افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

ایجاد قطب ارتباطی بین دانشگاه و صنعت برق اولویت پژوهشگاه نیرو است

  • کد خبر : 181177
ایجاد قطب ارتباطی بین دانشگاه و صنعت برق اولویت پژوهشگاه نیرو است

به گزارش بازار، مجید امیدپور در یازدهمین همایش منطقه ای سیرد با اشاره به اینکه این همایش محلی برای تعامل و ارتباط بیشتر متخصصان صنعت، دانشگاه ها و مراکز علمی است، افزود: همایش سیرد به مرحله ای از بلوغ رسیده است که می توان از آن بهره برد. . . . وی ادامه داد: پژوهشگاه […]

به گزارش بازار، مجید امیدپور در یازدهمین همایش منطقه ای سیرد با اشاره به اینکه این همایش محلی برای تعامل و ارتباط بیشتر متخصصان صنعت، دانشگاه ها و مراکز علمی است، افزود: همایش سیرد به مرحله ای از بلوغ رسیده است که می توان از آن بهره برد. . . .

وی ادامه داد: پژوهشگاه نیرو در حوزه آموزشی، پژوهشی و فناوری برنامه هایی دارد و از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند که محل برگزاری این همایش ها است و پژوهشگاه نیرو موضوع «ایفای نقش به عنوان یک ارتباطی» را دنبال می کند. سازمان، محور بین دانشگاه، مراکز علمی و صنعت برق».

رئیس پژوهشگاه نیرو با اشاره به اکوسیستم علم و فناوری وزارت نیرو خاطرنشان کرد: با توجه به پیشرفت های فناوری و تغییراتی که در مباحث توسعه فناوری و نوآوری در سطح جهان رخ داده است، طبیعتا نقش ها نیز تغییر کرده است. وزارت نیرو به دنبال ایجاد بستر مناسب در پژوهشگاه انرژی است تا بتوانیم در بین شرکت های دانش بنیان، دانشگاه ها و مراکز علمی به عنوان قطب و بستر نقش مناسبی ایفا کنیم و دانشگاه ها و مراکز علمی را با صنعت پیوند دهیم.

امیدپور تصریح کرد: برای پژوهشگاه نیرو که هم در حوزه آموزشی و هم در حوزه پژوهشی فعالیت می کند، ایجاد این ارتباطات و گفت وگو بین صنعت، دانشگاه و مراکز علمی بسیار مهم است.

وی با اشاره به تمهیدات انجام شده برای ارائه فرصت شش ماهه به فعالان این صنعت برای انتقال تجربیات خود به محققان و پژوهشگران پژوهشگاه نیرو، گفت: این حرکت از هم اکنون در پژوهشگاه آغاز شده و به تبع آن در حال اعزام اعضای هیات علمی هستیم. و محققین صنعت و همچنین از همکاران صنعتی دعوت به عمل می آورد تا با همکاری پژوهشگاه نیرو و با همکاری دانشگاه های کشور به مدت شش ماه یک موضوع تحقیقاتی را با همدیگر معرفی و اجرا کنند.

رئیس پژوهشکده نیرو ادامه داد: در پژوهشکده نیرو این فرصت را فراهم می کنیم تا افرادی که سال ها در این صنعت کار می کنند و طبیعتا ایده ها و طرح هایی دارند که نیاز به فرصتی برای بیان این ایده ها دارد، بتوانند خود را پیاده کنند. تجربیات.

امیدپور بیان کرد: این برای ما نیز بسیار خوب است، زیرا این فرصتی است برای همکاران شاغل در پژوهشگاه ها و دانشگاه ها که فردی با این همه تجربه صنعتی در کنار خود داشته باشند و بتوانند صحبت و تبادل نظر کنند.

وی خاطرنشان کرد: حتی لازم است فعالیت افرادی که در این صنعت هستند منتشر شود تا افرادی که خارج از صنعت و در دانشگاه هستند نیز از این امر بهره مند شوند.

به همین دلیل رئیس پژوهشکده نیرو خواستار حمایت مدیران وزارت نیرو از این طرح شد و گفت: با این حمایت از این طرح فرصت مطالعات متقابل بین صنعت، دانشگاه و علمی فراهم می شود. مراکز. .

امید پور با اشاره به برگزاری موفق یازدهمین همایش منطقه ای سیرد به عنوان نمونه ای از این تعاملات دانشگاه، صنعت و مراکز علمی گفت: پژوهشگاه نیرو از این گونه فعالیت ها حمایت می کند.

یازدهمین همایش منطقه ای سیرد توسط انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های توزیع انرژی و با حمایت سیویلیکا در تاریخ ۵ و ۷ آذرماه در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=181177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.