افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
8

تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین، اتریوم و BNB؛ 24 آوریل 1402

  • کد خبر : 18132
تجزیه و تحلیل فنی قیمت بیت کوین، اتریوم و BNB؛  24 آوریل 1402

دیروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه مارس منتشر شد و در مقابل پیش بینی 0.2 درصدی اقتصاددانان، 0.1 درصد افزایش یافت. اگرچه نشانه هایی از کاهش تورم در اقتصاد ایالات متحده وجود دارد، اما CPI سالانه 5 درصد گزارش شده است که بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است. گزارش کردن […]

دیروز شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) برای ماه مارس منتشر شد و در مقابل پیش بینی 0.2 درصدی اقتصاددانان، 0.1 درصد افزایش یافت. اگرچه نشانه هایی از کاهش تورم در اقتصاد ایالات متحده وجود دارد، اما CPI سالانه 5 درصد گزارش شده است که بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است.

گزارش کردن کوین تلگراف و با توجه به ابزار FedWatch، 67 درصد احتمال افزایش 25 مبنایی نرخ بهره در نشست ماه مه فدرال رزرو وجود دارد. با این حال، اکثر فعالان بازار انتظار دارند نرخ بهره تا پایان سال کاهش یابد.

سیاست های پولی انبساطی معمولاً یک تحول مثبت برای طبقات دارایی های پرخطر در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، معامله گران رمزارز اکنون می توانند بر نصف شدن بیت کوین که در سال آینده اتفاق می افتد تمرکز کنند. تاریخ بیت کوین نشان داده است که نصف شدن تاثیر مثبتی بر قیمت دارد. در حالی که روند کوتاه مدت بیت کوین تا حدودی نامشخص است، چشم انداز بلندمدت این ارز همچنان صعودی است. در ادامه به بررسی تحلیل تکنیکال بیت کوین، اتریوم و بایننس کوین می پردازیم.

تحلیل فنی قیمت بیت کوین

بیت کوین در حدود 30550 دلار با مقاومت مواجه شده است. با این حال نیمه پر لیوانی است که خریداران (گاو نر) مصمم به حفظ سطوح فعلی هستند که نشان می دهد تمایلی برای فروش و خروج از بازار وجود ندارد.

نمودار بیت کوین 1 روزه فریم – منبع: TradingView

از طرف دیگر، بعید است که فروشندگان (خرس ها) بدون هیچ تلاشی از رقابت دور شوند. فروشندگان به دنبال کاهش قیمت بیت کوین به زیر میانگین متحرک 20 روزه در مجاورت هستند 28,163 دلار تحویل این میانگین متحرک یک سطح حمایت مهم در نظر گرفته می شود و در صورت شکست، بیت کوین ممکن است به حمایت 25250 دلار سقوط کند.

در سناریویی دیگر، اگر قیمت بیت کوین از سطوح فعلی یا پس از سقوط به میانگین متحرک نمایی 20 روزه افزایش یابد، می توان گفت که تقاضای زیادی برای خرید بیت کوین با قیمت های پایین تر وجود دارد. چنین تقاضایی احتمالاً بیت کوین را تا سقف افزایش می دهد مقاومت کلیدی در 32400 دلار افزایش.

تحلیل تکنیکال قیمت اتریوم

در 9 آوریل، قیمت اتریوم از میانگین متحرک 20 روزه (1831 دلار) افزایش یافت. با این حال، صعود در حدود مقاومت 1943 دلاری متوقف شد.

نمودار اتریوم 1 روزه تایم فریم
نمودار بازه زمانی 1 روزه اتریوم – منبع: TradingView

اگر قیمت از سطوح فعلی کاهش یابد و به زیر 1824 دلار سقوط کند، یک الگوی سقف دوگانه در نمودار اتریوم شکل می‌گیرد که می‌تواند قیمت را تا سطح حمایت 1680 دلار کاهش دهد.

اگر خریداران می خواهند روند صعودی ادامه یابد، باید میانگین متحرک 20 روزه را حفظ کنند و قیمت اتر باید به بالای 1943 دلار برسد. در صورت تحقق این شرایط، روند صعودی ادامه خواهد داشت. محدوده 2000 دلار اولین مقاومت برای اتریوم خواهد بود و در صورت شکسته شدن قیمت ممکن است تا 2200 دلار افزایش یابد.

تحلیل فنی قیمت بایننس کوین

قیمت بایننس کوین در 11 آوریل (22 آوریل) از مقاومت 318 دلار فراتر رفت. با این حال، سایه بالای شمع روزانه نشان می دهد که فروشندگان BNB خود را حدود 338 دلار فروخته اند.

نمودار زمانی 1 روزه بایننس سکه
بازه زمانی 1 روزه نمودار سکه بایننس – منبع: TradingView

متحرک نمایی 20 روزه (315 دلار) ثابت است و شاخص قدرت نسبی (RSI) به 50 نزدیک می شود. چنین رویدادی می تواند در کوتاه مدت منجر به نوسانات قیمت در محدوده خاصی شود. اگر BNB کمتر از میانگین متحرک نمایی 20 روزه باشد، قیمت ممکن است برای چند روز بین 338 دلار و SMA 200 روزه (292 دلار) در نوسان باشد.

در طرف مقابل، افزایش قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه نشان دهنده کف خرید معامله گران است که می تواند قیمت را به 338 تا 346 دلار برساند.

این مقاله تنها ترجمه متن منبع است و توصیه ای برای خرید، فروش یا سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال نیست.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-13 10:58:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18132

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.