افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
3

روایت طوفان های سهمگین زندگی یک دختر در “ساکن خیابان ملک” – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 179178
روایت طوفان های سهمگین زندگی یک دختر در “ساکن خیابان ملک” – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: کتاب «ساکن خیابان ملک» که در مهر 1402 توسط ناشر سوره مهر منتشر شده است، حاوی زندگی نامه اشرف جواهری است. زنی که در سطر نوشته هایش نشان می دهد که همانطور که پشت سر هر مرد موفقی یک زن قدرتمند است، پشت یک زن موفق نیز مردی […]

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: کتاب «ساکن خیابان ملک» که در مهر 1402 توسط ناشر سوره مهر منتشر شده است، حاوی زندگی نامه اشرف جواهری است. زنی که در سطر نوشته هایش نشان می دهد که همانطور که پشت سر هر مرد موفقی یک زن قدرتمند است، پشت یک زن موفق نیز مردی همراه و همدل است که به زنان انگیزه می دهد که مصمم تر از همیشه در مسیر او قدم بردارند. آرزو و هدف

کتاب «مردی در خیابان ملک» پر از اتفاقات ریز و درشت است. ثبت جریان های زندگی که گاه دستخوش طوفان های سهمگین می شود و اضطراب و نگرانی را در زندگی انسان می آورد، اما از رغبت خواننده برای ادامه کتاب نمی کاهد. اشرف در تمام حوادث زندگی قوی بوده و زنده مانده است. دختری که در چهارده سالگی ازدواج می کند، همسرش کاظم را فرشته نجات خود می خواند. فرشته ای که انگار پدرش وجود این مرد را پس از مرگش به دخترش سپرد تا قایق نجات دخترش در آشوب روزگار به مکانی امن پناه برد. اشرف با حمایت همسرش به تحصیل ادامه می دهد و با وجود همه مشکلات به جایی می رسد که باید باشد.

خاطرات اشرف جواهری پر از تاریخ و حوادث است. صدای انقلاب و تظاهرات در جای جای کتاب به گوش می رسد. تلاش برای تغییر سرنوشت ملتی که از وضعیت موجود خسته شده بود و چشم به مشت های گره کرده جوانانی چون اشرف دوخته بود، در سراسر کتاب طنین انداز می شود و آن قسمت از داستان و زندگی راوی را زینت می بخشد.

اشرف با وجود مادر بودن دیپلم می گیرد. او علاوه بر تحصیل، برای تحقق بخشیدن به خواسته های همکلاسی هایش برای ایجاد جامعه ای بهتر تلاش می کند. وقتی وارد دانشگاه می شوید، در تمام گروه ها و کلاس هایی شرکت می کنید که به شما در رسیدن به اهدافتان کمک می کند. حتی با وجود فرزند نیز مطالعه و فعالیت سیاسی برای او به معنای خستگی نیست.

«مردی در خیابان ملک» نیز از مهاجرت و تنهایی بسیار صحبت می کند. وقتی اشرف بارها به دلیل شغل یا قبولی همسرش در دانشگاه مجبور به ترک شهرش می شود، با ناراحتی از تنهایی و غربت خود به شواف می گوید. غمگین از دور بودن از دلبستگی هایش و خوشحال از نزدیک شدن به آرزویش. به این ترتیب، مسیر و سیر کمک به انسان های دیگر در کتاب «خیابان ملک» برجسته شده است. راوی با داشتن سه فرزند و مشکلات کوچک و بزرگ در زندگی و کار، در هر جنبه ای از زندگی خود به دیگران کمک می کند که فرصت نفس کشیدن را داشته باشد. اگرچه این کمک معادل ساعت ها نشستن در مینی بوس و خوردن لقمه نان و پنیر است.

جهاد از بارزترین خصوصیات اشرف جواهری است. نوع جهاد مهم نیست. گاه در پشت جبهه جنگ، گاه در راه علم و دانش و بارها برای رفع مشکلات دوستان و شاگردانش. اشرف در زندگی خود یک رزمنده بود و یک رزمنده باقی می ماند. فقط با توجه به نیاز و ظرفیت محل جنگ و فعالیت آن تغییر می کند. او زنی است که با چیزهای غیرممکن مبارزه می کند. زنی که از کودکی می دانست چگونه بر مشکلات غلبه کند و غیرممکن ترین ها را به نفع خودش تمام کند. اشرف پرستار قلب هم بود. بسیاری از مردم با صبر و مراقبت او شفا و آرامش یافتند.

کتاب «مردی در خیابان ملک» پر از فعالیت و مسابقه است. با قدم های مصمم و حرکت رو به جلو و بدون لحظه ای توقف. اشرف در خاطراتش هرگز از حمایت همسرش غافل نمی شود. کاظم در تمام خاطرات آنها نقش پررنگی داشته است. مردی که با نگه داشتن فرزند و آوردن غذا و مرخصی مکرر نشان داد همسرش را در تمام مراحل همراهی و حمایت خواهد کرد.

خاطرات خانم جواهری نشان می دهد که داشتن انگیزه بالا، وظیفه شناس بودن در مسئولیت، تلاش برای تامین زندگی بهتر برای اطرافیان، گذراندن مراحل ترقی و دانش و بسیاری موارد دیگر بدون حمایت و تشویق او امکان پذیر نیست. شوهر.

اشرف جواهری نام کاظم را در صدر فهرست کار و زندگی موفق او قرار داده است. مردی که وجودش هدیه ای از طرف خدا بود و حمایتش دلیل محکم قدم های خانم جواهری بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179178

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.