افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

خرید بیش از 13 میلیارد ریال تجهیزات نفتی و قطعات یدکی در 9 ماهه امسال

  • کد خبر : 179691
خرید بیش از 13 میلیارد ریال تجهیزات نفتی و قطعات یدکی در 9 ماهه امسال

به گزارش خبرنگار بازار، علی صفری در نشست خبری مدیران نفت، حفاری و تامین نفت اروندان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: شرکت ملی در 9 ماهه امسال به یک هزار و 385 قلم کالا نیاز داشته است. مناطق نفت خیز جنوب جانمایی شد و تجهیزات صنعت نفت به ارزش 4.969 […]

به گزارش خبرنگار بازار، علی صفری در نشست خبری مدیران نفت، حفاری و تامین نفت اروندان در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت اظهار داشت: شرکت ملی در 9 ماهه امسال به یک هزار و 385 قلم کالا نیاز داشته است. مناطق نفت خیز جنوب جانمایی شد و تجهیزات صنعت نفت به ارزش 4.969 میلیارد ریال از سازندگان خوزستان خریداری شد.

وی یادآور شد: سال گذشته سه هزار و 912 قلم کالای مورد نیاز نفت به ارزش 11 هزار و 135 میلیارد ریال از شرکت های سازنده تجهیزات نفتی و قطعات یدکی خریداری شد.

مدیر تدارکات و امور کالایی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به خرید کالا به ارزش 13 میلیارد و 818 میلیون ریال در 9 ماهه امسال اظهار داشت: در مهمترین بخش یعنی بخش مهندسی و تولید فرآورده های نفتی، سال گذشته توانسته اند 195 قلم کالا را در استان خریداری کنند.

وی تصریح کرد: 495 کالا، 9 هزار و 600 قطعه و 360 قطعه تجهیزات جانمایی شد؛ کمبود قطعات باعث تاخیر در نوسازی کارخانجات نفت شد.

صفری با بیان اینکه در سال گذشته 495 قلم کالا به ارزش 224 میلیارد ریال ساخته شده است، گفت: در 9 ماهه امسال توانستیم خرید کالا را دوبرابر کنیم و میزان کالاهای خریداری شده را به 409 میلیارد ریال برسانیم.

وی به مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات مورد نیاز نفت در حوزه ساخت داخل فرآورده های نفتی اشاره کرد و افزود: با مهندسی معکوس 9 هزار و 600 قطعه و 360 تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت جانمایی شد.

مدیر تدارکات و امور کالایی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بیان اینکه تاکنون 19 هزار و 238 قلم فرآورده های نفتی جانمایی شده است، اظهار داشت: در زمینه تعمیرات اساسی کارخانجات نفت، تامین را بر عهده داشتیم. قطعات یدکی و یک قطعه را قرارداد فرعی کردند و ما توانستیم قطعه را تهیه کنیم.

وی ادامه داد: طی چهار سال گذشته تعمیرات عمده کارخانه روغن کشی به دلیل کمبود قطعات و شرایطی که ایجاد کرد کند شده و متأسفانه عقب مانده ایم.

وی گفت: امسال در زمینه تعمیرات اساسی کارخانجات نفت شروع خوبی داشته ایم به طوری که در سال جاری تعمیرات اساسی 36 کارخانه روغن سازی پیش بینی شده است که از این تعداد تعمیرات اساسی 14 کارخانه به پایان رسیده است. مناقصه 11 کارخانه دیگر انجام شده و پیمانکار برنده مشخص شده و در انتظار تحویل به کارخانه است.

مدیر تدارکات و امور کالایی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به تغییر شرایط و افزایش تولید نفت در ایران، یادآور شد: به همین دلیل زمان اعزام کارخانجات نفت کاهش یافته است. و تعمیرات اساسی نیز در 6 کارخانه در حال انجام است و کارخانه ها نیز منتظر تعیین پیمانکار هستند.

صفری طرح بومی سازی 7 هزار و 500 قلم فرآورده های نفتی را برشمرد و افزود: در این طرح بومی سازی 4 هزار و 900 قلم تولید شده و بخشی از قسمت های مختلف بروشور تهیه و در دست تهیه است و بخشی دیگر در مرحله رایزنی و مناقصه است.

وی گفت: در زمینه حفاری تعداد تولیدکنندگان ما محدود است و تولید نفت ما افزایش یافته است و شرایط هم اکنون مهیا است و 6 گروه محصول در حفاری داریم و از تولیدکنندگان در خوزستان درخواست داریم. با توجه به نیاز خود باید خود را تجهیز کرده و برای تولید این قطعات آماده کنیم. در زمینه ساخت و جانمایی قطعات حفاری تا پنج سال زمان می برد که یک سال آن گذشته است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179691

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.