افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
7

این شایعات اشتباه در مورد هوش مصنوعی را باور نکنید

  • کد خبر : 17908
این شایعات اشتباه در مورد هوش مصنوعی را باور نکنید

نیاز به افزایش بهره‌وری در کارهای روزانه و خلاقانه است و هر فناوری بزرگ دیگری، مورد این فناوری نوظهور هم تصورات و باورهای نادرستی نادرستی وجود دارد که باید اصلاح شود. صرف نظر از اینکه چه احساسی نسبت به هوش مصنوعی این فناوری را ایجاد می کند و قرار است بخشی از آن باشد و […]

نیاز به افزایش بهره‌وری در کارهای روزانه و خلاقانه است و هر فناوری بزرگ دیگری، مورد این فناوری نوظهور هم تصورات و باورهای نادرستی نادرستی وجود دارد که باید اصلاح شود. صرف نظر از اینکه چه احساسی نسبت به هوش مصنوعی این فناوری را ایجاد می کند و قرار است بخشی از آن باشد و ما هم احتمالاً با گذشت زمان زمان بیشتر و بیشتر به آن تکیه زندگی می خواهم. بنابراین، مهم است که خود را نسبت به آن اصلاح کرده و باورها باورها و شایعات بپرهیزیم. به همین قصد داریم در ادامه مهمترین باورهای غلطی در حال حاضر در فناوری هوش مصنوعی وجود دارد را با هم مرور کنیم. پس با ما در اسمارتک نیوز همراه باشید.

نگاهی کوتاه به تاثیرات هوش مصنوعی

هوش مصنوعی یا ai به زبان تقلیدی از انسانی در ماشین‌ها بوده است.

فناوری هوش در وسیعی از صنایع و محصولاتی است که از جمله آن‌ها می‌توان به هوشمند، رایانه‌ها و دستگاه‌های اینترنتی اشیاء اشاره کرد. همچنین، یکی از کاربردهای بسیار امیدوارکننده این فناوری در نجوم است. به عنوان مثال، هوش مصنوعی نقش مهمی در کشف سیاره Kepler-90i توسط گوگل و ناسا در سال 2017 د. در واقع این اولین نقش مصنوعی در علم بود که در این زمینه در کانون توجه بیشتر قرار گرفت.

با این، نقشه‌های نادرست در مورد هوش مصنوعی طول زمان‌های نگرانی‌هایی را کرده‌اند در ادامه به 5 مورد از مهم‌ترین‌هایشان پرداخت.

1. ماشین‌ها جایگزین انسان در محیط کار خواهند شد

ربات

این یکی از بحث برانگیزترین افسانه‌ها درباره هوش مصنوعی است. این طرحی است که در رقابت های آینده سخت بین و ماشین ها در محیط های کاری ایجاد خواهد کرد. با کمال تعجب، به نظر می‌رسد که این افسانه در بین کارمندان جوان رواج بیشتر دارد!

CNBC و Surveymonkey در سال 2019 با انجام تحقیق آماری، گزارش هایی را به دست آوردند که 37 درصد از جوانان آمریکایی هستند که هوش مصنوعی جای آن را در محل کار خود دارند. اما حقیقت ماجرا چیست؟! بیایید در ادامه به چند نکته مهم پرداخته و به آمار و ارقام نیز نگاهی بیندازیم.

بر اساس فاکس بیزینس، با وجود بیش از 200 هزار رباتی که تا سال 2019 در انبارهای خرده آمازون کار می‌کردند، استفاده از نیروی انسانی در این شرکت بین سال‌های 2019 تا 2020 به 23 درصد افزایش یافته است. آمازون همچنان به استخدام نیروی انسانی ادامه می‌دهد، بنابراین ربات‌ها چه تأثیراتی دارند.

یک پاسخ به این است که شرکت‌ها در سراسر جهان دائماً به دنبال این هستند که حجم کاری خود را کاهش دهند. اما برای چیزهایی که به اشتباه تصور می‌شود، نیست نیروی انسانی به طور کامل کنار می‌آید.


بیشتر بخوانید:

  • چرا هوش مصنوعی نمی‌تواند جای انسان را در محیط کار بسازد؟

از سال‌ها همكاري بين انسان‌ها و ماشين‌ها در وجود و صنايع ارسال و كالا از اين قاعده مستثني است. علاوه بر این، هوش مصنوعی در بانک‌ها نیز خدمات بهتری را برای استفاده بهتر ارائه می‌دهد.

شرکت استارشیپ هم در سیستم تحویل غذای خود از ربات به جای کارمندان می‌کن. به این ترتیب، کارمندان به جای تحویل دادن مستقیم غذاها، ربات‌ها را کنترل می‌کند. این امر به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد و در عین حال، بهره‌وری و کارایش رؤیا افش است.

بنابراین، موضوع نقش مصنوعی در محیط کار بیشتر به عنوان یک انسان‌ها و هوش مصنوعی نگاه کرد. به این، چنین افسانه‌ای را قبول کنید که ربط‌ها را انسان‌ها از بی‌کار بی‌کار کنند، است. هوش مصنوعی شما را از دستتان نمی گیرد، نحوه کار و محیطی که در آن به انجام وظیفه می‌پردازد، تغییر خواهد داد.

2. هوش مصنوعی جهان را تسخیر خواهد کرد

ربات

ما باید مراقب باشیم که با این باور به شکلی منطقی برخورد کنیم. درست است برخی از برجسته‌ترین هوش مصنوعی در خطرات قریب الوقوع این فناوری هشدار داده‌اند اما باید درست را از این گونه هشدارها برداشت کنند.

ایده ایجاد ماشین‌هایی که هوشمندتر از ما انسان‌ها هستند، همیشه بحث برانگیز هستند. مانند هاوکینگ و نیک بیلتون معتقدند که هوشیار می‌تواند در آینده از کنترل انسان خارج شود. همان‌طور که بسیاری از فیلم‌های علمی تخیلی کشیده می‌شوند، باور می‌کنند که از یک آخرزمان قریب‌الوقوع افزایش می‌یابد.

اما در استدلالی، ایلان ماسک مدیر عامل تسلا نظرات در مورد مقررات، شیوه و ایجاد ساختار ساختاری او هوش را با شیطانی مقایسه می‌کند که اگر احمقانه‌ای انجام دهد، کنترل او را از دست بدهیم. در واقع همه اینها به این چیزها هستند که در ساختن چیزی که کنترلش کنیم تا چه حد پیش برویم.

کارایی و دقت بیشتر، نقاط قوت هستند اما هنوز هم این واقعیت بدیهی است که مصنوعی نمی‌تواند به سطح شهود و احساسات انسانی برسد. پس کودتای که عملاً منطقی نیست، آن چیزی خواهد بود که خود ما را از آن‌ها خواهد کرد.

اما استدلالی که در مورد خطرات هوش مصنوعی مطرح می‌شود، این است که می‌تواند باعث برخی شود. توسط عملكرد اشتباه هوش مصنوعی تجربه شده به عنوان مثال می‌توان به توصیه ناموفق هوش واتسون واتسون (Watson) در درمان سرطان اشاره کرد. کرد کرد کرد اشاره کرد کرد کرد

به عنوان دیگری می‌توانم از گزارش نیویورک تایمز در خصوص مرگ یک عابر پیاده یک ماشین خودران اوبر یاد کرد باز هم این موضوع را به خاطر می‌کنم که ما بیشتر از نگرانی کودتای علیه انسان‌ها و تسلط هوش مصنوعی در دنیا برای ایجاد مشکلات ناشی از آن استفاده کنیم. از عملکرد اشتباه این فناوری و پیامدهای آن توجه داشته و کارها.

3. هوش مصنوعی در مرور تحول یافته و تبدیل به ابرانسان خواهد شد

هوش مصنوعی

فیلم The Machine محصول سال 2014 یک شخصیت زن را نشان می دهد که پس از دستیابی به بالاترین سطح از هوش هیجانی طغیان می کند. فیلم‌های علمی مانند همیشه سعی می‌کنند تا دیدگاه در مورد آینده هوش مصنوعی را شکل دهند. اما نباید باورهای خود را صرفاً بر پایه تخیلات بنا کنیم.

واضح است هوش مصنوعی بر روی فرآیندهای تصمیم گیری صنایع تجاری، نجوم، پزشکی و داروسازی موثر. اما مطمئن است که هر چقدر هم که یک را خوب آموزش دهید آن ماشین قادر نخواهد بود خودش را مستقل فکر کند. این ارتباطی که تعداد زیادی طول می‌کشد تا هوش آن را از بین ببرد و احتمالاً نخواهد افتاد. به این، اکثر مراحلی که از هوش مصنوعی می‌توانند همیشه در تصمیم‌گیری نهایی انسان‌ها وابسته باشند.

بنابراین، با داشتن هوش مصنوعی می‌توان به یک رقیب در برابر ایستادن و بر ما غلبه کند، تا حدودی مضحک است. منطقی‌تر این است که هوش مصنوعی را به عنوان خدمتکاران می‌بینند که یکسری کارهای سخت و طاقت‌فرسا را ​​تر و کارآمدتر می‌کنند، می‌دهند و نه هوشمندانه‌تر از ما.

4. هوش مصنوعی و ماشینی معادل هم هستند

هوش مصنوعی و ماشینی

هوش مصنوعی و ماشینی گاهی اوقات به اشتباه هم در نظر گرفته می‌شوند. اما این اصطلاحات اگر چه به هم دارند، اما به هیچ وجه یکسان می‌گویند.

خاستگاه هوش مصنوعی و ماشینی به دهه 1950 برمی‌گردد. اصطلاح “یادگیری ماشینی” توسط آرتور ساموئل از IBM در سال 1952 ابداع شد. ساموئل در سال موفق برنامه‌های کامپیوتری برای انجام چکرز طراحی می‌شود که تمام موقعیت‌های بازی داشت.

با این، نیاز به توسعه ماشین‌هایی با مغز مصنوعی در دهه 1940 مورد توجه قرار گرفت از آنجا که لازم بود یک اصطلاح فراگیرتر برای کارهایی که ماشین انجام دهد می‌دهد ارائه می‌دهد، اصطلاح هوش مصنوعی در سال 1956 شکل شکل می‌دهد.

در نتیجه، از این دو اصطلاح به شکل مترادف صحیح نیست. ماشینی است که در آن ماشین بر اساس و به کمک اطلاعاتی که قبلا دیده شده است، نتیجه‌گیری‌هایی انجام می‌شود. از سوی، هوش مصنوعی شامل همه چیز، جمله ماشینی محصولی است که می‌تواند به ارمغان آورده شود.

5. ربات‌ها تنها محصولات تولید شده بر هوش مصنوعی هستند

ربات

به دلیل فیلم‌های عملی تخیلی ساخته شده با هدفیت، معمولاً هر بار که کلمه را می‌شنویم، به ناخودآگاه به فکر می‌کنم. اما، هوش مصنوعی تنها محدود به طراحی و ساخت ربات نیست و در تمام حوزه‌های فنارب گرد گ.

فراتر از مفهوم رباتیک، هوش مصنوعی قادر به انجام فعالیت‌های بسیار پیچیده‌تری است. سیستم تشخیص چهره و انگشت در گوشی‌های هوشمند، ابزارهای خانگی، تجهیزات هوشمند مراقبت‌های بهداشتی و تجاری، از جمله مواردی می‌باشند که همگی متکی بر مصنوعی مصنوعی هستند.

بنابراین، رباتیک تنها یکی از حوزه‌هایی است که می‌تواند به مصنوعی بستادی دست یابد. در برخی، حتی می‌توانم اصطلاح رباتیک را در ماشین‌هایی که بدون هوش وجود داشته باشند، می‌توان به طور خودکار و پیچیده را انجام داد، اطلاق اطلاق کرد. دقیقاً به دلیل است که در برخی موارد از “رباتیک و هوش مصنوعی” در کنار هم استفاده می شود.

در اصل، ربات‌ها لزوماً محصول بر هوش مصنوعی است. گاهی اوقات، آن‌ها ممکن است فقط ترکیبی از اجزای مکانیکی و وجود داشته باشند. هوش مصنوعی بر رفتار این ربات‌ها تأثیرگذار نیست و ربات می‌تواند مستقل از مصنوعی نیز باشد.

با آگاهی کامل از هوش مصنوعی استفاده کنید

از باورهای در مورد هوش مصنوعی باعث شده است که این فناوری مدرن را به جای یک مشکل خود، به عنوان یک تهدید تلقی کنیم! امیدواریم پس از این مقاله، نگرش شما در هوش مصنوعی تا حدودی تغییر باشد و بهتر است در مورد آن داشته باشید. در انتها شما می‌خواهیم نظرات خود را در خصوص روش‌های مصنوعی از طریق بخش کامنت‌ها با در میان ریختن.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=17908

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.