افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

پهپادها و موشک های چینی مجهز به سپرهای مرموز

  • کد خبر : 179730
پهپادها و موشک های چینی مجهز به سپرهای مرموز

غزل زیاری: یک لایه محافظ نامرئی متشکل از یون های باردار الکتریکی آماده محافظت از پهپادها، موشک ها و سایر سلاح های چینی در برابر حملات مایکروویو پرقدرت است، درست مانند فناوری های رویایی که در دنیای سینما و در فیلم هایی مانند “Star Trek” یا “Star” دیده می شود. جنگ ها.” “. نمایندگی شد. […]

غزل زیاری: یک لایه محافظ نامرئی متشکل از یون های باردار الکتریکی آماده محافظت از پهپادها، موشک ها و سایر سلاح های چینی در برابر حملات مایکروویو پرقدرت است، درست مانند فناوری های رویایی که در دنیای سینما و در فیلم هایی مانند “Star Trek” یا “Star” دیده می شود. جنگ ها.” “. نمایندگی شد.

سپر انرژی چگونه کار می کند

هنگامی که تابش مهاجم شروع می شود، سپر انرژی در یک لحظه کوتاه فعال می شود و مقاومت آن در برابر هر حمله تشدید می شود. فناوری مدرن در برابر امواج مایکروویو با قدرت بالا آسیب پذیر است و حتی تراشه های نظامی تقویت شده با مدارهای ویژه می توانند در برابر حملات مایکروویو مقاوم باشند.

اما این امواج قوی جریان های الکتریکی داخل تراشه را از بین می برد و دمای داخلی آن را افزایش می دهد.

تیم تحقیقاتی به رهبری چن ژونگ‌شنگ، یکی از همکاران تحقیقاتی در آزمایشگاه کلید دولتی فناوری لیزر توان پالس دانشگاه ملی فناوری دفاع، گفت: سپر پلاسمایی با دمای پایین آن می تواند مدارهای حساس را در برابر بمباران با سلاح های الکترومغناطیسی تا 170 کیلووات و تنها 3 متر دورتر محافظت کند. و آزمایشات آزمایشگاهی امکان سنجی این فناوری غیرعادی را نشان داده است.

بیشتر بخوانید:

چن و همکارانش در مقاله ای که در مجله دانشگاه ملی فناوری دفاعی منتشر شد، نوشتند: «ما در حال توسعه دستگاه های کوچک برای ایجاد این فناوری هستیم.

آغاز تحقیقات تحت فشار آمریکا.

تیم چن اعلام کرد که این تحقیقات تحت فشار ایالات متحده آمریکا انجام شده است. در همین رابطه، آنها گفتند: «ایالات متحده پیش از این از تجهیزاتی مانند سامانه بازدارندگی فعال، سامانه عقاب هوشیار، موشک کروز AGM-86 حامل کلاهک مایکروویو پرقدرت و تسلیحات مایکروویو پرقدرت برای محاصره حریم هوایی استفاده کرده است. … ارتش آمریکا سرمایه گذاری های خود را در این زمینه دو برابر می کند.

در ادامه می خوانیم: اگر سیستم اطلاعات الکترونیکی ارتش آزادیبخش خلق چین از بین برود، حتی قدرتمندترین سلاح ها و تجهیزات کور شده یا به انبوهی از فلزات ضایعاتی تبدیل می شوند و در نتیجه ماهیت جنگ آینده را تغییر می دهند.»

بر اساس اطلاعات عمومی، ارتش چین همچنین در حال توسعه تسلیحات مایکروویو با قدرت فوق العاده بالا (برخی نزدیک یا بیش از گیگاوات) برای حمله به اهداف دوربرد، مانند هواپیماهای بدون سرنشین در ارتفاع بالا یا حتی ماهواره های مدار پایین است. استارلینک اسپیس ایکس.

در گذشته، حفاظت از وسایل الکترونیکی عمدتاً بر مدارها متمرکز بود. با این حال، با افزایش قدرت مهاجمان بالقوه، دانشمندان روش‌های حفاظتی دیگری از جمله لایه‌های محافظ سطحی را پیشنهاد کرده‌اند که می‌توانند ساختار فیزیکی خود را برای تنظیم امواج الکترومغناطیسی ورودی تغییر دهند. اما در حال حاضر، این سپر حالت جامد برای رسیدگی به مسائل گرمایشی و تداخل الکترونیکی همزمان تلاش می‌کند.

طراحی سپر انرژی مبتنی بر پلاسما

سپر انرژی مبتنی بر پلاسما یک رویکرد کاملاً جدید است که اصول تای چی را یادآوری می کند و انرژی حمله را به جای برخورد مستقیم با حملات الکترومغناطیسی مخرب به یک نیروی دفاعی تبدیل می کند.

تیم چن ابتدا با محاسبات ریاضی نشان داد که استراتژی آنها قوانین اساسی فیزیک را نقض نمی کند و سپس از انرژی الکتریکی بسیار کمی برای تولید یک لایه پلاسما پایدار استفاده می کند.

بر اساس مقاله منتشر شده، هنگامی که امواج الکترومغناطیسی مهاجم با این ذرات باردار تماس پیدا می کنند، بلافاصله انرژی الکترومغناطیسی امواج را جذب کرده و بسیار فعال می شوند.

اگر دشمن در این مدت به حمله خود ادامه دهد یا قدرت خود را افزایش دهد، پلاسما به طور ناگهانی چگالی خود را در فضا افزایش می دهد و بیشتر انرژی فرود را مانند یک آینه منعکس می کند. در همین حال، امواج ورودی به پلاسما نیز توسط ذرات باردار شبیه بهمن غرق می شوند.

پس از جمع‌بندی داده‌های آزمایش، چن و دستیارانش گفتند: هرچه غلظت پلاسما بیشتر باشد، اثر محافظتی بهتری دارد. هنگامی که امواج مایکروویو پرقدرت کاهش می یابد، پلاسما به دلیل عدم وجود انرژی خارجی برای حفظ آن، به سرعت به حالت اولیه خود باز می گردد.»

الزامات ارتش چین برای این سپر انرژی شامل قابلیت های محافظ قوی است که شامل عدم تداخل در عبور امواج الکترومغناطیسی کم توان است. زیرا پهپادها و موشک های محافظت شده نیز باید قادر به ارسال یا دریافت سیگنال باشند.

برای سرکوب تلاش های دشمن برای نفوذ به پلاسما با تغییر فرکانس مایکروویو، فرکانس پاسخ موثر سپر انرژی باید تا حد امکان گسترده باشد. چالش اصلی دیگر این است که خود دستگاه مولد برق باید در برابر حملات مایکروویو با قدرت بالا مقاومت کند و در عین حال اندازه، جرم و مصرف انرژی خود را تا حد امکان پایین نگه دارد. به گفته چن و همکارانش، آنها به کار روی این سوالات ادامه خواهند داد.

آبنما: scmp

۵۸۵۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179730

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.