افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
5

پیش نویس قطعنامه ضد صهیونیستی سندرز در سنا رد شد

  • کد خبر : 180866
پیش نویس قطعنامه ضد صهیونیستی سندرز در سنا رد شد

به گزارش بازار، مجلس سنای آمریکا پیش نویس قطعنامه پیشنهادی برنی سندرز، سناتور ارشد آمریکایی مبنی بر توقف کمک های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بررسی فعالیت های این رژیم در نوار غزه را رد کرد. به گزارش رویترز، بر اساس پیش نویس این قطعنامه، کمک های امنیتی به رژیم صهیونیستی تا زمانی که […]

به گزارش بازار، مجلس سنای آمریکا پیش نویس قطعنامه پیشنهادی برنی سندرز، سناتور ارشد آمریکایی مبنی بر توقف کمک های امنیتی آمریکا به رژیم صهیونیستی برای بررسی فعالیت های این رژیم در نوار غزه را رد کرد.

به گزارش رویترز، بر اساس پیش نویس این قطعنامه، کمک های امنیتی به رژیم صهیونیستی تا زمانی که وزارت امور خارجه گزارشی مبنی بر نقض حقوق بشر در حملات خود به حماس در غزه از سوی این رژیم ارائه کند، متوقف می شود. به امور خارجه نیز مهلت 30 روزه برای بررسی این موضوع داده شد.

با این حال، 72 تن از سناتورهای آمریکایی از تایید این قطعنامه خودداری کردند و به کنار گذاشتن آن رای دادند، اگرچه 11 سناتور دیگر از آن حمایت کردند.

پیش نویس این قطعنامه توسط برنی سندرز، نماینده ورمونت پیشنهاد شد. قطعنامه ای که نشان دهنده نگرانی فزاینده در میان برخی از دموکرات های حامی بایدن، به ویژه در مورد عرضه تسلیحات آمریکایی به رژیم صهیونیستی، با وجود تلفات متعدد غیرنظامیان فلسطینی در جریان درگیری های شدید در نوار غزه است.

سندرز در معرفی این لایحه در سنا گفت: ما باید اطمینان حاصل کنیم که از کمک های آمریکا مطابق با قوانین حقوق بشر و قوانین کشور خودمان استفاده می شود. با وجود درخواست سندرز برای حمایت از این قطعنامه، پس از رد این طرح توسط اکثریت نمایندگان، وی ابراز تأسف کرد که سنا تاکنون هیچ اقدامی در مورد تأثیر جنگ غزه بر غیرنظامیان فلسطینی در نظر نگرفته است.

حتی کاخ سفید نیز اعلام کرد که با تصویب قطعنامه فوق مخالف است زیرا شرایط خاصی را برای ارائه کمک های امنیتی بیشتر به رژیم صهیونیستی در نظر گرفته است. به گفته برخی از سناتورهای اپوزیسیون مانند «لیندسی گراهام»، حمایت از این قطعنامه پیام و سیگنال اشتباهی به رژیم صهیونیستی بر سر آمریکا می دهد.

آمریکا سالانه 3.8 میلیارد دلار به رژیم صهیونیستی کمک نظامی می کند و اکنون بایدن تحت تأثیر شرایط ناشی از جنگ غزه از کنگره درخواست کرده است که بسته کمکی اضافی به ارزش 14 میلیارد دلار برای حمایت از جنایات این رژیم تصویب کند. رژیم

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180866

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.