افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
2

آبرسانی به مشهد از یک سد!

  • کد خبر : 180034
آبرسانی به مشهد از یک سد!

به گزارش بازار، حسین اسماعیلیان روز سه شنبه افزود: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد «طرق، اردک، دوستی و کارده» تامین می شود که سد دوستی مهمترین آنهاست. وی افزود: از مهرماه امسال تاکنون 23 میلی متر بارندگی در مشهد به ثبت رسیده که نسبت به دوره بلندمدت 60 درصد کاهش داشته است. مدیرعامل […]

به گزارش بازار، حسین اسماعیلیان روز سه شنبه افزود: نیاز آبی شهر مشهد از چهار سد «طرق، اردک، دوستی و کارده» تامین می شود که سد دوستی مهمترین آنهاست.

وی افزود: از مهرماه امسال تاکنون 23 میلی متر بارندگی در مشهد به ثبت رسیده که نسبت به دوره بلندمدت 60 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بارندگی ها بی اثر بوده و رواناب و آب ورودی به سدها نداشته ایم.

اسماعیلیان اضافه کرد: با کاهش 60 درصدی ذخیره آب در سدها نسبت به سال گذشته مواجه هستیم و سال سختی از نظر تامین آب برای این کلانشهر پیش رو داریم و حتی اگر بارندگی در این کلانشهر داشته باشیم. در روزها و ماه های آینده، اثرات سه سال متوالی خشکسالی همچنان جبران نخواهد شد.

وی ادامه داد: به شرایط فعلی مشکلات سه سال اخیر تامین آب اضافه شده است و همانطور که در بحث اجرای پروژه‌ها باید پروژه‌های ویژه‌تر، خاص‌تر و سخت‌تر و در حوزه مصرف اجرا کنیم. مدیریت، ما نیز باید اقدامات ویژه تری انجام دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: بر اساس تصمیمات مرکز عملیات پایش آب مشهد، چندین محور اولویت بندی شده و مصرف آب 20 درصد کاهش یافته و توزیع آب اداراتی که رعایت نمی کنند. مصرف متعادل قطع خواهد شد.

اسماعیلیان افزود: طی سال های گذشته اقدامات مدیریت مصرف در ابتدای فصل تابستان و همزمان با پیک مصرف در دستور کار قرار گرفت اما به دلیل شرایط بحرانی امسال این کار را از فصل زمستان آغاز کرده ایم.

وی ادامه داد: بسیاری از مشتریان مصرف کننده خوبی هستند و انتظار دارند با برخی از مشتریانی که مصرف کننده بد هستند برخورد کنند و در این راستا انشعابات عمومی متعلق به مجتمع های مسکونی که دارای استخر هستند و همچنین انشعاب آب باغ ویلاهای داخل و در اطراف شهر مشهد، جایی که مصرف غیر متعارف متوقف خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: فضاهای عمومی مانند هتل ها و کارواش ها به دقت رصد شده و مصرف قسمت زیادی از آنها با اقداماتی مانند نصب تجهیزات کاهش مصرف و انشعاب متعادل شده است. که مصرف غیرعادی دارد قطع می شود.

اسماعیلیان افزود: الزام کاهش 20 درصدی مصرف آب ادارات ابلاغ شده و به ادارات و سازمان هایی که مصرف نامنظم آب دارند رسیدگی و آب این ادارات قطع می شود.

وی تاکید کرد: مشهد به دلیل تداوم خشکسالی و کمبود بارندگی با کاهش 40 درصدی آب مواجه است.

سدهای آبرسانی مشهد شامل سدهای «دوستی، طرق، اردک و کارده» است که به دلیل کاهش بارندگی و خشکسالی در وضعیت بسیار بدی قرار دارند.

بر اساس اعلام سازمان های آب، 100 درصد شهر مشهد در وضعیت «خشکسالی بسیار شدید» قرار دارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180034

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.