افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

قلب دموکراسی در ایران می تپد / نقش فراموش شده احزاب در مازندران – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 179281
قلب دموکراسی در ایران می تپد / نقش فراموش شده احزاب در مازندران – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر، گروه استانی: کمتر از دو ماه تا بزرگترین رویداد ملی کشور باقی مانده و کارشناسان معتقدند تامین زیرساخت ها، ارائه برنامه ها، جلوگیری از تخریب و ارائه برنامه توسط داوطلبان و تیم های میدانی، مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات را تضمین می کند. استان مازندران دارای 9 حوزه انتخاباتی و 12 کرسی مجلس […]

خبرگزاری مهر، گروه استانی: کمتر از دو ماه تا بزرگترین رویداد ملی کشور باقی مانده و کارشناسان معتقدند تامین زیرساخت ها، ارائه برنامه ها، جلوگیری از تخریب و ارائه برنامه توسط داوطلبان و تیم های میدانی، مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات را تضمین می کند.

استان مازندران دارای 9 حوزه انتخاباتی و 12 کرسی مجلس است و شورای نظارت صلاحیت 377 نامزد را برای رقابت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی تایید کرد.

در استان مازندران برای هر کرسی مجلس 31 نفر با هم رقابت می کنند که احتمال می رود با افزایش تعداد این تعداد افزایش یابد. تایید شده وجود دارد و به گفته کارشناسان و صاحب نظران مشارکت آگاهانه و انتخاب صحیح به توسعه همه جانبه کمک می کند.

علیرضا یونس معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت انتخابات مظهر دموکراسی در جوامع مختلف از جمله در کشور ماست و در میان حقوق مردم تجلی می یابد، وی افزود: این رویداد یکی از ابزارهای قدرت نرم است که تاثیر بسزایی در روند چگونگی آن دارد. تشکیل داد. جامعه با توجه به مردم و بالعکس در ابعاد مختلف به سوی تعالی، رفاه و رضایت مردم هدایت می شود.

تاثیرات آرای مردم در یک دوره زمانی طولانی تاثير گذار و دائمی است

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: اگرچه فرصتی که انتخابات از هر فردی برای شرکت در رای گیری می گیرد بسیار کوتاه است اما آثار آرای مردم ماندگار خواهد بود.

وی تصریح کرد: اینجاست که ارزش یک تصمیم عاقلانه، دوراندیشانه و درست در مقایسه با یک تصمیم غیرمنطقی، مغرضانه و نادرست (در آراء داده شده) تاثیر خود را در زندگی مردم خواهد گذاشت.

این فعال سیاسی ادامه داد: به همین دلیل است که انتخابات قلب دموکراسی مشارکتی محسوب می شود و شهروندان در مرکز قرار دارند و به همین دلیل رقابت یکی از مهم ترین مولفه های انتخابات تلقی می شود.

یونسی تصریح کرد: اکنون با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات، اقدامات زیر می تواند در این امر موثر باشد اما انتظار می رود برای مشارکت مردم برنامه ریزی شود. در تمام ماه های سال کاهش موانع حضور مردم در فضاهای اجتماعی، مولفه های ارتباط مردم با کارگزاران حکومتی، باید بیش از پیش ادامه یابد.

نویسنده کتاب و استاد دانشگاه در مازندران به اهمیت انتخابات اشاره کرد و گفت: فعال سازی فضاهای انتخاباتی در دانشگاه ها توسط تشکل های دانشجویی و معلمی و همچنین افزایش مستمر فضا برای برگزاری انتخابات حائز اهمیت است.

وی یادآور شد: تشکل های صنفی در بخش های مختلف از جمله اتحادیه های صنفی، اتحادیه های صنفی، اتاق های بازرگانی، مساجد و سازمان های مردم نهاد (NGO) فعال شوند.، تشکل‌های ورزشی، هنری و…، فعال شدن احزاب و جنبش‌های سیاسی، فعال‌سازی رسانه‌ها، شبکه‌های مجازی، مرجعیت در عرصه‌های مختلف، فراهم کردن شرایط برای اقشار مختلف اجتماعی برای شناسایی نامزدهای انتخاباتی و همچنین مردم. اشتیاق و مشارکت آگاهانه در انتخابات کمک می کند.

یونسی برنامه ریزی و اجرای برنامه های سازنده در شبکه های تلویزیونی سراسری و استانی و پرهیز از گزینش های یک جانبه را با دعوت از مهمانان به مناسبت افزایش تمایل مردم به حضور در انتخابات ضروری دانست.

نقش فراموش شده احزاب در مازندران

احزاب و گروه های سیاسی در جوامع پیشرفته و توسعه یافته نقش مهمی در مشارکت و حضور آگاهانه در پای صندوق های رای دارند و بسیاری از مطالبات مردم از طریق این گروه ها رصد می شود.

فعالیت حزبی در مازندران فصلی و همزمان با ایام انتخابات است و این گروه ها نتوانسته اند نقش موثری در هدایت افکار عمومی برای بیان مطالبات یا مشارکت داشته باشند.

یک فعال سیاسی و اجتماعی مازندرانی با اشاره به مهمترین انتظارات نمایندگان مجلس، بیان کرد: با وضع قوانین موثر از جمله وظایف و وظایف مجلس، مشکلات اساسی جامعه را حل یا کاهش دهیم و گفت: بیکاری، مشکلات اقتصادی بخش موثری از جامعه است، کاهش مستمر ارزش پول ملی، مشکلات ناشی از تحریم های پی در پی، مبارزه با فساد در ابعاد مختلف، جلوگیری از به کارگیری معلولان در سمت های مدیران از جمله وظایف است.

قلب دموکراسی در ایران می تپد/ نقش فراموش شده احزاب در مازندران

علی عسکری اظهار داشت: توجه اساسی به نیروهای متخصص و مجرب برای افزایش کارآمدی نظام داشته و بدون توجه به برخورد گروهک ها، جناح ها و… کاهش و جلوگیری از بروز شکاف ها در روابط بین ملت و کشور را داشته است. دولت، کاهش مشکلات مربوط به پیری جمعیت کشور، بهبود و افزایش وضعیت پاسپورت کشور در جهان، ارتقای کیفیت آموزشی و سلامت و ایمنی جامعه، القای روحیه نشاط و امید به آینده در جامعه و کارکردهای جلوگیری از خروج (هجرت نخبگان و سرمایه اجتماعی جامعه) از کشورهای دیگر.

وی با اشاره به نقش برجسته احزاب در فعال سازی مطالبات و مطالبات مردمی، اجرای میزگردها و جلسات توجیهی و استفاده از ظرفیت اقشار مختلف دانشجویان، بانوان و گروه های تاثیرگذار را برای ارتقای مشارکت های مردمی در میدان ها دانست. انتخاباتی بسیار مهم است و گفت: انتخابات یک رویداد ملی است، موانع مشارکت مردمی در نظر گرفته شده است و باید با تلاش بیشتر و کاهش مشکلات بیشتر شود.

انتخابات یک رویداد ملی تلقی می شود و باید با تلاش بیشتر و کاهش مشکلات موانع بر سر راه مشارکت مردمی افزایش یابد.

در استان مازندران بیش از 3200 شعبه اخذ رای برای دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در نظر گرفته شده است و به گفته مسئولان شرایط برای برگزاری دو انتخابات در استان.

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران با اشاره به نزدیک شدن به انتخابات و مطرح شدن امنیت انتخابات به عنوان یکی از موضوعات مورد بحث، اظهار داشت: در این جلسه استانداران گزارشی از آخرین وضعیت آمادگی برای انتخابات ارائه کردند. انتخابات

وی با بیان اینکه خوشبختانه بر اساس گزارش های ارائه شده مشکل امنیتی در استان نداریم، گفت: همه سازوکارها برای برگزاری انتخابات در استان آماده است.

مازندران یکی از گزینه های انتخابات الکترونیک است

وی با بیان اینکه همه شهرستان ها بر اساس قوانین جدید آمادگی برگزاری انتخابات را دارند، درباره انتخابات الکترونیکی در استان تصریح کرد: به احتمال زیاد مازندران یکی از استان های پایلوت برای برگزاری انتخابات الکترونیکی خواهد بود اما هنوز از سوی وزارتخانه اعلام نشده است. داخلی. .

وی توسعه و اجرای فیبر نوری را از اقدامات مختلف از جمله اقدامات تشریح کرد و گفت: در حال حاضر بیش از 90 درصد اقدامات مورد نیاز برای انتخابات الکترونیکی در استان آماده است.

استاندار مازندران تصویب یا رد عناوین را به عنوان یکی از ارکان مهم انتخابات مهیج مطرح کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه داوطلبان و داوطلبان هیچ مانعی وجود ندارد، گفت: خوشبختانه در این دوره از انتخابات همه اقشار حضور دارند و امیدواریم صلاحیت همه متقاضیان شرکت در انتخابات تایید شود. کسانی که هنوز واجد شرایط نیستند، فرصت حضور در این عرصه را خواهند داشت.

بررسی و مشاهده لیست نامزدهای تایید صلاحیت شده در مازندران نشان می دهد که اکثر افراد موثر و تاثیرگذار از طیف های مختلف سیاسی در این لیست حضور دارند و انتظار می رود با افزایش تعداد تایید شده در مراحل بعدی، کوره انتخابات در استان مازندران بیش از پیش داغ خواهد شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.