افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

اشتباهاتی که در زمان بیماری مرتکب می شویم

  • کد خبر : 179333
اشتباهاتی که در زمان بیماری مرتکب می شویم

برای تسریع بهبودی از این اشتباهات رایج سرماخوردگی و آنفولانزا اجتناب کنید. در زیر برخی از این عادات نادرست را با استناد به “Web MD” مورد بحث قرار خواهیم داد. 1. خود را قوی نشان می دهید: زمانی که مریض هستید از روال معمول خود پیروی نکنید. بدن شما برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی یا […]

برای تسریع بهبودی از این اشتباهات رایج سرماخوردگی و آنفولانزا اجتناب کنید. در زیر برخی از این عادات نادرست را با استناد به “Web MD” مورد بحث قرار خواهیم داد.

1. خود را قوی نشان می دهید: زمانی که مریض هستید از روال معمول خود پیروی نکنید. بدن شما برای مبارزه با ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا به انرژی نیاز دارد. استراحت را در اولویت قرار دهید. برنامه های خود را لغو کنید، از محل کار یا مدرسه مرخصی بگیرید و در خانه بمانید. با این عمل علاوه بر کمک به التیام بدن، از انتشار میکروب ها در محیط خود نیز جلوگیری خواهید کرد.

2. علائم آنفولانزا را نادیده بگیرید: معمولاً برای سرماخوردگی نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. اما اگر علائم آنفولانزا مانند تب بالا، بدن درد و خستگی دارید، باید به پزشک مراجعه کنید. پزشکان معمولا یک داروی ضد ویروسی تجویز می کنند.

3. خواب کافی ندارید: نداشتن خواب کافی سیستم ایمنی شما را ضعیف می کند و مبارزه با عفونت ها را سخت تر می کند. یک مطالعه نشان داد افرادی که کمتر از شش ساعت در شب می خوابند، چهار برابر بیشتر از افرادی که حداقل هفت ساعت می خوابند، در معرض بیماری هستند. پس شب ها زود بخوابید و در طول روز چرت بزنید. اگر علائم شما را بیدار نگه می دارد، سرفه های شبانه خود را با کمی عسل آرام کنید و از یک مرطوب کننده هوا استفاده کنید تا راحت تر نفس بکشید.

4. بلافاصله سراغ آنتی بیوتیک می روید: این نسخه حال شما را بهتر نمی کند. آنتی بیوتیک ها فقط باکتری ها را از بین می برند و سرماخوردگی و آنفولانزا توسط ویروس ها ایجاد می شود. تقریبا یک سوم نسخه های آنتی بیوتیکی غیر ضروری هستند. این می تواند خطر عوارض جانبی مانند اسهال و واکنش های آلرژیک را افزایش دهد. همچنین به یک مشکل عمده بهداشت جهانی کمک می کند: مقاومت آنتی بیوتیکی. این زمانی است که باکتری ها به داروها عادت کرده و اثر درمانی آنها را کاهش می دهند.

5. به اندازه کافی آب نمی نوشید: وقتی گلوی شما درد می کند، قورت دادن مایعات آسان نیست. اما وقتی هیدراته بمانید، می توانید مخاط را رقیق کرده و احتقان را برطرف کنید. علاوه بر این، نوشیدن آب می تواند سردرد را از بین ببرد. مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می نوشید. برای تسکین بیشتر، یک نوشیدنی گرم مانند چای گیاهی بنوشید. تحقیقات نشان می دهد که می تواند به کاهش علائم سرماخوردگی مانند خستگی یا گلودرد کمک کند.

6. وعده های غذایی و میان وعده ها را حذف می کنید: ممکن است اشتهای زیادی نداشته باشید، اما مهم است که چیزی بخورید. کالری ها و مواد مغذی به سوخت سلول های ایمنی تبدیل می شوند که به ویروس های سرماخوردگی و آنفولانزا حمله می کنند. سعی کنید یک کاسه سوپ مرغ بخورید. تحقیقات نشان می دهد که این غذا در واقع می تواند برخی از علائم بیماری را کاهش دهد.

7. سیگار می کشید: سیگار به ریه های شما آسیب می رساند و گلو را تحریک می کند. این می تواند علائم سرماخوردگی را بدتر کند. پس سیگار و سیگارهای الکترونیکی را ترک کنید و از دود دست دوم (قرار گرفتن در معرض دود سیگار دیگران) خودداری کنید.

8. استرس دارید: هورمونی که بدن شما هنگام استرس تولید می کند برای سیستم ایمنی بدن مضر است. همچنین التهاب را افزایش می دهد که می تواند احتقان بینی را حتی بدتر کند. سعی کنید روی آرامش و ریکاوری تمرکز کنید.

با توجه به گسترش گسترده سرماخوردگی و آنفولانزا، بهتر است برای مقابله با آنها آماده باشید. این کار به ما کمک می کند تا در صورت عفونت بهتر روند درمان را طی کنیم یا از سرایت بیماری به اطرافیانمان جلوگیری کنیم.

این آماده سازی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

* منابع و آذوقه را ذخیره کنید: قبل از شروع فصل سرماخوردگی و آنفولانزا آماده شوید. مقدار زیادی دستمال کاغذی، صابون و ضدعفونی کننده دست تهیه کنید. همچنین ماسک های اضافی را در دسترس داشته باشید، زیرا نشان داده شده است که از شما در برابر انتشار ویروس ها محافظت می کنند. اگر فرزندان شما مریض می شوند، از کتاب های رنگ آمیزی، پازل و غیره استفاده کنید. برای گذراندن زمان بهبودی کودک از بیماری.

* در صورت لزوم از وسایل دور ریختنی استفاده کنید. اگر همه بیمار هستند و شرایط انتقال شدید است، به جای دستمال از دستمال کاغذی استفاده کنید. همچنین می توانید به جای لیوان از لیوان های کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید و پس از یک بار استفاده آن ها را دور بیندازید. به این ترتیب احتمال انتشار میکروب ها کمتر است.

* شستن دست ها را جدی بگیرید: دست های میکروبی باعث سرماخوردگی و آنفولانزا می شوند. دست های خود را به مدت 20 ثانیه با صابون خوب بشویید.

* ضد عفونی کردن: نیازی نیست تمام روز را صرف سمپاشی تمام سطوح با مواد ضدعفونی کنید. ممکن است لازم باشد برخی از اقلام حساس مانند دستگیره در، کنترل تلویزیون و تلفن را هر روز ضد عفونی کنید.

* غذاهای سالم و ضروری برای این دوران تهیه کنید و در صورت لزوم در یخچال نگهداری کنید. اگر به چند روز استراحت و ریکاوری نیاز دارید، می توانید چند وعده غذایی آسان برای ناهار و شام تهیه کنید. نوشیدنی ها و تنقلات سالم مورد علاقه فرزندانتان را در دسترس داشته باشید.

* کابینت داروی خود را بررسی کنید: مطمئن شوید که کابینت داروی شما حاوی مسکن‌ها، کاهش‌دهنده تب، شربت‌های سرفه و داروهای بدون نسخه (بدون نسخه) است که برای مبارزه با سرماخوردگی یا آنفولانزا استفاده می‌کنید. همچنین بررسی کنید که آیا داروها همپوشانی دارند یا تداخل دارند. همچنین دستگاه هایی مانند دماسنج و رطوبت سازها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که درست کار می کنند.

* برنامه ریزی برای روزهای بیماری؛ ممکن است به چند روز مرخصی نیاز داشته باشید. حتی اگر بیمار نشوید، ممکن است لازم باشد از فرزندان بیمار خود مراقبت کنید. قبل از مواجه شدن با این شرایط بهتر است برنامه های کاری خود را مرور کنید و ببینید در صورت بیماری وضعیت چگونه خواهد بود.

* در مورد کمک فکر کنید: اگر بیمار شوید ممکن است به کمک نیاز داشته باشید. از قبل بررسی کنید که آیا یکی از خانواده یا دوستان شما می تواند از کودکان بیمار شما مراقبت کند یا خیر.

* استراحت کنید: چه در حال تلاش برای بهبودی از سرماخوردگی یا آنفولانزا هستید یا سعی در اجتناب از آن دارید، به اندازه کافی بخوابید. فرزندان خود را به موقع بخوابانید.

بیشتر بخوانید:

با این ویتامین ها کبد سالم تری داشته باشید/ 8 ویتامین مفید برای سلامت کبد

۴۷۲۳۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179333

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.