افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
1

صدور اولین ضمانت نامه تامین مالی جمعی صنایع

  • کد خبر : 180303
صدور اولین ضمانت نامه تامین مالی جمعی صنایع

به گزارش بازار، محمدحسین مقیسه درباره نقش بورس در تامین مالی صنایع گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین چالش های صنایع کوچک در کشورهای در حال توسعه بحث تامین منابع مالی است. بنابراین بر اساس ماهیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، اقدامات حمایتی لازم برای صنایع زیر 50 کارگر انجام شود. وی افزود: […]

به گزارش بازار، محمدحسین مقیسه درباره نقش بورس در تامین مالی صنایع گفت: در حال حاضر یکی از مهمترین چالش های صنایع کوچک در کشورهای در حال توسعه بحث تامین منابع مالی است. بنابراین بر اساس ماهیت صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک، اقدامات حمایتی لازم برای صنایع زیر 50 کارگر انجام شود.

وی افزود: نظام بانکی به دلیل محدودیت سقف پرداختی نمی تواند تنها سازوکار مناسب برای تامین مالی صنایع تحت پوشش صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک باشد، بنابراین در حال حاضر بازار سرمایه یکی از منابع تامین مالی محسوب می شود. ابزارهای موجود

ابزارهایی برای تامین مالی مشاغل کوچک
مدیر کل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک تصریح کرد: بر اساس جلسات متعدد با وزارت حراست، بورس و سازندگان در خصوص بحث تامین مالی، اکنون در حال تعریف ابزارهایی هستیم تا صنایع کوچک بتوانند تامین مالی لازم را از طریق بورس تامین کنند. بازار و صندوق باید خدمات ضامن ارائه دهد.

مقیسه در ادامه گفت: یکی از مهم ترین شاخص هایی که در خصوص تامین مالی از طریق بازار سرمایه به درستی مورد توجه قرار می گیرد، مربوط به صورت های مالی حسابرسی شده سال های اخیر است که صنایع در این زمینه با چالش مواجه هستند.

صدور اولین ضمانت تامین مالی جمعی
وی بیان کرد: در 9 ماهه امسال با برگزاری جلسات متعدد با مسئولان سازمان بورس و اوراق بهادار و برخی بسترهای تامین مالی جمعی، این مدل تامین مالی را به طور جدی در دستور کار قرار دادیم و اولین ضمانت نامه در این زمینه نیز برای یک نفر صادر شد. از صنایع و به نفع یکی از پلتفرم های فعال در این حوزه در روزهای اخیر صادر شد.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک در ادامه بیان کرد: پیش بینی می شود بحث تامین مالی جمعی در بورس در سال آینده به صورت گسترده ادامه یابد.

مقیسه در پایان با بیان اینکه بیش از 35 درصد سبد محصولات که شامل انواع گارانتی ها می شود مربوط به حوزه دانش بنیان است، گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه از سال آینده علاوه بر این با تغییر ماموریت، نام صندوق نیز از تضمین به حمایت تغییر خواهد کرد. همچنین اساسنامه جدیدی در راستای تامین مالی مستقیم و غیرمستقیم از طریق بازار سرمایه تدوین خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180303

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.