افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
3

شرکت شل عبور از دریای سرخ را متوقف کرد

  • کد خبر : 180508
شرکت شل عبور از دریای سرخ را متوقف کرد

به گزارش بازار، به دلیل نگرانی از تشدید تنش پس از حملات آمریکا و انگلیس به یمن، شرکت چند ملیتی نفت و گاز انگلیسی شل، عبور کشتی های خود از دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است. نیپون یوسن ژاپن، بزرگترین شرکت کشتیرانی این کشور نیز روز سه شنبه عبور از […]

به گزارش بازار، به دلیل نگرانی از تشدید تنش پس از حملات آمریکا و انگلیس به یمن، شرکت چند ملیتی نفت و گاز انگلیسی شل، عبور کشتی های خود از دریای سرخ را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورده است.

نیپون یوسن ژاپن، بزرگترین شرکت کشتیرانی این کشور نیز روز سه شنبه عبور از دریای سرخ را به حالت تعلیق درآورد.

سخنگوی این شرکت ژاپنی گفت: بزرگترین شرکت کشتیرانی ژاپن از نظر گردش مالی از امروز (سه شنبه) حمل و نقل تمامی شناورهای خود را در دریای سرخ متوقف کرده است.

سخنگوی این شرکت افزود: این شرکت که با نام NYK Line نیز شناخته می شود، از کشتی های خود که در نزدیکی دریای سرخ در حال تردد هستند نیز خواسته است در آب های امن منتظر بمانند و در حال بررسی تغییر مسیر است.

این شرکت آخرین شرکت کشتیرانی است که به دنبال توصیه نیروهای دریایی ائتلاف آمریکایی مبنی بر دوری از منطقه پس از شروع حملات هوایی آمریکا و انگلیس علیه نیروهای یمنی، عبور از این کریدور مهم کشتیرانی را متوقف کرد.

با آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، نیروی دریایی یمن هشدار داد: به عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمنان اسرائیلی در دریای سرخ تا پایان تجاوزات خود به غزه و جنایات خود علیه ملت فلسطین ادامه خواهند داد.

آمریکا مدعی ایجاد ائتلاف دریایی برای مقابله با عملیات ارتش یمن در دریای سرخ است، اما فرانسه، اسپانیا و ایتالیا با تایید خروج از دریای سرخ، از تحویل کشتی های جنگی خود به فرماندهی آمریکا خودداری کرده اند. ائتلاف، و تنها کشور عربی که مایل به انجام این کار بود، بحرین بود.

آمریکا و انگلیس به همراه 8 کشور دیگر در 11 ژانویه 2024 به مواضع انصارالله در یمن حمله کردند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد در 20 ژانویه 2024 قطعنامه 2722 پیشنهادی ایالات متحده آمریکا و ژاپن علیه انصارالله یمن را در خصوص حملات در دریای سرخ بدون ذکر دلیل اصلی این حملات و حمایت واشنگتن از دولت اسرائیل رژیم در بمباران غزه تایید شد. این قطعنامه با 11 رای موافق از 15 عضو شورای امنیت و بدون مخالفت به تصویب رسید و چهار عضو شورای امنیت شامل روسیه، چین و الجزایر رای ممتنع دادند. روسیه و چین از حق وتو خود استفاده نکردند.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از انصارالله یمن خواسته است تا حملات به محموله های تجاری و خطوط کشتیرانی را متوقف کند. این قطعنامه خواستار خویشتن داری برای جلوگیری از تشدید تنش ها در دریای سرخ و منطقه است و از همه طرف ها می خواهد تا تلاش های دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران از جمله حمایت از گفت وگو و روند صلح یمن را تقویت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.