افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
3

هشدار به مسافران/ بارش برف، باران و مه در جاده های 9 استان کشور/ اسامی محورهای مسدود شده

  • کد خبر : 179153
هشدار به مسافران/ بارش برف، باران و مه در جاده های 9 استان کشور/ اسامی محورهای مسدود شده

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرج درباره وضعیت جوی جاده های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فرج در حال حاضر شاهد بارش برف هستیم. و بارندگی در برخی مناطق استان های مازندران، در البرز، تهران و قزوین […]

به گزارش رکنا، سرهنگ احمد شیرانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرج درباره وضعیت جوی جاده های کشور گفت: بر اساس آخرین گزارش های دریافتی از مراکز کنترل ترافیک پلیس راهور فرج در حال حاضر شاهد بارش برف هستیم. و بارندگی در برخی مناطق استان های مازندران، در البرز، تهران و قزوین هستیم. در برخی مناطق استان های گیلان، کرمانشاه و همدان نیز بارش باران به ثبت رسیده است. گزارش ها حاکی از ظهور مه در برخی مناطق استان های خوزستان و خراسان رضوی است.

وی با اشاره به وضعیت جوی جاده ها گفت: در شرایط برفی حمل زنجیر چرخ الزامی است در غیر این صورت احتمال ممانعت از حرکت خودرو توسط ماموران پلیس راه وجود دارد. منظور از حمل زنجیر چرخ به این معنا نیست که زنجیر باید روی چرخ خودرو نصب شود، بلکه رانندگان باید آن را به همراه داشته باشند و در مواقع لزوم آن را تنظیم کنند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا نیز توصیه هایی به رانندگان ارائه کرد و گفت: باک بنزین خودرو در ابتدا پر است و از سالم بودن بخاری و برف پاک کن خودرو اطمینان حاصل می شود و رعایت این نکته مهم است. ذهن علاوه بر این، رانندگان باید در شرایط بارانی و برفی با احتیاط بیشتر و با سرعت مطمئن رانندگی کنند. در شرایط مه آلود روشن شدن چراغ خودرو حتی در روز ضروری است.

شیرانی همچنین به وضعیت تردد در جاده ها اشاره کرد و گفت: تردد در تمامی جاده های کشور روان و تنها در محور قزوین – کرج – تهران در محورهای پایانه شهید کلانتری، پل فردیس و گرمدره، حاشیه شهریار روان است. -محور تهران. و بزرگراه ساوه – تهران در محدوده دهشاد شاهد ترافیک سنگین و بعضا نیمه سنگین هستیم.

وی درباره راه های مسدود شده نیز گفت: در روزهای اخیر جاده اردبیل – ستاره به دلیل بارش شدید برف مسدود شد و انسداد این جاده همچنان ادامه دارد. محورهای پونل – خلخال، هشتگرد – طالقان، میاندوآب – سرچم، سروآباد – پاوه، سیشرد – پادنا، گنجنامه – تویسرکان و وزک – بلده نیز از محورهای غیر شریانی مسدود هستند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فرج در پایان با اعلام شماره تلفن های 88255555 و 120 از رانندگان و مسافران خواست قبل از شروع سفر و اطلاع از شرایط با این دو شماره تماس بگیرند.وضعیت هواشناسی و ترافیکی جاده های کشور مناسب ترین زمان و مسیر را برای انتخاب سفر خود انتخاب کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179153

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.