افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
3

بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن در مورد حمله به ناو آمریکایی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 181395
بیانیه مهم نیروهای مسلح یمن در مورد حمله به ناو آمریکایی – خبرگزاری مهر ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره حمله بعدازظهر به یک کشتی تجاری در خلیج عدن اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیات. کشتی آمریکایی “جینکو پیکاردیاو کشتی Genco Picardía را که مقصد بنادر فلسطین اشغالی در خلیج عدن بود، هدف قرار داد. […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المسیره، سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درباره حمله بعدازظهر به یک کشتی تجاری در خلیج عدن اعلام کرد: نیروی دریایی ارتش یمن در عملیات. کشتی آمریکایی “جینکو پیکاردیاو کشتی Genco Picardía را که مقصد بنادر فلسطین اشغالی در خلیج عدن بود، هدف قرار داد.

وی گفت: هدف گیری این ناو با چند موشک دریایی مناسب و اصابت مستقیم انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین خاطرنشان کرد: ما به اجرای تصمیم خود برای جلوگیری از حمل و نقل دریایی رژیم صهیونیستی و تردد کشتی‌های مرتبط با آن در دریای سرخ و دریای عرب تا پایان تجاوز و رفع تجاوز ادامه خواهیم داد. محاصره حلقه

وی همچنین تاکید کرد: ما همچنان به اتخاذ همه اقدامات دفاعی و تهاجمی در چارچوب حق مشروع دفاع از یمن و ادامه همبستگی عملی با فلسطین ادامه می دهیم.

پیش از این نیز نیروهای مسلح یمن در پاسخ به حملات آمریکا و انگلیس به خاک این کشور به یک کشتی متعلق به آمریکا حمله کرده بودند.

ارتش یمن تاکید کرده است که تا پایان جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در غزه، به حملات خود به کشتی های مرتبط با رژیم صهیونیستی ادامه خواهد داد.

قبل از اعلام خشمسازمان تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد که گزارشی مبنی بر وقوع یک حادثه در 60 مایل دریایی جنوب شرقی استان عدن در یمن دریافت کرده است.

این موسسه گفته بود که سروانی گزارش داده است وزوز او کشتی را نشانه گرفت و داخل کشتی آتش گرفت اما بعداً خاموش شد.

گفته می شد که این کشتی پرچم جزایر مارشال را برافراشته است.

یحیی سریع همچنین تاکید کرد که نیروهای یمنی “برای دفاع از مردم یمن و ادامه حمایت از مردم فلسطین از حمله به تمامی منابع تهدید در آب های منطقه تردید نخواهند کرد.”

نیروهای ارتش یمن متعهد شده اند تا زمانی که رژیم صهیونیستی حملات خود به غزه را متوقف کند، به حمله به کشتی های این رژیم یا کشتی های عازم سرزمین های اشغالی در دریای سرخ ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی ایجاد ائتلاف دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج از دریای سرخ، از تحویل کشتی های جنگی خود به فرماندهی آمریکا خودداری کرده اند. ائتلاف، و تنها کشور عربی که مایل به انجام این کار بود، بحرین بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181395

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.