی، فشار بیشتری بر بودجه وارد می کند. با افزایش فشار، واشنگتن چهار گزینه خواهد داشت که هیچ کدام خوشایند نیست.

1: چنین رویدادی بازارهای مالی را از بین می برد و اقتصاد را در رکود فرو می برد و احتمالاً باعث رکود می شود.

2: واشنگتن می تواند هزینه ها را کاهش دهد و سعی کند همه را متقاعد کند که امور مالی خود را در مسیر بهتری قرار داده است. اما چنین پاسخی عوارض دارد. از آنجایی که بودجه تحت تسلط هزینه‌های دفاعی و حقوقی است، بیشتر آنچه که دولت می‌تواند با خیال راحت کاهش دهد از بخش کوچکی از هزینه‌های جاری است که باعث رشد می‌شود. چنین حرکتی می تواند خریداران اوراق قرضه را متقاعد کند که اوضاع بدتر خواهد شد.

3: گزینه سوم واشنگتن افزایش مالیات است. این امر ممکن است از جریان جوهر قرمز جلوگیری کند، اما افزایش بار مالیاتی نیز ممکن است خریداران اوراق قرضه را متقاعد کند که اقتصاد آسیب خواهد دید و انجام تعهدات بدهی واشنگتن را دشوارتر می کند.

در نهایت، واشنگتن می تواند به تورم متوسل شود و با کاهش قدرت خرید واقعی، آن را قابل کنترل تر به نظر برساند. با این حال، چنین سیاستی بار سنگینی را بر مردم تحمیل می کند و با ربودن ارزش واقعی همه اوراق قرضه خریداری شده در گذشته، اعتماد را به میزان قابل توجهی از بین می برد.

اقتصاد ایالات متحده آمریکا.

تنها امید در برابر این چشم اندازهای تیره و تار این است که واشنگتن قبل از از دست دادن اعتماد به نفس و ایجاد این نوع فشار شدید اقدام کند. کاهش هزینه و تعدیل عاقلانه مالیاتی می تواند بلافاصله به حسابداری کمک کند.

اما از آنجایی که مبانی بدهی تا حد زیادی به رشد و چشم‌انداز رشد بستگی دارد، بهترین سیاست می‌تواند اولویت‌های هزینه‌ها و مالیات‌ها را بیشتر از آنچه در حال حاضر انجام می‌دهند به سمت ارتقای رشد سوق دهد.

تداوم اقدامات برای کنترل تورم به کسانی که از بدهی های ایالات متحده تامین مالی می کنند اطمینان می دهد که دارایی های آنها قدرت خرید واقعی قابل اعتمادی را فراهم می کند. با انجام چنین تنظیماتی قبل از اینکه فشار بیش از حد شدید شود، جابجایی های مورد نیاز می تواند به تدریج رخ دهد و در نتیجه درد کمتری ایجاد کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181602

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.