افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
1

آنها برای ۲۵ متهم پرونده کارت بازرگانی کیفرخواست صادر کردند

  • کد خبر : 180969
آنها برای ۲۵ متهم پرونده کارت بازرگانی کیفرخواست صادر کردند

به گزارش بازار، محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با صدور قرار و کیفرخواست متهم پرونده موسوم به کارت بازرگانی در شهرستان گرمسار به کیفری معرفی شد. بند 102 2. ادامه رسیدگی و محاکمه مجرمان اعلام شد. وی گفت: خرید و فروش کارت بازرگانی توسط دلالان […]

به گزارش بازار، محمدجعفر عبداللهی رئیس کل دادگستری استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با صدور قرار و کیفرخواست متهم پرونده موسوم به کارت بازرگانی در شهرستان گرمسار به کیفری معرفی شد. بند 102 2. ادامه رسیدگی و محاکمه مجرمان اعلام شد.

وی گفت: خرید و فروش کارت بازرگانی توسط دلالان به یک پدیده رایج در اقتصاد تبدیل شده است و کسبه افراد نیازمند را که اطلاع چندانی از قوانین ندارند، تشویق به تهیه کارت بازرگانی می کنند.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تصریح کرد: متأسفانه افراد فریب خورده کارت ها را با مبالغ ناچیزی در اختیار دلالان قرار می دادند و سپس اقدام به ثبت سفارش واردات کالا با کارت بازرگانی می کردند و در نهایت تجارت انجام شد. بدون نام و نشانی واردکنندگان، داده و اجتناب از پرداخت مالیات.

عبداللهی افزود: نیروهای امنیتی و اطلاعاتی گزارش دادند که چند نفر از افراد بی اطلاع از قوانین در دام سودجویان افتادند و با واگذاری وکالت نامه، صلح نامه، مبایعه نامه یا مبایعه نامه به واردکنندگان زیرک که قصد تجارت داشتند. در فضای اقتصادی کشور، کسب منافع کلان و نامشروع که مورد سوء استفاده قرار گرفته است.

وی افزود: در این راستا به دادسرای عمومی و انقلاب گرمسار دستور تهیه و رسیدگی دقیق و تخصصی برای شناسایی متهمان و ذی نفعان صادر شد و در نهایت دستور مجازات کلیه افراد شناخته شده صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان ادامه داد: بررسی ها حاکی از آن است که افراد سودجو با تاسیس شرکت های جعلی فرار مالیاتی گسترده ای انجام داده و از طریق کارت بازرگانی مرتکب رفتار غیرقانونی شده اند.

عبداللهی بیان کرد: 25 نفر به اتهام اختلاس، ارتشاء و کلاهبرداری به دادگاه احضار و متهم شدند و پرونده برای سیر مراحل بیشتر به شعبه 102 کیفری 2 این شهرستان ارسال شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180969

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.