افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
3

سندرز: فاجعه انسانی در غزه بدتر از حوادث درسدن آلمان است

  • کد خبر : 179634
سندرز: فاجعه انسانی در غزه بدتر از حوادث درسدن آلمان است

سناتور دموکرات آمریکا برنی سندرز گفت بحران انسانی در غزه «بدتر» از وقایع جنگ جهانی دوم در درسدن آلمان است. سندرز روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «اگر می‌گفتم درسدن، آلمان، به ویرانی وحشتناک آن استان در طول جنگ جهانی دوم فکر می‌کردید». آنچه اکنون سه ماه است در غزه می گذرد، بدتر از آن چیزی […]

سناتور دموکرات آمریکا برنی سندرز گفت بحران انسانی در غزه «بدتر» از وقایع جنگ جهانی دوم در درسدن آلمان است.

سندرز روز یکشنبه به سی‌ان‌ان گفت: «اگر می‌گفتم درسدن، آلمان، به ویرانی وحشتناک آن استان در طول جنگ جهانی دوم فکر می‌کردید». آنچه اکنون سه ماه است در غزه می گذرد، بدتر از آن چیزی است که بیش از دو سال در درسدن رخ داد. این یک فاجعه است».

منظور سندرز بمباران درسدن در سال 1945 توسط نیروهای آمریکایی و انگلیسی بود که 25000 کشته بر جای گذاشت. این سناتور ارشد اهل ورمونت با بیان دیدگاه‌های روشنی درباره جنگ غزه، روز یکشنبه گفت رژیم صهیونیستی حق کشتار غیرنظامیان را ندارد.

وی با این حال عملیات طوفان الاقصی را که توسط جنبش مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی در 7 اکتبر 2023 انجام شد، تروریستی خواند، تصریح کرد: نظر من از ابتدا این بوده است که اسرائیل حق پاسخگویی به آن را دارد. این. حمله تروریستی بله، اما هیچ حقی برای جنگ با کل جمعیت، زنان و کودکان وجود ندارد و کنگره آمریکا باید وارد عمل شود، زیرا بسیاری از این تخریب ها با سلاح های ارائه شده توسط ایالات متحده انجام می شود.

سندرز در نظر دارد در این هفته قطعنامه ای را در سنا بر اساس قانون کمک های خارجی ارائه کند که بر اساس آن وزارت امور خارجه آمریکا باید درباره «نقض های احتمالی حقوق بشر» در مورد حملات رژیم صهیونیستی به غزه تحقیق کند.

سندرز درباره این قانون گفت: در این قانون آمده است که اگر کمک نظامی آمریکا به هر کشوری اعم از عربستان سعودی، اسرائیل یا هر کشور دیگری ارائه شود، باید مطابق با حقوق بشر، موازین بین المللی حقوق بشر و قوانین آمریکا باشد.

وی افزود: به نظر من واقعاً مشکل این نیست. ما با یک فاجعه انسانی وحشتناک روبرو هستیم. ما نمی توانیم به او پشت کنیم. کنگره باید کاری برای محافظت از کودکان در فلسطین انجام دهد.

سندرز همچنین خاطرنشان کرد که چنین قطعنامه ای برای اولین بار در سنای ایالات متحده به رأی گذاشته خواهد شد و اذعان داشت که احتمالاً 51 رأی لازم برای تصویب آن را نخواهد داشت.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179634

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.