افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

تنها 24 قطعه از این پرنده در ایران باقی مانده است

  • کد خبر : 181498
تنها 24 قطعه از این پرنده در ایران باقی مانده است

حسن اکبری وی تاکید کرد: گوسفند گونه ای حتی بدتر از یوزپلنگ است و در خطر انقراض است. طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال جاری، تنها 24 قطعه جوجه در ایران وجود دارد. این گونه در جهان وضعیت خوبی ندارد اما در برخی از همسایگان شمالی ایران دارای جمعیت خوبی است اما پراکنش […]

حسن اکبری وی تاکید کرد: گوسفند گونه ای حتی بدتر از یوزپلنگ است و در خطر انقراض است. طبق آخرین بررسی های انجام شده در سال جاری، تنها 24 قطعه جوجه در ایران وجود دارد. این گونه در جهان وضعیت خوبی ندارد اما در برخی از همسایگان شمالی ایران دارای جمعیت خوبی است اما پراکنش در ایران بسیار کم است. این پرنده در سال های اخیر در بسیاری از مناطق غرب کشور حضور داشت اما اکنون در منطقه بسیار کوچکی زندگی می کند.

وی ادامه داد: گستردگی این ماهی اگرت بسیار کم و جمعیت آن بسیار محدود است. در شهرستان بوکان در آذربایجان غربی تنها یک زیستگاه به نام پناهگاه حیات وحش «سوتاو و حمامیان» وجود دارد که آن هم منطقه حفاظت شده دیم است و گندم زارهای مردم وجود دارد و در آن بیشتر این مناطق به کشت گندم دیم اختصاص دارد. بنابراین گوسفندها نیز در میان مزارع گندم یافت می شوند که مردم زندگی می کنند. در میان این گندم زارها مناطق کوچکی به نام اراضی ملی وجود دارد که تپه های غیرقابل کشت هستند.

مضرات برداشت مکانیکی محصولات کشاورزی برای جوجه ها

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: زیستگاهی برای این گونه باقی نمانده است، ضمن اینکه این پرنده در قزوین و همدان به سمت غرب تا مغان، اردبیل، مناطقی از آذربایجان شرقی و غربی، کردستان و … یافت شده است. اصلي آن در غرب كشور زندگي مي كرد ولي اكنون گسترش آن به بوكان و منطقه گندم زارهاي مردم محدود شده است، زيرا گندم زارها بعد از ارديبهشت ماه قد مي كشد و سرپناه و پوشش خوبي ايجاد مي كند. جوجه ها به این گندم زارها پناه می برند و تخم می گذارند. معمولاً 2 یا 3 تخم می گذارد و پس از بیرون آمدن تخم ها، این جوجه ها در میان گندم پنهان می شوند تا زمانی که بزرگ شوند و قدرت پرواز پیدا کنند.

و افزود: روند اختفای جوجه ها در مزارع گندم مربوط به زمان برداشت محصولات کشاورزی است. در گذشته برداشت گندم با دست انجام می شد و به این پرندگان آسیبی نمی رسید، در حالی که چند سالی است که برداشت گندم به صورت مکانیکی انجام می شود و در زمان برداشت، جوجه هایی که ضعیف هستند و قدرت پرواز ندارند. اجرا شده توسط “ترکیب”. و ناپدید می شوند. از سوی دیگر مسائلی مانند وجود سگ های ولگرد در منطقه و زباله ها خطرات زیادی را برای این گونه به وجود آورده است.

معاونت محیط طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در زمینه محدودسازی و کنترل جمعیت سگ های ولگرد انجام شده و جمعیت آنها نیز در سال گذشته تا حدودی محدود شده است. برای مشکل تغییر مکان زباله، مطالعات و اقدامات لازم انجام شده و در انتقال و مدیریت آن پیشرفت زیادی حاصل شده است.

۴۷۴۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181498

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.