افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

اسمارتک نیوز » نقاط ضعفی که نباید پشت یک پیروزی پر گل پنهان شود

  • کد خبر : 179149

گروه ورزشی اسمارتک نیوز: تیم فوتبال ایران شب گذشته موفق شد در اولین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت های آسیا 2024 قطر در ورزشگاه شهر آموزش و پرورش به برتری بزرگ مقابل فلسطین دست یابد و به نوعی اول شد. میخ برای شروع مسابقه تا سطح آمادگی بالای خود را نشان دهید و […]

گروه ورزشی اسمارتک نیوز: تیم فوتبال ایران شب گذشته موفق شد در اولین بازی مرحله گروهی خود در جام ملت های آسیا 2024 قطر در ورزشگاه شهر آموزش و پرورش به برتری بزرگ مقابل فلسطین دست یابد و به نوعی اول شد. میخ برای شروع مسابقه تا سطح آمادگی بالای خود را نشان دهید و به نوعی چنگ و دندان حریفان را در راه قهرمانی نشان دهید.

این بازی اگرچه نتیجه شیرینی به همراه داشت، اما علاوه بر نکات مثبت و ارزشمند، نقاط ضعفی را نیز آشکار کرد که می تواند زنگ خطری برای کادرفنی محسوب شود، پس تا دیر نشده باید به فکر رفع آنها باشید. به همین بهانه به بررسی نقاط قوت و ضعف تیم ملی در دیدار روز گذشته می پردازیم:

شگفتی ترکیب انتخاب؛ به این ستاره زمان بیشتری بدهید

مهدی قیدی تاکنون چندان در تیم ملی حضور نداشته و در دوران سرمربیگری مختلف چهره شادی از خود نشان نداده است. از طرفی حتی در زمان حضور امیر قلانوی هم در اردوها شرکت نکرد اما در نهایت فهرست نهایی را گذاشت و راهی جام ملت ها شد. او دیروز برخلاف پیش بینی ها در ترکیب اصلی حاضر شد و عملکرد فوق العاده ای از خود به نمایش گذاشت اما یکی از تغییرات بین دو نیمه امیر قلانوی بود.

قیدی بازیکن تکنیکی و دریبل زنی است که با توانایی تک به تک شدن می تواند بازی را به اصطلاح در موقعیت های مساوی برگرداند و همچنین پاسور و تمام کننده خوبی است. گل استادانه او که با ضربه سر دقیق به گوشه دروازه فلسطین رفت را می توان گلی انفرادی دانست که این بازیکن با آن هنرنمایی کرد. قیدی ممکن است در ترکیب تیم ملی موقعیت های بیشتری داشته باشد و با وجود اینکه ستاره ای در خط حمله ترافیکی داریم اما اعتماد به او باعث پشیمانی کادرفنی نمی شود.

نعمتی به نام قدس ستاره تیم ملی بدون شک سامان قدوس بود که در خط هافبک برای ما بازی کرد. او روی 4 گل تیم ملی تاثیر مستقیم یا غیرمستقیم داشت و چند موقعیت دیگر هم روی دروازه فلسطین طراحی کرد و وقتی توپ به او رسید موتور هجومی تیم ما روشن شد. قلعه نویی به بازی قدوس اعتقاد زیادی دارد و اعتماد او به این بازیکن نیز به ثمر نشسته است و باید از آن به عنوان یک نعمت در مرکز خط دفاعی تیم ملی یاد کرد. بدون شک او در بازی های آینده ستونی در خط هافبک ما خواهد بود و استفاده و بهره برداری صحیح از او را می توان نقطه قوت تیم فعلی در تیم ملی دانست.

روز بعد سعید

سعید عزت اللهی را نیز می توان ضعیف ترین بازیکن تیم ملی دانست. اشتباهات متعدد در جلوگیری از حملات رقیب، پاس های نرسیده به مقصد و در نهایت پاس گلی که به تیم حریف داد که باعث شد تیم ما در بازی اول دروازه خود را بسته نگه دارد. عزت اللهی هماهنگی خوبی با خط دفاع نداشت و همین مشکل موقعیت های متعددی را در دروازه ما ایجاد کرد و بیرانوند را متضرر کرد و باعث شد فلسطینی ها جرات حمله به دروازه ایران را پیدا کنند. عزت اللهی روز خوبی مقابل فلسطین سپری نکرد و در صورت ادامه این روند در پست هافبک دفاعی با مشکل مواجه خواهیم شد.

مصدومیت نگران کننده بریو

مصدومیت شجاع خلیل زاده یکی از دغدغه های ما در روز اول مسابقات بود. این بازیکن خیلی زود تعویض شد و جای خود را به مجید حسینی داد که البته تمرکز کافی روی خط دفاعی نداشت. شجاع اگرچه یکی دو نقطه ضعف همیشگی خود را در بازی سرعت نشان داد، اما در مجموع عملکرد خوبی از خود نشان داد و با زدن یک گل از آن برتری گرفت. در غیاب پورعلیگنجی مصدومیت شجاع می تواند خبر نگران کننده ای برای تیم ما باشد و امیدواریم مشکل او جدی نباشد و بتوانیم از حضور او به بهترین نحو استفاده کنیم.

لرزش در خط دفاع

ساختار دفاعی تیم ملی ما همچنان آسیب پذیر و شکننده است. وقتی مقابل تیمی مثل فلسطین که جزو تیم های دسته اول و دوم قاره محسوب نمی شود اجازه دهیم موقعیت هایی با این بزرگی ایجاد شود، مقابل تیم های قوی تری با مشکل مواجه خواهیم شد. دیروز موقعیت های متعددی در اختیار مهاجمان حریف قرار گرفت که در برخی از آنها با درخشش بیرانوند دروازه ایران بسته شد و این می تواند برای ما خبر نگران کننده ای باشد که در صورت عدم رسیدگی به موقع می تواند مشکلاتی را ایجاد کند. برای ما در بازی های مهم تر.

کام فروغ ستاره اصلی تیم ملی در این تورنمنت نیز مانند طارمی مهدی طارمی است و تیم ایران به نوعی او را می شناسند اما عملکرد باشگاهی او در این تیم را دوست دارد.

ملی روز گذشته نتوانست انتظارات را برآورده کند و به دلیل بی دقتی چندین فرصت را از دست داد. کنترپوان او سردار آزمون بود که دیرتر از بقیه وارد زمین شد، نیمه کاره بازی کرد و چشمگیر بود و با زدن گل چهارم بازی خوبش را کامل کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=179149

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.