افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

از تشدید و گسترش دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

  • کد خبر : 180574
از تشدید و گسترش دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم – خبرگزاری مهر ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه اسپانیا در حاشیه این دیدار داووس ملاقات و گفتگو برو انجام داد امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روابط خوب ایران و اسپانیا، بر برخی تحولات خوب و مثبت در روابط دو کشور تاکید کرد و افزود: […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشتر، امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با وزیر امور خارجه اسپانیا در حاشیه این دیدار داووس ملاقات و گفتگو برو انجام داد

امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از روابط خوب ایران و اسپانیا، بر برخی تحولات خوب و مثبت در روابط دو کشور تاکید کرد و افزود: هیچ محدودیتی برای گسترش روابط ایران و اسپانیا قائل نیستیم. . هر دو کشور و همیشه ما علاقه مند هستیم از ایده های مشترک برای ترویج مسائل مورد علاقه هر دو کشور استفاده کنید.

وزیر امور خارجه با اشاره به روابط تاریخی بسیار خوب دو کشور، بر ضرورت تبادل هیئت ها و تسریع در روابط دو کشور در زمینه های مختلف تاکید کرد و از همتای اسپانیایی خود خواست برای ادامه مذاکرات مشترک به تهران سفر کند. سطوح دوجانبه و منطقه ای و بین المللی دعوت شد.

امیر عبداللهیان وی در واکنش به حمایت وزیر امور خارجه اسپانیا از ادامه مذاکرات برای فعال سازی مجدد برجام، بر تمایل کشورمان برای بازگشت همه طرف ها به توافق برجام تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تشکر از موضع خوب اسپانیا در قبال بحران فلسطین، بر لزوم پایان دادن به جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه برای ایجاد صلح در منطقه تاکید کرد و تاکید کرد که رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه بزرگی می شود. با این فکر که می تواند با توسل به جنگ به جنگ پایان دهد و حماس و مقاومت در غزه را نابود کند.

امیر عبداللهیان با تاکید بر اینکه جنبش حماس ایران یک جنبش است رهایی بخش او این را برای آزادی سرزمینش می داند. می توان جنگوی گفت: ما از تشدید و گسترش دامنه جنگ در منطقه استقبال نمی کنیم و اگر آمریکا حمایت خود را از رژیم اسرائیل پس بگیرد، اسرائیل نمی تواند چندین ساعت به جنگ ادامه دهد.

امیر عبداللهیان وی افزود: راه‌حل‌های سیاسی تحمیل‌شده به فلسطین کارساز نخواهد بود و این مردم فلسطین هستند که باید آینده غزه باشند. دوره پس از جنگ و در مورد آینده خود در غزه و کرانه باختری تصمیم بگیرند. وی افزود: اگر راه حل های سیاسی قبلی بر فلسطین تحمیل می شد رویایی ما بحران کنونی فلسطین را ندیدیم. وی تاکید کرد: تنها راه حل موثر برای صلح در منطقه، توقف فوری جنگ، باز کردن کریدورهای بشردوستانه، توقف مهاجرت اجباری و اجازه دادن به مردم غزه برای بازگشت به مناطق زندگی خود و یافتن راهی برای انجام این کار است. راه حل برای تبادل زندانی است.

امیر عبداللهیان وی تاکید کرد که توقف جنگ در غزه تأثیر فوری بر رویدادهای سایر مناطق از جمله دریای سرخ خواهد داشت.

خوزه مانوئل آلبارز وزیر امور خارجه اسپانیا در این دیدار با اشاره به روابط تاریخی دو کشور، ایران را بازیگری بسیار مهم و تاثیرگذار در منطقه دانست و از نگاه وزیر امور خارجه کشورمان به مسائل دوجانبه تشکر کرد. و منطقه ای مشاوره ها و از تبادل نظرات مشترک بین دو طرف در سطوح دوجانبه و منطقه ای استقبال کرد.

وزیر امور خارجه اسپانیا گفت‌وگو را بهترین راه حل اختلافات پیرامون برجام دانست و حمایت کشورش از ادامه گفت‌وگوها برای فعال‌سازی مجدد برجام را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه اسپانیا از پیامدهای ادامه جنگ در غزه ابراز نگرانی کرد و بر لزوم توقف جنگ و حملات به غیرنظامیان و احترام به قوانین بین المللی و بشردوستانه تاکید کرد.

وی همچنین از افزایش تنش ها در دریای سرخ ابراز نگرانی کرد و افزود: راه حل بحران فلسطین بر کل منطقه تاثیر می گذارد و کشورش از راه حل سیاسی برای مسئله فلسطین حمایت می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180574

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.